Storitev, katero kupim, je že fetiš, no, moj odnos do blaga ali storitve (ploskanje) je že fetišističen. Tisti Bohrov primer kaže na to, da Žižku ni bilo potrebno iti še dlje. Mogoče je uporba pojma "pomaga" malo zavajajoča. Sem še enkrat prebral in zdaj sem malo zmeden, ker zgleda da ti trdiš, da to pomaga vzpostaviti/ohranjati fetiš, kar je nujno, če hočemo zdržati v tem post-ideolškem času. Ok, samo pri fetiših ne gre za to ali ti verjameš ali ne, ali pa da pomaga ravno zato, ker ne verjameš. Fetiš, kaže na to, da dejansko verjameš, kot je zgoraj napisano, dejansko ("nezavedno, unknown konowns") verjameš/vidiš blago kot nekaj "čarobnega" ali z Žižkovimi besedami: "... tisto, kar fetiš objektivira, je »moje resnično verovanje«, to kakšne se mi stvari »resnično zdijo«, čeprav jih nikoli dejansko ne doživljam na ta način." Torej lahko verjameš ali pa ne, s tem ko si vključen/udeležen v družbeni menjavi, kaže na to da (v resnici) verjemeš.derik napisal/-a:Ampak to (da pomaga, ker verjameš) se ne sklada z Bohrovim primerom, "da podkev baje pomaga, tudi če ne verjameš"- Razen seveda, če bi pomenilo, da zavestno sicer ne verjameš (celo veš, da ne pomaga), ampak, če podzavestno kljub temu verjameš, potem ti lahko pomaga - ne sicer fizikalno (da bi direktno spreminjalo dogodke), pač pa kot fetiš (pomaga ti zdržati). Če se zdaj povrnemo k primeru, da nekdo prodaja storitev "vplivanja na dogodke z mislimi", bi to lahko bilo čisto pošteno, če zna storitev "zapakirati" kot fetiš.problemi napisal/-a:Torej glede na to, sam mislim, da v primeru ploskanja ne gre, da bi to imelo učinek/pomaga prav zato, ker ne verjameš, temveč, kaže ravno na to, da verjameš, vendar prek drugega ali z Žižkovimi besedami "takšne se ti stvari »resnično zdijo«.
Ne more biti pošteno, ker fetiš kaže na patološki odnos do stvari. Ravno na tem spoznanju, tvorijo različne ustanove (pospeševalci prodaje, marketing, PR) strategije, kako "držati kupca", če stvar malo poenostavim. Te organizacije vedo, da potrošnik, kljub temu, da vztraja da je njegov odnos do blaga drugačen, torej vedo, da se mu/nam v resnici zdi "blago dejansko čarobni objekt, obdarjen s posebnimi močmi".