Jasno sem ti odgovoril na vsako vprašanje. Ker pa odgovorov očitno ne razumeš, je najbolje, da se ukvarjaš s svojim vrtičkom, tolmačenje naravnih mehanizmov pa prepustiš ostalim - ki so odgovore zmožni doumeti.Hanuman napisal/-a:Z drugimi besedami, ne znaš odgovoriti na ta vprašanja.shrink napisal/-a:Če ne bi proučevali narave, tudi sam za LCD monitorjem (predvidevam, da ga premoreš, ker je to praktično standard) ne bi sedel. In veš, kaj je omogočilo razvoj LCD tehnologije? Ravno proučevanje narave; v tem primeru: mehke snovi, v katero tudi spadajo tekoči kristali. Levji delež je pri tem opravil sedaj že pokojni francoski fizik P.G. de Gennes, ki je za svoja prizadevanja leta 1991 dobil tudi Nobelovo nagrado.Hanuman napisal/-a:Proučevanje narave je zgolj potrata časa in kitenje s tujim perjem.
Iz tega primera jasno sledi, da je proučevanje Narave koristno, saj bi v nasprotnem še vedno živeli v jamah (po možnosti še brez ognja).
Potrata časa je pa definitivno proučevanje svetih spisov, če pa že govorimo o kitenju s tujim perjem: "verski spranci" se z njim prav lepo kitijo; z božjo besedo namreč.
To hinduistično nakladanje namenjaj sebi enakim.Hanuman napisal/-a:Značilnost fizične narave je, da se stalno preobraža - adhibhutam ksaro bhavah.
Šarlatansko nakladanje! Sicer pa znanost ne išče prvotnega vzroka - to ti je bilo že večkrat povedano.Hanuman napisal/-a:Zato ne moreš odkriti vzroka vse energije, če zgolj opazuješ energijo samo.
To je versko nakladanje, ki z realnostjo zveze nima. In v tem ni nobenega pravega znanja. Duhovno znanje pa je povsem na nivoju znanja pravljic o samorogih.Materialni svet se neprestano spreminja. Zdaj je hladno, opoldne bo toplo, ponoči pa spet hladno. Na ta način je cela materialna kozmična manefistacija podložna nenehnim spremembam. Tudi naša telesa se spreminjajo. Vse se spreminja. Kaj pa je večnost izza teh sprememb? To je predmet pravega znanja.
Znanstveniki je ne iščejo/iščemo.Hanuman napisal/-a:Znanstveniki ne morete najti te večnosti.
Ne nakladaj. Znanost se z metafiziko ne ukvarja in se zatorej ne sprašuje o večnosti/ničnosti/ostalih mumbo jumbo pojmih.Hanuman napisal/-a:Mislite, da je osnova vsega praznina, ničnost. Mislite, da je večnost ničnost.
Fijuuuu, spet poetika.Hanuman napisal/-a:Toda ničnost pomeni, da ni ničesar.
O kakšnem niču nakladaš? Znanost ne govori o niču in ne razlaga, da je vesolje nastalo iz niča (Veliki pok si tako razlagajo le verski šarlatani).Hanuman napisal/-a:Zato te moram vprašati: Kako so iz niča lahko nastale raznolikosti?
Tvoj vrt me ne moti. Ukvarjanje z njim pa ti priporočam zato, ker je tvoje razmišljanje o znanosti (in poskus ukvarjanja z njo) čista groteska.Hanuman napisal/-a:p.s. Ne vem kaj te tako moti moj vrt? Moj želodec ni kanta za smeti.
Čas ne obstaja
Re: Čas ne obstaja
Re: Čas ne obstaja
Tole vaše proučevanje narave, je uničevanje narave.shrink napisal/-a:Iz tega primera jasno sledi, da je proučevanje Narave koristno, saj bi v nasprotnem še vedno živeli v jamah (po možnosti še brez ognja).
Kakšna znanost pa je to, da se ne ukvarja z prvotnim vzrokom? Prvotni vzrok je ja bistvo vsega.shrink napisal/-a:Sicer pa znanost ne išče prvotnega vzroka - to ti je bilo že večkrat povedano.
Očitno je, da odgovora na to vprašanje ne poznaš.
Kako si pa potem znanost razlaga nastanek vesolja? Če ni nastalo iz niča iz česa pa je potem?shrink napisal/-a:Znanost ne govori o niču in ne razlaga, da je vesolje nastalo iz niča (Veliki pok si tako razlagajo le verski šarlatani).
Re: Čas ne obstaja
Ne kvasi neumnosti. Zakaj pa potem uporabljaš tehnologijo, ki je produkt tega proučevanja? Zakaj raje ne živiš kot asket v puščavi?Hanuman napisal/-a:Tole vaše proučevanje narave, je uničevanje narave.shrink napisal/-a:Iz tega primera jasno sledi, da je proučevanje Narave koristno, saj bi v nasprotnem še vedno živeli v jamah (po možnosti še brez ognja).
Naravoslovna znanost. Prvotni vzrok pa je zanimiv zgolj za religijo/teologijo in filozofijo, ki pa se ne poslužujeta empirične znanstvene metode in zato z znanostjo nimata zveze. Kapish?Hanuman napisal/-a:Kakšna znanost pa je to, da se ne ukvarja z prvotnim vzrokom?shrink napisal/-a:Sicer pa znanost ne išče prvotnega vzroka - to ti je bilo že večkrat povedano.
Samo za vernike in filozofe.Hanuman napisal/-a:Prvotni vzrok je ja bistvo vsega.
1. Ta odgovor me ne zanima.Hanuman napisal/-a:Očitno je, da odgovora na to vprašanje ne poznaš.
2. Odgovor, ki ga ponuja tvoja religija, je ravno tako kredibilen kot odgovori, ki ga ponujajo Andersenove pravljice.
Človek, imaš kratek spomin, ali kako? Na to sem ti že odgovoril v drugi temi. Pa naj bo še enkrat:Hanuman napisal/-a:Kako si pa potem znanost razlaga nastanek vesolja? Če ni nastalo iz niča iz česa pa je potem?shrink napisal/-a:Znanost ne govori o niču in ne razlaga, da je vesolje nastalo iz niča (Veliki pok si tako razlagajo le verski šarlatani).
Po teoriji Velikega poka je vesolje nastalo iz stanja zelo goste in vroče materije. Kapish?
Re: Čas ne obstaja
Vse drugo te pa? Zelo zanimivo. Se prav Shrink, da si ti tudi v nevednosti, tako kot smo mi običajni ničvredni ljudje!shrink napisal/-a:1. Ta odgovor me ne zanima.
Ti, pa tvoje pravljice. Zgleda, da si jih veliko prebral.shrink napisal/-a:2. Odgovor, ki ga ponuja tvoja religija je ravno tako kredibilen kot odgovori, ki ga ponujajo Andersenove pravljice.
Re: Čas ne obstaja
Kot naravoslovca me taka vprašanja ne zanimajo. Ne zanima me namreč, "zakaj", "čemu", saj so take vprašalnice povezane z metafiziko, s katero se ne ukvarjam. Kapish?Hanuman napisal/-a:Vse drugo te pa? Zelo zanimivo.shrink napisal/-a:1. Ta odgovor me ne zanima.
Znanje o metafiziki zame ni nobeno znanje, zato ne gre za nevednost. Če se sam počutiš ničvrednega, je to zgolj tvoj problem.Hanuman napisal/-a:Se prav Shrink, da si ti tudi v nevednosti, tako kot smo mi običajni ničvredni ljudje!
Spet biser tvoje logike. Da je religija na nivoju pravljic, je menda vsakomur jasno.Hanuman napisal/-a:Ti, pa tvoje pravljice. Zgleda, da si jih veliko prebral.shrink napisal/-a:2. Odgovor, ki ga ponuja tvoja religija je ravno tako kredibilen kot odgovori, ki ga ponujajo Andersenove pravljice.
Re: Čas ne obstaja
Saj se ti ni treba, če nočeš.shrink napisal/-a:s katero se ne ukvarjam. Kapish?
Pa lepe dni..
Re: Čas ne obstaja
Saj se ne.Hanuman napisal/-a:Saj se ti ni treba, če nočeš.shrink napisal/-a:s katero se ne ukvarjam. Kapish?
Ampak tisti, ki se, zgrešeno mislijo, da je tako ukvarjanje najbolj pomembno. Iz vidika razumevanja Narave je tako ukvarjanje nepomembno/nesmiselno. Razlage, ki so produkt tega, pa so popolnoma iz trte izvite in z realnostjo nimajo nobene zveze. Skratka: ukvarjanje s tem, je ekvivalentno ukvarjanju s pravljičarstvom.
Zadnjič spremenil shrink, dne 27.7.2009 0:51, skupaj popravljeno 1 krat.
Re: Čas ne obstaja
Hočem samo reči, če je to onostranstvo, ter če smo v kakršnem koli stiku s tem, potem to podlega fizikalnim zakonom, sicer stika ne bi bilo. Če je v povezavi s čuti, je tudi v povezavi s fiziko. Fizikalni zakoni pa niso samo klasična fizika, ki se ukvarja z gibanjem in silami, ampak tudi kvantna fizika, ki se že ukvarja z informacijami. (Npr: Zeilinger, osnova vsega je Qbit.) Torej fizika je »skoraj« vse. Če onostranstvo ne pade v območje gibanja, pade v območje informacij.shrink napisal/-a: Z narekovaji ali brez, naravoslovna znanost se ne ukvarja z opisom stvari, ki so čutom/zaznavi nedostopne (razne duhovne kategorije itd.). Če tega ne razumeš, pač tvoj problem
P.S. To ločujem od ostalega, ker za kvantno zavest ni zelo pomembno mnenje o onostranstvu. Razen v tem, da enako zavračam popolno metafizičnost (nedosegljivost) vzporednih svetov v interpretaciji KM z vzporednimi svetovi.
Re: Čas ne obstaja
Tukaj se jasno ne strinjam. V kvantni elektrodinamiki so masa elektrona, konstanta fine strukture ter 3D prostor vstavljeni, kot parameter. Kaj je bolj osnovno, delci ali polje, se še ne ve. Z gravitacijsko konstanto se kvantna elektrodinamika ne ukvarja. Pa bi se morala, če bi želela več povedati o prostoru in času. Delec je tudi bolj končno definiran z (brezdimenzijskimi) gravitacijskimi sklopitvenimi konstantami, ne samo z (dimenzijskimi) masami. Te pa so v povezavi z maso delca, s hitrostjo časa in s prostorom.shrink napisal/-a: Da "v običajni KM obstajajo prostor čas in materija, ki so samo predpostavljeni", pa je milo rečeno neumnost. Kvantna teorija polja npr. je osnova standardnega modela, ki opisuje tako prostor-čas kot samo materijo.
Ni mogoče izključiti, da se bo KM na biološkem nivoju obnašala drugače, kot se na mikro nivoju. Osnova za to pa so trditve, ki sem jih dal v tej temi.shrink napisal/-a:O KM na biološkem nivoju pa sem že govoril
Odgovorov o zavesti se izogibaš, ker hočeš reči, da zavest nima vpliva na fiziko. Zavest je fizikalno dejstvo in če ne vemo, kako vpliva na fiziko, to ne pomeni, da ne vpliva. Ne pojavlja se noben verodostejen materialistični mehanizem, ki bi razložil nastanek zavesti v možganih. Zato trdim, da zavest je zraven osnovnih zakonitosti fizike. Mogoče je, da obstaja sprememba KM, s tem, da vseh dosedanjim eksperimentom ni potrebno iskati nobenega popravka, ker so v drugem območju, kot biologija.shrink napisal/-a: No, ja, mislil sem na fizikalne mehanizme oz. zakonitosti. Nekateri namreč mislijo, da zavest lahko vpliva na fizikalne zakonitosti in potem dajejo takšne smešne primere, kot jih daješ sam: "superrobot vs. človek."
Še enkrat, kako zgraditi računalnik z zavestjo je tudi fizikalno vprašanje, saj procesi v računalniku so fizikalni.
Jaz pa opisujem primere, kjer se vidi, da instrumentalistični pristop ni dovolj.shrink napisal/-a:Osnove KM so znane. Interpretacija le-te pa po večinskem mnenju fizikov ni potrebna! Za pojasnitev rezultatov eksperimentov je namreč dovolj instrumentalistični pristop (to govorim že n-tič).
Ker so različne nasprotujoče interpretacije, mora v ozadju nekaj biti še dodatno, torej mora tudi obstajati experiment, ki bi nekatere od interpretacij izločil. Naprimer Bohmova interpretacija in interpretacija vzporednih svetov sta zelo sumljivi in mora nekaj obstajati, kar ju bo ovrglo.shrink napisal/-a:Ni res. Ni na voljo eksperimentov, ki bi kazali na razločke med interpretacijami oz. z drugimi besedami: vsak eksperiment v okviru KM se da enakovredno pojasniti na osnovi katerekoli interpretacije. Ergo: Izbira interpretacije ni pomembna, gre zgolj za (filozofski) okus.
O tem je pisal tudi Zeilinger. Če Kopenhagenska interpretacija trdi, da za valovno funkcijo ni ničesar, če pa vsaj 3 interpretacije trdijo drugače, potem je to v protislovju. Potem tudi ignoranca interpretacij ne more dati informacije.shrink napisal/-a: To s posebno teorijo relativnosti pa je čisti nonsense.
Ker se loviva, kaj je ideja, kaj so posledice ideje in kaj so posledice posledice ideje je tu povzetek glavnega dela ideje:
1. Ker še ni KG, prostor, čas in materija še niso razloženi
2. Zato ni poznana tudi prava interpretacija KM
3. Prava interpretacija pomeni lahko nepričakovano obnašanje razširjene KM na področju KG, ter na področju bioloških sistemov (torej na področju zavesti)
4. Razlaga zavesti je fizikalni problem, ki lahko vpliva na fizikalne zakone
5. KG in interpretacija KM nista nepomembni pomanjkljivosti fizike
6 Ignoranca interpretacij pomeni tudi ignoriranje QG in fizikalnosti zavesti, kar pa je nepravilno
Re: Čas ne obstaja
Čisto nakladanje. Za onostranstvo (tisti, ki o njem govorijo) pravijo, da je čutom nedostopno, torej "nadnaravno", in zato gre za metafiziko.qg napisal/-a:Hočem samo reči, če je to onostranstvo, ter če smo v kakršnem koli stiku s tem, potem to podlega fizikalnim zakonom, sicer stika ne bi bilo. Če je v povezavi s čuti, je tudi v povezavi s fiziko.
Klasična fizika tudi govori o informacijah in kvantna mehanika tudi operira s klasičnimi pojmi, kot so gibalna količina in položaj, ki so seveda podvrženi načelu nedoločenosti. Omenjanje onostranstva pa se mi zdi že prav smešno.qg napisal/-a:Fizikalni zakoni pa niso samo klasična fizika, ki se ukvarja z gibanjem in silami, ampak tudi kvantna fizika, ki se že ukvarja z informacijami. (Npr: Zeilinger, osnova vsega je Qbit.) Torej fizika je »skoraj« vse. Če onostranstvo ne pade v območje gibanja, pade v območje informacij.
Očitno bi rad mešal duhovnost z znanostjo in sicer s tem, da vzporedne svetove jemlješ dobesedno (recimo kot onostranstvo).qg napisal/-a:P.S. To ločujem od ostalega, ker za kvantno zavest ni zelo pomembno mnenje o onostranstvu. Razen v tem, da enako zavračam popolno metafizičnost (nedosegljivost) vzporednih svetov v interpretaciji KM z vzporednimi svetovi.
Kvantna teorija polja (ki ne zajema samo kvantne elektrodinamike, ampak tudi kvantno kromodinamiko in teorijo šibke interakcije - opisuje torej vse osnovne interakcije/sile, razen gravitacije) je povsem samozadostna teorija in ni potrebno, da zajema gravitacijo, saj opisuje pojave, pri katerih je njen vpliv nepomemben.qg napisal/-a:Tukaj se jasno ne strinjam. V kvantni elektrodinamiki so masa elektrona, konstanta fine strukture ter 3D prostor vstavljeni, kot parameter. Kaj je bolj osnovno, delci ali polje, se še ne ve. Z gravitacijsko konstanto se kvantna elektrodinamika ne ukvarja. Pa bi se morala, če bi želela več povedati o prostoru in času. Delec je tudi bolj končno definiran z (brezdimenzijskimi) gravitacijskimi sklopitvenimi konstantami, ne samo z (dimenzijskimi) masami. Te pa so v povezavi z maso delca, s hitrostjo časa in s prostorom.shrink napisal/-a:Da "v običajni KM obstajajo prostor čas in materija, ki so samo predpostavljeni", pa je milo rečeno neumnost. Kvantna teorija polja npr. je osnova standardnega modela, ki opisuje tako prostor-čas kot samo materijo.
Da je recimo masa obravnavana zgolj kot parameter ne drži, saj standardni model napoveduje Higgsov bozon, ki osnovnim delcem dodeljuje maso. To o vstavljanju 3D prostora je tudi zelo čudna trditev, saj je kvantna teorija polja tudi relativistična teorija in je zato govora o 4D prostor-času (resda ravnem, saj gre za razmere brez gravitacije).
Trditve brez osnove: Vsakdanja praksa kaže, da kvantni efekti na makronivoju ne pridejo do izraza.qg napisal/-a:Ni mogoče izključiti, da se bo KM na biološkem nivoju obnašala drugače, kot se na mikro nivoju. Osnova za to pa so trditve, ki sem jih dal v tej temi.
Saj je dejansko nima.qg napisal/-a:Odgovorov o zavesti se izogibaš, ker hočeš reči, da zavest nima vpliva na fiziko.
Na fizikalne zakone/mehanizme zavest ne vpliva; to je eksperimentalno preverljivo dejstvo.qg napisal/-a:Zavest je fizikalno dejstvo in če ne vemo, kako vpliva na fiziko, to ne pomeni, da ne vpliva.
In kakšno zvezo ima to z vplivom na fizikalne mehanizme? Zelo enostavno: Nikakršno.qg napisal/-a:Ne pojavlja se noben verodostejen materialistični mehanizem, ki bi razložil nastanek zavesti v možganih.
Logična napaka: Iz tega, da zavest še ni dovolj dobro pojasnjena, ni mogoče sklepati, da je osnovna zakonitost.qg napisal/-a:Zato trdim, da zavest je zraven osnovnih zakonitosti fizike.
Čista špekulacija.qg napisal/-a:Mogoče je, da obstaja sprememba KM, s tem, da vseh dosedanjim eksperimentom ni potrebno iskati nobenega popravka, ker so v drugem območju, kot biologija.
Tudi procesi v možganih so v osnovi fizikalni, ampak to velja za vse procese v živih organizmih. Kljub temu pa se biokemiki npr. ne poslužujejo osnovnih fizikalnih zakonitosti za opisovanje npr. delovanja encimov v celicah. Anestezist Hameroff pa bi nevrofiziologijo možganov vseeno rad razlagal s kvantno gravitacijo.qg napisal/-a:Še enkrat, kako zgraditi računalnik z zavestjo je tudi fizikalno vprašanje, saj procesi v računalniku so fizikalni.
Edini primeri, ki jih ponujaš, so miselni primeri (kot je recimo hipotetično inteligentno bitje sestavljeno iz nevtrinov). Na osnovi takih primerov ni možno videti prav ničesar.qg napisal/-a:Jaz pa opisujem primere, kjer se vidi, da instrumentalistični pristop ni dovolj.shrink napisal/-a:Osnove KM so znane. Interpretacija le-te pa po večinskem mnenju fizikov ni potrebna! Za pojasnitev rezultatov eksperimentov je namreč dovolj instrumentalistični pristop (to govorim že n-tič).
Interpretacije si na osnovi dosedanjih eksperimentov ne nasprotujejo. Vse ostalo so špekulacije.qg napisal/-a:Ker so različne nasprotujoče interpretacije, mora v ozadju nekaj biti še dodatno, torej mora tudi obstajati experiment, ki bi nekatere od interpretacij izločil. Naprimer Bohmova interpretacija in interpretacija vzporednih svetov sta zelo sumljivi in mora nekaj obstajati, kar ju bo ovrglo.
Nisi razumel: nonsense je zatrjevanje, da "je specialna teorija relativnosti zelo odporna proti bodočim modelom, ker pač ima boljšo interpretacijo."qg napisal/-a:O tem je pisal tudi Zeilinger. Če Kopenhagenska interpretacija trdi, da za valovno funkcijo ni ničesar, če pa vsaj 3 interpretacije trdijo drugače, potem je to v protislovju. Potem tudi ignoranca interpretacij ne more dati informacije.shrink napisal/-a:To s posebno teorijo relativnosti pa je čisti nonsense.
Vse to sem že komentiral (iz komentarjev je razvidno, da se prav z nobeno od teh točk ne strinjam).qg napisal/-a:Ker se loviva, kaj je ideja, kaj so posledice ideje in kaj so posledice posledice ideje je tu povzetek glavnega dela ideje:
1. Ker še ni KG, prostor, čas in materija še niso razloženi
2. Zato ni poznana tudi prava interpretacija KM
3. Prava interpretacija pomeni lahko nepričakovano obnašanje razširjene KM na področju KG, ter na področju bioloških sistemov (torej na področju zavesti)
4. Razlaga zavesti je fizikalni problem, ki lahko vpliva na fizikalne zakone
5. KG in interpretacija KM nista nepomembni pomanjkljivosti fizike
6 Ignoranca interpretacij pomeni tudi ignoriranje QG in fizikalnosti zavesti, kar pa je nepravilno
Re: Čas ne obstaja
Jaz pa imam drugačen model. S tem, da sem indiferenten do tega. Povedati sem hotel samo to, da to onostranstvo, če obstaja, mora biti fizikalno in povezano z nami.shrink napisal/-a: Čisto nakladanje. Za onostranstvo (tisti, ki o njem govorijo) pravijo, da je čutom nedostopno, torej "nadnaravno", in zato gre za metafiziko.
Preprosto zelo dvomim v popolno nedokazljivost tako pri onostranstvu, kot pri vzporednih svetovih. Zares pa me zanima, zakaj primerjava obojega ni dobra? Ali vzporedni svetovi niso popolnoma neodvisni, torej metafizični?shrink napisal/-a:Očitno bi rad mešal duhovnost z znanostjo in sicer s tem, da vzporedne svetove jemlješ dobesedno (recimo kot onostranstvo).qg napisal/-a:P.S. To ločujem od ostalega, ker za kvantno zavest ni zelo pomembno mnenje o onostranstvu. Razen v tem, da enako zavračam popolno metafizičnost (nedosegljivost) vzporednih svetov v interpretaciji KM z vzporednimi svetovi.
1. Higgsov bozon še ni dokazan. Konstanta fine strukture je še zelo daleč od razloženosti.shrink napisal/-a: Kvantna teorija polja (ki ne zajema samo kvantne elektrodinamike, ampak tudi kvantno kromodinamiko in teorijo šibke interakcije - opisuje torej vse osnovne interakcije/sile, razen gravitacije) je povsem samozadostna teorija in ni potrebno, da zajema gravitacijo, saj opisuje pojave, pri katerih je njen vpliv nepomemben.
Da je recimo masa obravnavana zgolj kot parameter ne drži, saj standardni model napoveduje Higgsov bozon, ki osnovnim delcem dodeljuje maso. To o vstavljanju 3D prostora je tudi zelo čudna trditev, saj je kvantna teorija polja tudi relativistična teorija in je zato govora o 4D prostor-času (resda ravnem, saj gre za razmere brez gravitacije).
2. Še vedno lahko rečem 3D prostor, ker čas je drugačen, ima časovno puščico (aha, tudi ta še ni razložena), le c je pretvornik med časom in prostorom. In -- 3D so predpostavljene.
3. S pomočjo gravitacijskih sklopitvenih konstant osnovnih delcev, mase osnovnih delcev postanejo univerzalne, to je brezdimenzijske. Lahko spremenimo c dejansko za faktor 5, G za faktor 10, a če te sklopitvene konstante ostanejo enake, bodo fizikalni zakoni ostali enaki. Kar v fiziki šteje, je računanje z brezdimenijskimi konstantami. Dimenzijske konstante so pomembne le kot prosti parametri, torej biti morajo, a njihove vrednosti niso fiksirane. Tudi gravitacijska sila je univerzalna, močna sila ni.
4. Dokler ne bo KG, ne bo mogoče reči, da je gravitacija nepomebna pri masah osnovnih delcev.
Če imamo nekega super robota (podobno funkcionalnega, kot človek), njegovo gibanje opišemo s fiziko. Ker se fizika gradi od spodaj navzgor, njegovo gibanje opišemo s kvantno fiziko. Sedaj iz tega sledi:shrink napisal/-a:Saj je dejansko nima.qg napisal/-a:Odgovorov o zavesti se izogibaš, ker hočeš reči, da zavest nima vpliva na fiziko.
Na fizikalne zakone/mehanizme zavest ne vpliva; to je eksperimentalno preverljivo dejstvo.qg napisal/-a:Zavest je fizikalno dejstvo in če ne vemo, kako vpliva na fiziko, to ne pomeni, da ne vpliva.
In kakšno zvezo ima to z vplivom na fizikalne mehanizme? Zelo enostavno: Nikakršno.qg napisal/-a:Ne pojavlja se noben verodostejen materialistični mehanizem, ki bi razložil nastanek zavesti v možganih.
Logična napaka: Iz tega, da zavest še ni dovolj dobro pojasnjena, ni mogoče sklepati, da je osnovna zakonitost.qg napisal/-a:Zato trdim, da zavest je zraven osnovnih zakonitosti fizike.
1.) Recimo, da je zavest samo pasivni element v možganih, ki na gibanje ne vpliva.
1.1) Kakšen je potem smisel zavesti?!
1.2) To se ne ujema z našim vedenjem, da zavest vpliva na gibanje!
2.) Preostane zavest, kot aktivni element na gibanje. Če je vse gibanje robota (ali človeka) kvantno, zakaj bi bila le zavest, kot edini fizikalni element, bila nekvantna. Kako bi bilo to sploh možno, da bi bila fizika sestavljena iz nekvantnih elementov.
Torej manjka še fizikalna razlaga zavesti, da se zgornje potrdi.shrink napisal/-a:Trditve brez osnove: Vsakdanja praksa kaže, da kvantni efekti na makronivoju ne pridejo do izraza.qg napisal/-a:Ni mogoče izključiti, da se bo KM na biološkem nivoju obnašala drugače, kot se na mikro nivoju. Osnova za to pa so trditve, ki sem jih dal v tej temi.
Zeilinger je pisal ravno o tem:shrink napisal/-a:Nisi razumel: nonsense je zatrjevanje, da "je specialna teorija relativnosti zelo odporna proti bodočim modelom, ker pač ima boljšo interpretacijo."qg napisal/-a: O tem je pisal tudi Zeilinger. Če Kopenhagenska interpretacija trdi, da za valovno funkcijo ni ničesar, če pa vsaj 3 interpretacije trdijo drugače, potem je to v protislovju. Potem tudi ignoranca interpretacij ne more dati informacije.
»As an interesting case from the history of physics I would like to mention Einstein's development of the special theory of relativity. It so happened that almost all relativistic equations which appear in Einstein's publication of 1905 were known already before[6], mainly through Lorentz, Fitzgerald and Poincaré - simply as an attempt to interpret experimental data quantitatively. But only Einstein created the conceptual foundations, from which, together with the constancy of the velocity of light, the equations of the theory of relativity arise. He did this by introducing the principle of relativity, which asserts that the laws of physics must be the same in all inertial systems. I maintain that it is this very fact of the existence of such a fundamental principle on which the theory is built which is the reason for the observation that we do not see a multitude of interpretations of the theory of relativity. We accept, for instance, that the equations of the theory inevitably imply that clocks really run at different speed as seen in reference frames which are moving relative to each other, and that this is indeed a statement about the relative course of time in these reference frames.«
http://www.quantum.univie.ac.at/zeilinger/philosop.html
Dejansko je pomanjkljivost Copenhagenske interpretacije v tem, da se ukvarja z merilnimi napravami v makro svetu. Zgornji primer to da v mikro svet, poleg tega pa se ne ve, kako bi čas tekel za takšnega opazovalca.shrink napisal/-a:Edini primeri, ki jih ponujaš, so miselni primeri (kot je recimo hipotetično inteligentno bitje sestavljeno iz nevtrinov). Na osnovi takih primerov ni možno videti prav ničesar.qg napisal/-a:Jaz pa opisujem primere, kjer se vidi, da instrumentalistični pristop ni dovolj.
Razlaga bi lahko bila, da takšno bitje fizikalno ni možno, a to bi bila zelo neintuitivna razlaga.
Drugo je želja narediti "Schrodingerjevo mačko". Zeilinger je sedaj pri virusu.
Sicer pa imam model, a o tem kdaj drugič. Mislim, da ne potrebujem modela, da napadam dokončnost KM.
Sicer pa res ne razumem: Ali je torej Copenhagenska interpretacija instrumentalistični pristop?
V čem je smisel, da nekaj ignoriraš. Gledal sem malo po netu, a ne najdem prave argumentacije za instrumentalistični pristop.
Nisem napisal točno. Hotel sem pokazati smer sklepanja. Bistvena vhoda v sklepanje sta fizikalnost zavesti in nepopolnost KM, ker ni še teorije KG.shrink napisal/-a:Vse to sem že komentiral (iz komentarjev je razvidno, da se prav z nobeno od teh točk ne strinjam).qg napisal/-a:Ker se loviva, kaj je ideja, kaj so posledice ideje in kaj so posledice posledice ideje je tu povzetek glavnega dela ideje:
1. Ker še ni KG, prostor, čas in materija še niso razloženi
2. Zato ni poznana tudi prava interpretacija KM
3. Prava interpretacija pomeni lahko nepričakovano obnašanje razširjene KM na področju KG, ter na področju bioloških sistemov (torej na področju zavesti)
4. Razlaga zavesti je fizikalni problem, ki lahko vpliva na fizikalne zakone
5. KG in interpretacija KM nista nepomembni pomanjkljivosti fizike
6 Ignoranca interpretacij pomeni tudi ignoriranje QG in fizikalnosti zavesti, kar pa je nepravilno
Interpretacijo je treba sestaviti iz prafaktorjev. Instrumentalistična interpretacija pa je kot, da rečeš, da je to od boga dano in ignoriraš recimo Bornov p=psi psi*. Recimo Zeilinger ali Kramer sta to skoraj dobro razbila, ostali pa ne.
Re: Čas ne obstaja
Prvič slišim, da "interpretacija mnogih svetov" implicira metafizičnost.qg napisal/-a:Preprosto zelo dvomim v popolno nedokazljivost tako pri onostranstvu, kot pri vzporednih svetovih. Zares pa me zanima, zakaj primerjava obojega ni dobra? Ali vzporedni svetovi niso popolnoma neodvisni, torej metafizični?shrink napisal/-a:Očitno bi rad mešal duhovnost z znanostjo in sicer s tem, da vzporedne svetove jemlješ dobesedno (recimo kot onostranstvo).
Nepotreben pomislek: tako kot standardni model napoveduje Higgsov bozon, npr. STR napoveduje gravitacijske valove. Obe teoriji pa sta v eksperimentalnem smislu zelo uspešni.qg napisal/-a:1. Higgsov bozon še ni dokazan. Konstanta fine strukture je še zelo daleč od razloženosti.
Zgolj nakladaš: prostor-čas je 4D.qg napisal/-a:2. Še vedno lahko rečem 3D prostor, ker čas je drugačen, ima časovno puščico (aha, tudi ta še ni razložena), le c je pretvornik med časom in prostorom. In -- 3D so predpostavljene.
Zgolj tvoj pogled; obstajajo namreč 4 osnovne sile in gravitacija je samo ena izmed njih.qg napisal/-a:Tudi gravitacijska sila je univerzalna, močna sila ni.
Na skalah in v energijskih razmerah, v katerih trenutno potekajo eksperimenti, je vpliv gravitacije nepomemben. O tem pričajo sami rezultati eksperimentov.qg napisal/-a:4. Dokler ne bo KG, ne bo mogoče reči, da je gravitacija nepomebna pri masah osnovnih delcev.
Pa poskusi s kvantno mehaniko napovedovati vreme.qg napisal/-a:Če imamo nekega super robota (podobno funkcionalnega, kot človek), njegovo gibanje opišemo s fiziko. Ker se fizika gradi od spodaj navzgor, njegovo gibanje opišemo s kvantno fiziko.
Še enkrat: Kakšno zvezo ima to z vplivom zavesti na fizikalne zakone? Svobodna volja (npr. da sam v tem trenutku udriham po tipkovnici) nima prav nobene zveze s tem.qg napisal/-a:Sedaj iz tega sledi:
1.) Recimo, da je zavest samo pasivni element v možganih, ki na gibanje ne vpliva.
1.1) Kakšen je potem smisel zavesti?!
1.2) To se ne ujema z našim vedenjem, da zavest vpliva na gibanje!
2.) Preostane zavest, kot aktivni element na gibanje. Če je vse gibanje robota (ali človeka) kvantno, zakaj bi bila le zavest, kot edini fizikalni element, bila nekvantna. Kako bi bilo to sploh možno, da bi bila fizika sestavljena iz nekvantnih elementov.
Še enkrat: odsotnost fizikalne razlage zavesti ne implicira prav ničesar.qg napisal/-a:Torej manjka še fizikalna razlaga zavesti, da se zgornje potrdi.shrink napisal/-a:Trditve brez osnove: Vsakdanja praksa kaže, da kvantni efekti na makronivoju ne pridejo do izraza.
In kakšno zvezo ima to z "odpornostjo specialne teorije relativnosti proti bodočim modelom"? Tudi v Maxwellovo elektrodinamiko je npr. vgrajen princip relativnosti, pa čeprav se Maxwell tega sploh ni zavedal.qg napisal/-a:Zeilinger je pisal ravno o tem:shrink napisal/-a:Nisi razumel: nonsense je zatrjevanje, da "je specialna teorija relativnosti zelo odporna proti bodočim modelom, ker pač ima boljšo interpretacijo."
»As an interesting case from the history of physics I would like to mention Einstein's development of the special theory of relativity. It so happened that almost all relativistic equations which appear in Einstein's publication of 1905 were known already before[6], mainly through Lorentz, Fitzgerald and Poincaré - simply as an attempt to interpret experimental data quantitatively. But only Einstein created the conceptual foundations, from which, together with the constancy of the velocity of light, the equations of the theory of relativity arise. He did this by introducing the principle of relativity, which asserts that the laws of physics must be the same in all inertial systems. I maintain that it is this very fact of the existence of such a fundamental principle on which the theory is built which is the reason for the observation that we do not see a multitude of interpretations of the theory of relativity. We accept, for instance, that the equations of the theory inevitably imply that clocks really run at different speed as seen in reference frames which are moving relative to each other, and that this is indeed a statement about the relative course of time in these reference frames.«
http://www.quantum.univie.ac.at/zeilinger/philosop.html
Prvič slišim.qg napisal/-a:Dejansko je pomanjkljivost Copenhagenske interpretacije v tem, da se ukvarja z merilnimi napravami v makro svetu.shrink napisal/-a:Edini primeri, ki jih ponujaš, so miselni primeri (kot je recimo hipotetično inteligentno bitje sestavljeno iz nevtrinov). Na osnovi takih primerov ni možno videti prav ničesar.
Tega nisem rekel. Rekel sem samo, da ponujaš miselne eksperimente, ki ne kažejo na nič otipljivega.qg napisal/-a:Razlaga bi lahko bila, da takšno bitje fizikalno ni možno, a to bi bila zelo neintuitivna razlaga.
In kaj si želel s tem dejansko povedati?qg napisal/-a:Drugo je želja narediti "Schrodingerjevo mačko". Zeilinger je sedaj pri virusu.
Sicer pa imam model, a o tem kdaj drugič.
Seveda, ker zmotno meniš, da je KM nekonsistentna teorija.qg napisal/-a:Mislim, da ne potrebujem modela, da napadam dokončnost KM.
Ne.qg napisal/-a:Sicer pa res ne razumem: Ali je torej Copenhagenska interpretacija instrumentalistični pristop?
Ničesar ne ignoriram, vendar se v zvezi s KM nagibam instrumentalističnemu pristopu (da torej interpretacija KM ni bistvena - kar meni večina fizikov) oz. s tem povezano frazo: "Utihni in računaj!" To sem že povedal v prejšnji temi.qg napisal/-a:V čem je smisel, da nekaj ignoriraš.
Kakšne argumente pa bi rad? Filozofske? Takšne boš s strani fizikov bolj težko dobil.qg napisal/-a:Gledal sem malo po netu, a ne najdem prave argumentacije za instrumentalistični pristop.
Tudi to sem že komentiral:qg napisal/-a:Nisem napisal točno. Hotel sem pokazati smer sklepanja. Bistvena vhoda v sklepanje sta fizikalnost zavesti in nepopolnost KM, ker ni še teorije KG.
shrink napisal/-a:Iz tega, da zavest še ni dovolj dobro pojasnjena, ni mogoče sklepati, da je osnovna zakonitost.
shrink napisal/-a:Kvantna mehanika je povsem dodelana teorija oz. dokončna v okvirih, za katere je ugotovljeno, da nesporno velja.
qg napisal/-a:Interpretacijo je treba sestaviti iz prafaktorjev. Instrumentalistična interpretacija pa je kot, da rečeš, da je to od boga dano in ignoriraš recimo Bornov p=psi psi*.Recimo Zeilinger ali Kramer sta to skoraj dobro razbila, ostali pa ne.
Fizika se ne sprašuje o izvoru zakonitosti (če si na to ciljal z "božjo danostjo"); jih zgolj skuša popisati. Vse ostalo je spet filozofsko ali religiozno nakladanje.
V zvezi z Bornovim zapisom pa: Sama obravnava Schrödingerjeve enačbe npr. ne potrebuje interpretacije valovne funkcije.
Re: Čas ne obstaja
Še jaz.
Zakaj se ti je zdelo pomembno to povedati?qg napisal/-a:S tem, da sem indiferenten do tega.
V čem pa bi bila tedaj onostranskost takega onostranstva?Povedati sem hotel samo to, da to onostranstvo, če obstaja, mora biti fizikalno in povezano z nami.
V znanosti je treba besede praviloma jemati dobesedno.Očitno bi rad mešal duhovnost z znanostjo in sicer s tem, da vzporedne svetove jemlješ dobesedno (recimo kot onostranstvo).
Pravzaprav ne. \(c^2\) je pretvornik med maso in energijo.le c je pretvornik med časom in prostorom.
Tu bi pa me zelo zanimal konkreten primer. Ga imaš?Zavest je fizikalno dejstvo in če ne vemo, kako vpliva na fiziko, to ne pomeni, da ne vpliva.
Tako, kot znamo razložiti delovanje računalnika, že ne. Ampak ko koga povsem materialno žvajzneš po glavi, najprej vidi zvezde, če ga močneje, pa je približno tako, kot če bi iz računalnika izpulil kabel za napajanje.Ne pojavlja se noben verodostejen materialistični mehanizem, ki bi razložil nastanek zavesti v možganih.
Ali res tako dobro poznaš fiziko?qg napisal/-a:Zato trdim, da zavest je zraven osnovnih zakonitosti fizike.
Zakaj bi to predpostavili?Recimo, da je zavest samo pasivni element v možganih, ki na gibanje ne vpliva.
Znanost se ne sprašuje po smislu.Kakšen je potem smisel zavesti?!
Zakaj bi se obnašala drugače?Ni mogoče izključiti, da se bo KM na biološkem nivoju obnašala drugače, kot se na mikro nivoju. Osnova za to pa so trditve, ki sem jih dal v tej temi.
Re: Čas ne obstaja
Očitno, če jih fizikalno ni možno zaznati. Razen, če se metafizičnost poruši, ker jih zaznamo z modelom?shrink napisal/-a: Prvič slišim, da "interpretacija mnogih svetov" implicira metafizičnost.
Gravitacijski valovi so potrjeni, Higgsov bozon pa še ni.shrink napisal/-a:Nepotreben pomislek: tako kot standardni model napoveduje Higgsov bozon, npr. STR napoveduje gravitacijske valove. Obe teoriji pa sta v eksperimentalnem smislu zelo uspešni.qg napisal/-a:1. Higgsov bozon še ni dokazan. Konstanta fine strukture je še zelo daleč od razloženosti.
Samo obračanje besed. 4D ali (3+1)D. (In ponavljam 3D so predpostavljene.) Čas pa je različen od razdalje matematično (časovna puščica ter nesimetričnost v enačbi ds2=-dt2+dx2+dy2+dz2) in izkustveno.shrink napisal/-a:Zgolj nakladaš: prostor-čas je 4D.qg napisal/-a:2. Še vedno lahko rečem 3D prostor, ker čas je drugačen, ima časovno puščico (aha, tudi ta še ni razložena), le c je pretvornik med časom in prostorom. In ponavljam: 3D so predpostavljene.
Gravitacija ni sila, je ukrivljen prostor.shrink napisal/-a:Zgolj tvoj pogled; obstajajo namreč 4 osnovne sile in gravitacija je samo ena izmed njih.qg napisal/-a:Tudi gravitacijska sila je univerzalna, močna sila ni.
Do skal, kjer je potrebno razložiti mase osnovnih delcev, eksperimentalna fizika še ni prišla.shrink napisal/-a:Na skalah in v energijskih razmerah, v katerih trenutno potekajo eksperimenti, je vpliv gravitacije nepomemben. O tem pričajo sami rezultati eksperimentov.qg napisal/-a:4. Dokler ne bo KG, ne bo mogoče reči, da je gravitacija nepomembna pri masah osnovnih delcev.
Verjetno veš, da je to neumestna pripomba. Pomembno je, da razložimo princip delovanja. Torej principielno bi lahko s KM napovedovali vreme.shrink napisal/-a:Pa poskusi s kvantno mehaniko napovedovati vreme.qg napisal/-a:Če imamo nekega super robota (podobno funkcionalnega, kot človek), njegovo gibanje opišemo s fiziko. Ker se fizika gradi od spodaj navzgor, njegovo gibanje opišemo s kvantno fiziko.
shrink napisal/-a:Še enkrat: Kakšno zvezo ima to z vplivom zavesti na fizikalne zakone? Svobodna volja (npr. da sam v tem trenutku udriham po tipkovnici) nima prav nobene zveze s tem.qg napisal/-a:Sedaj iz tega sledi:
1.) Recimo, da je zavest samo pasivni element v možganih, ki na gibanje ne vpliva.
1.1) Kakšen je potem smisel zavesti?!
1.2) To se ne ujema z našim vedenjem, da zavest vpliva na gibanje!
2.) Preostane zavest, kot aktivni element na gibanje. Če je vse gibanje robota (ali človeka) kvantno, zakaj bi bila le zavest, kot edini fizikalni element, bila nekvantna. Kako bi bilo to sploh možno, da bi bila fizika sestavljena iz nekvantnih elementov.
shrink napisal/-a:Še enkrat: odsotnost fizikalne razlage zavesti ne implicira prav ničesar.
Torej sprejmeš točko 2.)? Moj odgovor: Torej enostavno bi superrobot drugače reševal probleme kot človek. Če pa predpostavimo, da imajo tudi enoceličarji zavest, potem bi se enoceličar drugače gibal, kot klasična simulacija enoceličarja ali robotek enoceličarja. To drugačno gibanje pomeni drugačno fiziko. Torej stvar je v Turingovem testu. (Spet sem ponudil miselni poskus.) Kot pa sem dejal, ta drugačna fizika ima osnovo v kvantem svetu, kot zgoraj vreme.shrink napisal/-a:Iz tega, da zavest še ni dovolj dobro pojasnjena, ni mogoče sklepati, da je osnovna zakonitost.
Odvisno od modela KM, ki kot pravim, ni zaključen.shrink napisal/-a:Trditve brez osnove: Vsakdanja praksa kaže, da kvantni efekti na makronivoju ne pridejo do izraza.
Predpostavke Specialne Relativnosti so jasne bolj, kot predpostavke KM.shrink napisal/-a:Nisi razumel: nonsense je zatrjevanje, da "je specialna teorija relativnosti zelo odporna proti bodočim modelom, ker pač ima boljšo interpretacijo."qg napisal/-a: Zeilinger je pisal ravno o tem:
»As an interesting case from the history of physics I would like to mention Einstein's development of the special theory of relativity. It so happened that almost all relativistic equations which appear in Einstein's publication of 1905 were known already before[6], mainly through Lorentz, Fitzgerald and Poincaré - simply as an attempt to interpret experimental data quantitatively. But only Einstein created the conceptual foundations, from which, together with the constancy of the velocity of light, the equations of the theory of relativity arise. He did this by introducing the principle of relativity, which asserts that the laws of physics must be the same in all inertial systems. I maintain that it is this very fact of the existence of such a fundamental principle on which the theory is built which is the reason for the observation that we do not see a multitude of interpretations of the theory of relativity. We accept, for instance, that the equations of the theory inevitably imply that clocks really run at different speed as seen in reference frames which are moving relative to each other, and that this is indeed a statement about the relative course of time in these reference frames.«
http://www.quantum.univie.ac.at/zeilinger/philosop.html
In kakšno zvezo ima to z "odpornostjo specialne teorije relativnosti proti bodočim modelom"? Tudi v Maxwellovo elektrodinamiko je npr. vgrajen princip relativnosti, pa čeprav se Maxwell tega sploh ni zavedal.
shrink napisal/-a:qg napisal/-a: Dejansko je pomanjkljivost Copenhagenske interpretacije v tem, da se ukvarja z merilnimi napravami v makro svetu.
Prvič slišim.
KM je mikroskopska teorija in KM pojave bi morali zaznati z mikroskopskimi merilnimi napravami in opazovalci.
Recimo, da imam model, ki se popolnoma sklada z vsemi dosedanjimi izračuni KM, ki so potrjeni z meritvami. Če pa tega nimam, ne moreš dokazati, da to ni možno. Tudi zato KM še ni dokončna.shrink napisal/-a:Seveda, ker zmotno meniš, da je KM nekonsistentna teorija.qg napisal/-a:Mislim, da ne potrebujem modela, da napadam dokončnost KM.
Tudi ta stavek “utihni in računaj” ima za sabo filozofijo.shrink napisal/-a:Ničesar ne ignoriram, vendar se v zvezi s KM nagibam instrumentalističnemu pristopu (da torej interpretacija KM ni bistvena - kar meni večina fizikov) oz. s tem povezano frazo: "Utihni in računaj!" To sem že povedal v prejšnji temi.qg napisal/-a:V čem je smisel, da nekaj ignoriraš.
Kakšne argumente pa bi rad? Filozofske? Takšne boš s strani fizikov bolj težko dobil.qg napisal/-a:Gledal sem malo po netu, a ne najdem prave argumentacije za instrumentalistični pristop.
Sicer pa glede te interpretacije se bom še informiral. (S tvojo predpostavko, da KG in zavest nista potrebna za interpretacijo KM.) Vendar kakorkoli, če rečem, da KM ni popolna že zato, ker ni poznana KG, ta instrumentalistična interpretacija ni dobra.
Vendar sem tudi odgovoril na to.shrink napisal/-a:Tudi to sem že komentiral:qg napisal/-a:Nisem napisal točno. Hotel sem pokazati smer sklepanja. Bistvena vhoda v sklepanje sta fizikalnost zavesti in nepopolnost KM, ker ni še teorije KG.
shrink napisal/-a:Kvantna mehanika je povsem dodelana teorija oz. dokončna v okvirih, za katere je ugotovljeno, da nesporno velja.
Fiziki se zavedno in nezavedno ukvarjajo z Occamovim rezilom. A poleg tega, če imaš neke formule in jih ne interpretiraš, pomeni, da jih moraš privzeti (kot “od boga dane”) in ne razlagati.shrink napisal/-a:qg napisal/-a:Interpretacijo je treba sestaviti iz prafaktorjev. Instrumentalistična interpretacija pa je kot, da rečeš, da je to od boga dano in ignoriraš recimo Bornov p=psi psi*.Recimo Zeilinger ali Cramer sta to skoraj dobro razbila, ostali pa ne.
Fizika se ne sprašuje o izvoru zakonitosti (če si na to ciljal z "božjo danostjo"); jih zgolj skuša popisati. Vse ostalo je spet filozofsko ali religiozno nakladanje.
Naprimer Zeilingerjev skoraj-prafaktor je Qbit.
Glede Bornovega p=psi psi* sem hotel reči, da bi moral biti nek model, ki bi ga razložil (poleg časa, prostora, delcev in časovne puščice, kar sem omenil prej.) Naprimer lahko bi bilo tudi p= psi psi* psi psi*. Cramer v Transakcijski interpretaciji najde model za p= psi psi*.shrink napisal/-a: V zvezi z Bornovim zapisom pa: Sama obravnava Schrödingerjeve enačbe npr. ne potrebuje interpretacije valovne funkcije.
Slabo za ljudi v prihodnosti, ki bodo poznali teorijo kvantne gravitacije ter dokončno fizikalno razlago zavesti.Roman napisal/-a:Ali res tako dobro poznaš fiziko?
To je samo predpostavka mnogih fizikov, to ni zakon. Posebno pa ne v tem primeru z zavestjo. Sicer pa je Shrink zgoraj izbral opcijo 2.), tako, da je to možno preskočiti.Roman napisal/-a:Znanost se ne sprašuje po smislu.
Tudi pretvornik med prostorom in časom.Roman napisal/-a:Pravzaprav ne. \(c^2\) je pretvornik med maso in energijo.le c je pretvornik med časom in prostorom.
Želim predvsem govoriti o zavesti, ne preveč o onostranstvu. Zraven pa sem navrgel model, kakršnemu verjamem. In ne želim se zapletati o stvareh, kjer je potrebno preveč "črnila". Torej ni mi, da bi razlagal o "spominu" (če veš, kaj je to) ali jasnovidnih sanjah.Roman napisal/-a:Zakaj se ti je zdelo pomembno to povedati?qg napisal/-a:S tem, da sem indiferenten do tega.
Tu je še nek drug znan argument o nepoznani fizikalnosti zavesti, ki pravi nekako tako:"Fizika se ukvarja s hitrostmi masami, silami, časom, prostorom, ne pa z občutki in ostalimi lastnostmi. Torej neznano je, kako bo točno iz nekega gibanja v možganih, (ali v računalniku, ali v toku reke) nastala zavest, ki je nova kvaliteta." Reko sem napisal za provokacijo.Roman napisal/-a:Tako, kot znamo razložiti delovanje računalnika, že ne. Ampak ko koga povsem materialno žvajzneš po glavi, najprej vidi zvezde, če ga močneje, pa je približno tako, kot če bi iz računalnika izpulil kabel za napajanje.Ne pojavlja se noben verodostejen materialistični mehanizem, ki bi razložil nastanek zavesti v možganih.
Obstajajo pa še drugi argumenti za nepoznano fizikalnost zavesti.
Če je sklopitev šibka, je to še vedno lahko onostranstvo.Roman napisal/-a:V čem pa bi bila tedaj onostranskost takega onostranstva?
Re: Čas ne obstaja
Kakor pač želiš interpretirati. Interpretacija, da je gravitacija sila, ni s splošno relativnostjo prav nič izgubila na aktualnosti.qg napisal/-a:Gravitacija ni sila, je ukrivljen prostor.
Razloži.Tudi pretvornik med prostorom in časom.
Je neznano, ampak za zavest so kljub temu nujno potrebni fiziološki procesi, fizika.Fizika se ukvarja s hitrostmi masami, silami, časom, prostorom, ne pa z občutki in ostalimi lastnostmi. Torej neznano je, kako bo točno iz nekega gibanja v možganih, (ali v računalniku, ali v toku reke) nastala zavest
Tudi voda je nova kvaliteta glede na vodik in kisik.ki je nova kvaliteta.
Vem, ampak to vseeno diši po tornadu na pokopališču avionov.Reko sem napisal za provokacijo.
Sama ušesa so me.Obstajajo pa še drugi argumenti za nepoznano fizikalnost zavesti.
Onostransko glede na kaj?Če je sklopitev šibka, je to še vedno lahko onostranstvo.Roman napisal/-a:V čem pa bi bila tedaj onostranskost takega onostranstva?