Da ne bi slučajno mislili, da ni odgovora na to:agata napisal/-a:se strinjam Roman, ampak še nekaj - če je nekaj neskončno ali ni potem protislovno, da rečemo da se širi? Morda le potuje?
http://www.kvarkadabra.net/vprasanja/te ... esolje.htm
Da ne bi slučajno mislili, da ni odgovora na to:agata napisal/-a:se strinjam Roman, ampak še nekaj - če je nekaj neskončno ali ni potem protislovno, da rečemo da se širi? Morda le potuje?
Ko končnosti nekaj dodamo, potem končnost izgine in pojavi se končnost. Temu bi lahko rekli vera?agata napisal/-a:se strinjam Roman, ampak še nekaj - če je nekaj neskončno ali ni potem protislovno, da rečemo da se širi? Morda le potuje?
Pravijo da je domišljija neomejena, če nam zmanjka črk, si pač mislimo, zamislimo in kreiramo nove.agata napisal/-a: neskončnosti je vse mogoče: tudi širjenje v nič, v nikamor ali krčenje v nič
Nikoli nisem rekel, da je vesolje neskončno. Niti nima neskončno delov (obstaja znanstvena ocena za število vseh delcev v vesolju), niti ni neskončno veliko. Če pa pogledava v matematiko, problema sploh ni. Za vsako množico (četudi je neskončna) lahko vzamemo njeno potenčno množico, ki ima več elementov od nje, torej lahko rečemo, da smo jo razširili.agata napisal/-a:če je nekaj neskončno ali ni potem protislovno, da rečemo da se širi?
No, za potovanje bi pa res potrebovalo pot, po kateri bi potovalo. Vesolje nima poti.Morda le potuje?
Poznaš razlog za to tezo? - Kako si prišel do te teze?bargo napisal/-a:Pravijo da je domišljija neomejena, ...agata napisal/-a: neskončnosti je vse mogoče: tudi širjenje v nič, v nikamor ali krčenje v nič
Edino česar ne moremo misliti je NIČ!?
Kaj je razlog za to trditev?Torej NIČ je naše središče
V čem je to utemeljeno?in končnost naša pot.
Ja, do odkritja prapoka je vesolje veljalo kot neskončno.agata napisal/-a:Roman-Jaz sem mislila, da je neskončno.
Odgovor si že večkrat dobila. Verjamem, da ti ni bil všeč, ampak če je vesolje vse, potem zunaj njega ni ničesar, pa naj bo vesolje končno ali neskončno, omejeno ali neomejeno. Problem je hujši (mislim, da sem to že omenjal): recimo, da vesolje ni vse, da obstaja okolica, ki ni vesolje. Kaj pa bi bilo zunaj te okolice? Vsa tovrstna razmišljanja privedejo do neskončne regresije, ki velja v filozofiji za nedovoljeno.Če pa je končno- kaj je za koncem-obod?, Kaj je za obodom?
Zakaj?Če pa praviš, da nima poti, potem je pač neskončno.
Se ne strinjam.Roman napisal/-a:Ja, do odkritja prapoka je vesolje veljalo kot neskončno.agata napisal/-a:Roman-Jaz sem mislila, da je neskončno.če je vesolje vse, potem zunaj njega ni ničesar, pa naj bo vesolje končno ali neskončno, omejeno ali neomejeno. Problem je hujši (mislim, da sem to že omenjal): recimo, da vesolje ni vse, da obstaja okolica, ki ni vesolje. Kaj pa bi bilo zunaj te okolice? Vsa tovrstna razmišljanja privedejo do neskončne regresije, ki velja v filozofiji za nedovoljeno.Če pa je končno- kaj je za koncem-obod?, Kaj je za obodom?
Če je vesolje ravno ali odprto, je neskončno, roba pa tako in tako nima niti končno (zaprto) vesolje: v analogiji balona je vesolje površina balona, ki seveda nima roba; mimogrede: to, da vesolje nima roba, implicira njegova homogenost.agata napisal/-a:Roman-Jaz sem mislila, da je neskončno. Če pa je končno- kaj je za koncem-obod?, Kaj je za obodom?
Če pa praviš, da nima poti, potem je pač neskončno.
Shrink- sam balon je rob.
Odvisno kdo gleda. Mislim, da še tu dogovori ne pomagajo. No, mogoče bi/bo Zajc, kaj povedal na to temo.Roman napisal/-a: Če pa pogledava v matematiko, problema sploh ni.
Zakaj niča ne bi mogli misliti?bargo napisal/-a:Edino česar ne moremo misliti je NIČ!?
Zakaj pa to? Moje središče ni nič.Torej NIČ je naše središče
Vsaka pot je končna, ampak zakaj bi bila končnost pot?... in končnost naša pot.
Bog ne ve ničesar, da bi kaj vedel, bi moral najprej biti. Edino, česar omejenost je morda vprašljiva, je celotno vesolje, vse drugo je omejeno.Kako je z omejenostjo pa ve samo bog?
No, seveda, če gleda nevednež, je lahko problemov veliko.Odvisno kdo gleda.
Daj, povej, kakšen problem ti povzročajo, morda ti lahko kdo pomaga.PI in še nekaj transcedentnih "zverinic" je problem.
To sicer zveni drugače, kot zadnjič, ne vem pa, kaj si hotel s tem povedati.\($\pi(b) - \pi(r) = epsilon\) b,r pripadnika naravnih števil, Epsilon >0.
Mič si ne daš dopovedati, pa tudi pojasniti ne znaš. Zakaj se tako trdovratno oklepaš te predpostavke?Skratka neskončnost je proces in ne stanje.
Ta trditev je seveda napačna. Popravi jo.Ali pa: "Ko končnosti nekaj dodamo, potem končnost izgine in pojavi se končnost.
Tvoje trditve so morda posledica vere, z razumom pa nimajo veliko skupnega.Temu bi lahko rekli vera?
No, povej kako misliš NIČ?Roman napisal/-a:Zakaj niča ne bi mogli misliti?bargo napisal/-a:Edino česar ne moremo misliti je NIČ!?
Bodi tako, če tako praviš. Mogoče nam zaupaš, kaj je tvoje središče.Roman napisal/-a:Zakaj pa to? Moje središče ni nič.bargo napisal/-a: Torej NIČ je naše središče
Ne vem. Vendar, če je vse končno, potem je tudi cilj tak.Roman napisal/-a:Vsaka pot je končna, ampak zakaj bi bila končnost pot?bargo napisal/-a: ... in končnost naša pot.
No, če tako, potem pa mi ne vemo kako je z omejenostjo. Nekdo ali nekaj bi vendar lahko vedelo?Roman napisal/-a:Bog ne ve ničesar, da bi kaj vedel, bi moral najprej biti.bargo napisal/-a: Kako je z omejenostjo pa ve samo bog?
Ja, kot praviš omejenost vesolja, torej tudi omejenost v (z) samem vesolju. Vendar tudi če dovolj natančno pogledaš, s težavo postavljaš meje, a ne? Kako je rekel nek astronavt: "Ko sem pogledal zemljo iz vesolja, nisem videl mej, nobenih mej. Meje so samo v naših glavah. Bilo je tako čudovito."Roman napisal/-a: Edino, česar omejenost je morda vprašljiva, je celotno vesolje, vse drugo je omejeno.
Hm. Mislim, da je ravno obratno. Z vsakim pogledom vedneža, nastaneta vsaj dva nova problema in vednež postaja fasciniran z zmeraj večjim zavedanjem ne-vedenja.Roman napisal/-a:No, seveda, če gleda nevednež, je lahko problemov veliko.bargo napisal/-a: Odvisno kdo gleda.
Meni, nikakeršnega, vsaj ne da bi vedel. Takoj, ko izvem vprašam.Roman napisal/-a:Daj, povej, kakšen problem ti povzročajo, morda ti lahko kdo pomaga.bargo napisal/-a: PI in še nekaj transcedentnih "zverinic" je problem.
Ah, ista stvar malce drugače zapisana. Tudi zadnjič sem jo že tako zapisal, ob argumentiranju, kar poglej.Roman napisal/-a:To sicer zveni drugače, kot zadnjič, ne vem pa, kaj si hotel s tem povedati.bargo napisal/-a: \($\pi(b) - \pi(r) = epsilon\) b,r pripadnika naravnih števil, Epsilon >0.
Pojasniti se more samo.Roman napisal/-a:Mič si ne daš dopovedati, pa tudi pojasniti ne znaš.bargo napisal/-a: Skratka neskončnost je proces in ne stanje.
Ne vem, vendar se mi zdi resnična. Mogoče zato.bargo napisal/-a: Zakaj se tako trdovratno oklepaš te predpostavke?
Bi, če bi znal. Boš ti, predvidevam, da ne boš v končnosti našel ničesar, kar bi ji še lahko dodal. Ne smeš iskati, se kar samo pojavi. Tako puf in evo ti ga na. Veš zanima me, če je to pojavljanje pravočasno ali povsem naključno? Na krilih velikanovRoman napisal/-a:Ta trditev je seveda napačna. Popravi jo.bargo napisal/-a: Ali pa: "Ko končnosti nekaj dodamo, potem končnost izgine in pojavi se končnost.
Tako razrezano verjetno res ne. Še dobro da ne režemo več na pol! No, zmeraj manj. Smo ugotovili, da nekaj zmeraj izgubimo in da je vsota delcev zmeraj več kot celota. Veš, pa ne samo zato, ker smo delce sešteli.Roman napisal/-a:Tvoje trditve so morda posledica vere, z razumom pa nimajo veliko skupnega.bargo napisal/-a: Temu bi lahko rekli vera?
agata napisal/-a:Življenje uspeva predvsem v kislem, v bazi bolj redko-saj veš aminokisline pa to.
Kdaj je človek pameten, pogumen in razumen?agata napisal/-a: Mene pa najbolj muči vprašanje, le kdo si je izmislil pletenje in kvačkanje- mislim- a niso morali biti ful pametni,
da so v puhu zagledali vrv, ki je zlepa ne strgaš?
Tako, kakor misliš karkoli drugega.bargo napisal/-a:No, povej kako misliš NIČ?
Središča česa?Mogoče nam zaupaš, kaj je tvoje središče.
Definitivno.Vendar, če je vse končno, potem je tudi cilj tak.
Zakaj spet pretiravaš. O omejenosti vemo vse, kar je treba vedeti. Če je nekaj omejeno, potem obstaja prava ali namišljena meja, znotraj katere je to v celoti.No, če tako, potem pa mi ne vemo kako je z omejenostjo.
Kaj vendar sprašuješ?Nekdo ali nekaj bi vendar lahko vedelo?
Samo vesolju, z drugimi rečmi ni težav.Vendar tudi če dovolj natančno pogledaš, s težavo postavljaš meje, a ne?
Pa saj se ne pogovarjava o političnih mejah, ali pač?Kako je rekel nek astronavt: "Ko sem pogledal zemljo iz vesolja, nisem videl mej, nobenih mej. Meje so samo v naših glavah. Bilo je tako čudovito."
Spet si nekaj zakuhal. Se kdaj poslušaš, kaj govoriš ali misliš?Z vsakim pogledom vedneža, nastaneta vsaj dva nova problema in vednež postaja fasciniran z zmeraj večjim zavedanjem ne-vedenja.
Zakaj tedaj govoriš o problemih? Blebetaš?Meni, nikakeršnega, vsaj ne da bi vedel. Takoj, ko izvem vprašam.Roman napisal/-a:Daj, povej, kakšen problem ti povzročajo, morda ti lahko kdo pomaga.bargo napisal/-a:PI in še nekaj transcedentnih "zverinic" je problem.
Ne, ni ista stvar. Takrat si na obe strani \($\pi$\) hotel dati števila, ki so samo na eni strani, tule prisojaš spremenljivost konstanti. Zresni se.Ah, ista stvar malce drugače zapisana. Tudi zadnjič sem jo že tako zapisal, ob argumentiranju, kar poglej.Roman napisal/-a:To sicer zveni drugače, kot zadnjič, ne vem pa, kaj si hotel s tem povedati.bargo napisal/-a:\($\pi(b) - \pi(r) = epsilon\) b,r pripadnika naravnih števil, Epsilon >0.
Kar ni res, se ne more pojasniti, ne samo, ne po komerkoli.Pojasniti se more samo.Roman napisal/-a:Mič si ne daš dopovedati, pa tudi pojasniti ne znaš.bargo napisal/-a:Skratka neskončnost je proces in ne stanje.
Preveč se zanašaš na to, kaj in kako se tebi zdi.Ne vem, vendar se mi zdi resnična. Mogoče zato.bargo napisal/-a:Zakaj se tako trdovratno oklepaš te predpostavke?
Ne vem, kaj si s svojo trditvijo sploh hotel reči. Če končni množici dodamo končno množico, dobimo končno množico. Če pa tvoj "nekaj" ni končna množica, pa tudi izid ni tak. V matematiki moraš pač paziti, kaj govoriš. Če tega ne zmoreš, pusti matematiko pri miru.Bi, če bi znal. Boš ti, predvidevam, da ne boš v končnosti našel ničesar, kar bi ji še lahko dodal.Roman napisal/-a:Ta trditev je seveda napačna. Popravi jo.bargo napisal/-a:Ali pa: "Ko končnosti nekaj dodamo, potem končnost izgine in pojavi se končnost.
Spet blebetaš?Ne smeš iskati, se kar samo pojavi. Tako puf in evo ti ga na. Veš zanima me, če je to pojavljanje pravočasno ali povsem naključno?
Vidim ja, da nič misliš, čeprav ne zmoreš nič misliti. Naj tako še dolgo ostane, Roman.Roman napisal/-a:Tako, kakor misliš karkoli drugega.bargo napisal/-a:No, povej kako misliš NIČ?
Bivanja, gibanja, razmišljanja, skratka živosti. Kaj je torej središče tvoje živosti?Roman napisal/-a:Središča česa?bargo napisal/-a: Mogoče nam zaupaš, kaj je tvoje središče.
Vidiš, da se strinjava.Roman napisal/-a:Definitivno.bargo napisal/-a: Vendar, če je vse končno, potem je tudi cilj tak.
No, videti je da si zadovoljen, kar je dobro.Roman napisal/-a:Zakaj spet pretiravaš. O omejenosti vemo vse, kar je treba vedeti. Če je nekaj omejeno, potem obstaja prava ali namišljena meja, znotraj katere je to v celoti.bargo napisal/-a: No, če tako, potem pa mi ne vemo kako je z omejenostjo.
Kako je z omejenostjo, celota vendar ne more biti omejena?Roman napisal/-a:Kaj vendar sprašuješ?bargo napisal/-a: Nekdo ali nekaj bi vendar lahko vedelo?
Dobro, naj tako ostane.Roman napisal/-a:Samo vesolju, z drugimi rečmi ni težav.bargo napisal/-a: Vendar tudi če dovolj natančno pogledaš, s težavo postavljaš meje, a ne?
Ne, o celoti in o tem kaj celota je.Roman napisal/-a:Pa saj se ne pogovarjava o političnih mejah, ali pač?bargo napisal/-a: Kako je rekel nek astronavt: "Ko sem pogledal zemljo iz vesolja, nisem videl mej, nobenih mej. Meje so samo v naših glavah. Bilo je tako čudovito."
Ja, sem slišal, da je to lahko problem.Roman napisal/-a:Spet si nekaj zakuhal. Se kdaj poslušaš, kaj govoriš ali misliš?bargo napisal/-a: Z vsakim pogledom vedneža, nastaneta vsaj dva nova problema in vednež postaja fasciniran z zmeraj večjim zavedanjem ne-vedenja.
Simboli, sploh če so matematični, vendar morajo delovati nad števili. Saj je še tako, a ne? Tudi, ko je a*b različno od b*a in |b|^2 verjetnost, gre še zmeraj za števila, a ne?Roman napisal/-a: Ne, ni ista stvar. Takrat si na obe strani \($\pi$\) hotel dati števila, ki so samo na eni strani, tule prisojaš spremenljivost konstanti. Zresni se.
Tako je. No, če se pojasni se lahko ugotovi tudi zmota.Roman napisal/-a: Kar ni res, se ne more pojasniti, ne samo, ne po komerkoli.
Seveda. Na koga pa se ti zanašaš?Roman napisal/-a:Preveč se zanašaš na to, kaj in kako se tebi zdi.Ne vem, vendar se mi zdi resnična. Mogoče zato.bargo napisal/-a:Zakaj se tako trdovratno oklepaš te predpostavke?
Tako je. Vendar kako bomo dodali zadnjo končno množico? Iz česa jo bomo vzeli? Kako smo sploh definirali elemente, da smo dobili množico elementov in nato vse te končne množice, vse do zadnje praviš?Roman napisal/-a: Ne vem, kaj si s svojo trditvijo sploh hotel reči. Če končni množici dodamo končno množico, dobimo končno množico.
Ah, mogoče je matematika pustila mene?Roman napisal/-a: Če pa tvoj "nekaj" ni končna množica, pa tudi izid ni tak. V matematiki moraš pač paziti, kaj govoriš. Če tega ne zmoreš, pusti matematiko pri miru.
Kaj je to blebetanje?Roman napisal/-a:Spet blebetaš?bargo napisal/-a: Ne smeš iskati, se kar samo pojavi. Tako puf in evo ti ga na. Veš zanima me, če je to pojavljanje pravočasno ali povsem naključno?
Misliš ga lahko, zgolj o le tem ne moreš nič povedati. Pravzaprav ne gre za to, da ne moreš, temveč nimaš kaj povedati*. Čim bi kaj povedal. to ne bi več bil ničbargo napisal/-a:No, povej kako misliš NIČ?