Krožišče (Slovenija) ali križišče (EU)?
Objavljeno: 28.10.2011 14:21
Razlogi za nekoliko šaljiv naziv teme bodo razvidni iz samega konteksta.
Najprej vprašanje: danes je bilo na radiju govora o krožiščih (o problematiki voženj po takih cestah), in tekom oddaje je nek poslušalec zatrdil, da v Evropi veljajo prav nasprotna pravila kot pri nas: namreč, če na dovozni cesti ni posebnega znaka, velja desno pravilo.
Ali to drži? (Oba gospoda strokovnjaka, ki sta bila povabljena za oddajo, omenjene trditve poslušalca nista komentirala, sta izjavo ignorirala - s tem sta ustvarila vtis, da je to res.)
--------------------------
Še moje laično razmišljanje:
naša krožišča so za moj okus »obup«;
voznik, ki prihaja po dovozni cesti na krožišče, nima prednosti (pred vsakim uvozom na krožišče stoji znak »nimaš prednosti«);
na samem krožišču pa veljajo splošna pravila;
torej velja pravilo o (ne)pretrgani črti, če je več prometnih pasov;
hitrejša vožnja mimo po notranjem pasu se ne šteje za prehitevanje;
kdor je na posameznem prometnem pasu, ima prednost pred tistim, ki hoče zaviti na njegov prometni pas;
»zaželeno« je sicer, v primeru, da je več prometnih pasov, da se voznik pomakne na notranje prometne pasove;
toda tega nihče ne počne, razen če ni prisiljen, in ostaja na zunanjem pasu, kajti tedaj ima najmanj težav pri zapuščanju krožišča – kajti na zunanjem pasu ima (po zakonu) prednost pred prihajajočimi na krožišče;
če bi se po uvozu na krožišče pomaknil na notranji pas, mora paziti, kajti nima prednosti – prednost ima tisti, ki ne zapušča svojega prometnega pasu;
in ko bi se kasneje hotel pomakniti na zunanji pas, zaradi izvoza s krožišče, mora zopet paziti, kajti zopet je on tisti, ki menja pas.
Če pa bi bilo nekoliko drugače:
· vsako krožišče bi moralo imeti najmanj 2 pasova (sicer: naj bo navadno križišče)
· prednost ima tisti, ki prihaja na krožišče
(s tem se avtomatično doseže, da se voznik, ko pride na krožišče, čim prej iz lastne volje hoče pomakniti na notranji pas; takšna prednost sploh ne predstavlja spremembe pravila: velja namreč desno pravilo, kot na splošno)
· in spremeniti-dodati bi bilo treba samo eno pravilo: kdor je že na krožišču, ima na svojem pasu sicer prednost pred tistim, ki hoče na njegov pas (ex pri samem uvozu na krožišče) – toda je dolžan odstopiti prednost avtomobilu, ki ima vključen žmigovec (ki hoče na njegov pas /ne glede na to, ali hoče desno ali levo/)?
· naših težav, ko vsi hočejo ostati zgolj na zunanjem pasu – kar dokaj izniči prednosti krožišč – bi bilo torej zgolj s spremembo prometnega režima v hipu dosti manj.
· Prednosti krožišč so namreč: ni ustavljanja (promet je tekoč); vožnja sama je sicer nekoliko počasnejša, toda je zato varnejša; hkrati (npr. z vseh 4 smeri) lahko zapeljejo vsi na krožišče.
Vaša mnenja?
Najprej vprašanje: danes je bilo na radiju govora o krožiščih (o problematiki voženj po takih cestah), in tekom oddaje je nek poslušalec zatrdil, da v Evropi veljajo prav nasprotna pravila kot pri nas: namreč, če na dovozni cesti ni posebnega znaka, velja desno pravilo.
Ali to drži? (Oba gospoda strokovnjaka, ki sta bila povabljena za oddajo, omenjene trditve poslušalca nista komentirala, sta izjavo ignorirala - s tem sta ustvarila vtis, da je to res.)
--------------------------
Še moje laično razmišljanje:
naša krožišča so za moj okus »obup«;
voznik, ki prihaja po dovozni cesti na krožišče, nima prednosti (pred vsakim uvozom na krožišče stoji znak »nimaš prednosti«);
na samem krožišču pa veljajo splošna pravila;
torej velja pravilo o (ne)pretrgani črti, če je več prometnih pasov;
hitrejša vožnja mimo po notranjem pasu se ne šteje za prehitevanje;
kdor je na posameznem prometnem pasu, ima prednost pred tistim, ki hoče zaviti na njegov prometni pas;
»zaželeno« je sicer, v primeru, da je več prometnih pasov, da se voznik pomakne na notranje prometne pasove;
toda tega nihče ne počne, razen če ni prisiljen, in ostaja na zunanjem pasu, kajti tedaj ima najmanj težav pri zapuščanju krožišča – kajti na zunanjem pasu ima (po zakonu) prednost pred prihajajočimi na krožišče;
če bi se po uvozu na krožišče pomaknil na notranji pas, mora paziti, kajti nima prednosti – prednost ima tisti, ki ne zapušča svojega prometnega pasu;
in ko bi se kasneje hotel pomakniti na zunanji pas, zaradi izvoza s krožišče, mora zopet paziti, kajti zopet je on tisti, ki menja pas.
Če pa bi bilo nekoliko drugače:
· vsako krožišče bi moralo imeti najmanj 2 pasova (sicer: naj bo navadno križišče)
· prednost ima tisti, ki prihaja na krožišče
(s tem se avtomatično doseže, da se voznik, ko pride na krožišče, čim prej iz lastne volje hoče pomakniti na notranji pas; takšna prednost sploh ne predstavlja spremembe pravila: velja namreč desno pravilo, kot na splošno)
· in spremeniti-dodati bi bilo treba samo eno pravilo: kdor je že na krožišču, ima na svojem pasu sicer prednost pred tistim, ki hoče na njegov pas (ex pri samem uvozu na krožišče) – toda je dolžan odstopiti prednost avtomobilu, ki ima vključen žmigovec (ki hoče na njegov pas /ne glede na to, ali hoče desno ali levo/)?
· naših težav, ko vsi hočejo ostati zgolj na zunanjem pasu – kar dokaj izniči prednosti krožišč – bi bilo torej zgolj s spremembo prometnega režima v hipu dosti manj.
· Prednosti krožišč so namreč: ni ustavljanja (promet je tekoč); vožnja sama je sicer nekoliko počasnejša, toda je zato varnejša; hkrati (npr. z vseh 4 smeri) lahko zapeljejo vsi na krožišče.
Vaša mnenja?