Čudeži in znanost

Prapok, vesolje, kozmologija, črne luknje...
Odgovori
Uporabniški avatar
vojko
Prispevkov: 11770
Pridružen: 29.5.2004 15:18
Kraj: LIMBUŠ
Kontakt:

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a vojko »

Preprosti je napisal:
Narava religije v moderni državi zahodnega tipa je drugačna: velja svoboda misli; Cerkev je ločena od države (iz istega praktičnega razloga delimo 'oblast' na zakonodajno, izvršilno, in sodno), toda C. opravlja izredno pomembno družbeno vlogo, zato je državno subvencioniranje Cerkve koristno, potrebno, in ne krši omenjene ločitve; religija igra transcendentno vlogo.
To je arhaično, predmarksovsko pojmovanje svobode misli in vere. Ustavne pravice glede svobode izražanje vere je Marx razumel kot predpogoj za neko bolj totalno emancipacijo. Ker je Marx rad uporabljal 'kopernikanske obrate' v diskurzu (znan je primer s Heglovo idealistično dialektiko), ki so težko razumljivi, če jih beremo izven konteksta, sem prisiljen utemeljiti svoje stališče malo širše.

Naj takoj na začetku rečem (da ne bo sence dvoma), da je za Marxa klasična politična emancipacija popolnoma v skladu z nadaljnjim obstojem vere, (primer EU in sploh zahodnih demokracij). Vendar pa Marx ne ostaja na površini, ampak skuša ujeti bistvo. To stori z briljantnim argumentom (ki so ga za njim ponavljali številni kritiki (neo)liberalizma), ko pravi, da ne samo, da je politična emancipacija nezadostna za totalno, genuino človeško emancipacijo, je - v nekem smislu – zanjo tudi OVIRA! (To je tisti 'kopernikanski obrat'! :D ). Ideje o človekovih pravicah in svoboščinah namreč temeljijo na predpostavki, da vsak državljan potrebuje zaščito pred drugimi ljudmi (po načelu: pravice drugih so meje mojih pravic). Zato so liberalne pravice in svoboščine po svojem bistvu pravice, ki so definirane negativno: gre za prepovedi vmešavanja v ustavno zajamčeno osebnostno sfero posameznika. So ločevalne pravice, ki segregirajo, atomizirajo in ločujejo družbeno skupnost na vsoto individuov.

Prava svoboda je šele tista, ki je definirana pozitivno skozi naše odnose z drugimi. To je mogoče najti le v pristni človeški skupnosti ('komuni'), ne pa v izolaciji posameznikov, obdanih z zidom njihovih pravic. Takšna izkrivljena optika gledanja na soljudi onemogoča vzpostavitev tistega zagonetnega 'carstva svobode', o katerem je pisal Marx na drugem mestu in ki je šele prava človeška emancipacija. Marx je s svojo vizijo hotel preseči, transcendirati ta politični (neo)liberalizem, ki navdušuje tebe ("svoboda misli; Cerkev je ločena od države"). To je pri njem šele startna točka.

Politične svoboščine, ki jih je prinesel politični liberalizem in sekularizem je seveda Marx jemal kot same po sebi razumljive in jih je podpiral.

Uporabniški avatar
bargo
Prispevkov: 8301
Pridružen: 3.11.2004 22:41

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a bargo »

vojko napisal/-a:
bargo napisal/-a: Vidiš, religijo lahko mirno zamenjava z ideologijo, če tako potem sledi:
"Jaz ideologijo običajno razumem kot 'institucionalizirano vero'." :D
Ne, to je ne-Abelova grúpa, kjer velja a * b ≠ b * a... 8)
Tole sem nekako spregledal. Odlično. Vera je gonilo razvoja/odkrivanja. :D
Zadnjič spremenil bargo, dne 26.9.2015 21:47, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
vojko
Prispevkov: 11770
Pridružen: 29.5.2004 15:18
Kraj: LIMBUŠ
Kontakt:

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a vojko »

bargo napisal/-a:
vojko napisal/-a: Rock: ali zaradi česa naj bi bilo tako (objektno vprašanje)?

Vojko: Marxova kritika religije je superiorna vsem kasnejšim (predvsem mislim tu na Durkheima in Weberja) iz več razlogov. Glavni so po mojem tile:

Marx se ni ustavil tam, kjer se je Feuerbach (ki je bil sicer odličen in radikalen kritik religije). To je šele izhodišče za njegov pristop. Pri njem tako definicija religije kot 'vzdih ogrožene kreature, čustvo brezsrčnega sveta' ter 'duh brezdušnih razmer' ni le opis nekega stanja zaostale družbene zavesti per se, ampak opis totalitete sveta v kateri obstaja. Kajti vera ni le določen Weltanschauung, ki si ga prosto izberemo (ali pa ne), je odsev dejanske človeške bede, hkrati tudi protest proti njej. Religija je avtoiluzija, ki popači družbeno realnost, ker prikriva dejanske vzroke trpljenja in bede.

Pri Marxu kritika religije, politike, ekonomije in sploh družbenih razmer ni vaja iz filozofije, neke vrste filozofski larpurpartizem, ampak aktiven napor, da se ta svet spremeni, da se poišče njegovo novo, boljše 'čustvo', ki ne bo imelo 'brezsrčnega srca'. To je pregnantno izrazil v njegovi slavni 11. tezi o Feuerbachu (ki je vgravirana na njegovem nagrobnem spomeniku na pokopališču v Highgateu v Londonu):
"Filozofi so svet samo različno interpretirali; gre pa zato, da ga spremenimo." (Marxovi poudarki).

Bargo: Spet se ti je zapisalo. Drugače pa odlično, videti je, kot da od nekod kopiraš :oops: , skoraj ne morem verjeti, da lahko tako dosledno uporabljaš izrazoslovje. :wink:

Vera je temelj na katerem se lahko izvaja preoblikovanje pogledov in Weltanschauung je posledica tega dogajanja.

Me tako nizko ceniš?
Saj sem ti že rekel, da te ne mislim kupiti. Ne, za božjo voljo, saj si ti napisal, že dolgo tega, "gens una summus", povsem svobodno. :wink:

Poglej: Črvina
vojko napisal/-a: S to tvojo tezo o dialektiki odnosa med vero in svetovnim nazorom pa bi se lahko strinjal, z bistvenim dostavkom, da sta tako vera kot Weltanschauung obliki družbene zavesti, katere temelj pa je seveda v materialni bazi družbe... :D
Seveda, saj ni sporno. Samo ali je to resnično vse, kar je potrebno dodati?
Kaj na primer pa bi dodal še ti? 8)

Uporabniški avatar
bargo
Prispevkov: 8301
Pridružen: 3.11.2004 22:41

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a bargo »

Vojko napisal/-a: Bargo: Vera je temelj na katerem se lahko izvaja preoblikovanje pogledov in Weltanschauung je posledica tega dogajanja.
Vojko: S to tvojo tezo o dialektiki odnosa med vero in svetovnim nazorom pa bi se lahko strinjal, z bistvenim dostavkom, da sta tako vera kot Weltanschauung obliki družbene zavesti, katere temelj pa je seveda v materialni bazi družbe... :D
Bargo: Seveda, saj ni sporno. Samo ali je to resnično vse, kar je potrebno dodati?

Vojko: Kaj na primer pa bi dodal še ti? 8)
Tisto nekaj VMES. :D hm.

"Kdor išče Boga na kak poseben način, bo sicer našel pot, a izgubil Boga, ki je skrit v poti. Kdor pa išče Boga s preprostostjo, ga bo našel takšnega, kakršen je: On je življenje samo."
---Meister Eckhart
vojko napisal/-a: To stori z briljantnim argumentom (ki so ga za njim ponavljali številni kritiki (neo)liberalizma), ko pravi, da ne samo, da je politična emancipacija nezadostna za totalno, genuino človeško emancipacijo, je - v nekem smislu – zanjo tudi OVIRA! (To je tisti 'kopernikanski obrat'! :D ). Ideje o človekovih pravicah in svoboščinah namreč temeljijo na predpostavki, da vsak državljan potrebuje zaščito pred drugimi ljudmi (po načelu: pravice drugih so meje mojih pravic). Zato so liberalne pravice in svoboščine po svojem bistvu pravice, ki so definirane negativno: gre za prepovedi vmešavanja v ustavno zajamčeno osebnostno sfero posameznika. So ločevalne pravice, ki segregirajo, atomizirajo in ločujejo družbeno skupnost na vsoto individuov.
Pravkar si dobil Čebelico. :wink: No, da vidimo, če si zaslužiš še "krokodilčka". Torej, kako bi Karl odgovoril na to vprašanje: "Kaj pomeni zaostala družbena zavest?"

Rock
Prispevkov: 9229
Pridružen: 27.11.2008 11:14
Kraj: Ljubljana

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a Rock »

bargo napisal/-a:
Rock napisal/-a:
bargo napisal/-a: Se bi kar strinjal, vendar, novorojenec ima potencial, je neke vrste glina, ki ga oblikuje okolje. V začetku ga samo premetava sem ter tja, je opazovalec dogajanja, dokler sam ne začne premetavati torej postane aktivni igralec v igri razvrščanja in urejanja. :roll: Odločevalec, ki sledi komu ali čemu? :oops:
Nenavadana primerjava. Glina s potekom časa ne postane lončar.
Ujel si misel, v kar nisem dvomil. :wink:
Cenim tvojo intuicijo.
Postane, postane. Od kod pa bi drugače bili lončarji
Ne poznam znanstvene tehnologije, po kateri bi iz gline uspeli napraviti človeka. (Pripombo umikam, če meriš na stvarjenje človeka iz prsti, skladno z Genezo.)
ali celo urarji, o katerih rad piše Vojko?
Tudi če naj bi napisano bilo aluzija na Einsteina, ne vidim povezave.
Koristnost lonca pa je itak v praznini. :roll:
Kasneje navajaš, da bi 'zelo težko' konkretiziral svojo miselno pot v pogledu 'kvantne fluktuacije niča', a zopet omenjaš 'praznino'.
Rekel bi, da bolj ceniš trmoglavost kot vztrajnost.
- Človek ima posebej odlično mesto v stvarstvu: zato se imenuje krona stvarstva, nosi pa zato tudi odgovornost.
--------------
Kaj veš, kaj še pride za krono v stvarstvu.
'Poznamo' le neznaten del vesolja, kajne?
Cerkev si konstantno prizadeva za razvoj, znanje, napredek, znanost.
'Evangelij' pomeni veselo oznanilo (tudi: blagovest). Krščanstvo pomeni optimizem.
Takole menim: ideologija ima kronološko različne pomene. Danes v slovenskem prostoru ima negativen predznak: pomeni (politično) miselno nasilje.
Narava religije v moderni državi zahodnega tipa je drugačna: velja svoboda misli; Cerkev je ločena od države (iz istega praktičnega razloga delimo 'oblast' na zakonodajno, izvršilno, in sodno), toda C. opravlja izredno pomembno družbeno vlogo, zato je državno subvencioniranje Cerkve koristno, potrebno, in ne krši omenjene ločitve; religija igra transcendentno vlogo.
-------------------
V tem tvojem podajanju nisem prepoznal kriterija po katerem bi religijo in ideologijo lahko ločil, žal.
Ne vidiš razlike medi 'političnim miselnim nasiljem', in 'svobodo misli'? Obžalujem.

Uporabniški avatar
vojko
Prispevkov: 11770
Pridružen: 29.5.2004 15:18
Kraj: LIMBUŠ
Kontakt:

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a vojko »

bargo napisal/-a:
Vojko napisal/-a: Bargo: Vera je temelj na katerem se lahko izvaja preoblikovanje pogledov in Weltanschauung je posledica tega dogajanja.
Vojko: S to tvojo tezo o dialektiki odnosa med vero in svetovnim nazorom pa bi se lahko strinjal, z bistvenim dostavkom, da sta tako vera kot Weltanschauung obliki družbene zavesti, katere temelj pa je seveda v materialni bazi družbe... :D
Bargo: Seveda, saj ni sporno. Samo ali je to resnično vse, kar je potrebno dodati?

Vojko: Kaj na primer pa bi dodal še ti?
Tisto nekaj VMES. :D hm.

"Kdor išče Boga na kak poseben način, bo sicer našel pot, a izgubil Boga, ki je skrit v poti. Kdor pa išče Boga s preprostostjo, ga bo našel takšnega, kakršen je: On je življenje samo."
---Meister Eckhart
vojko napisal/-a: To stori z briljantnim argumentom (ki so ga za njim ponavljali številni kritiki (neo)liberalizma), ko pravi, da ne samo, da je politična emancipacija nezadostna za totalno, genuino človeško emancipacijo, je - v nekem smislu – zanjo tudi OVIRA! (To je tisti 'kopernikanski obrat'! :D ). Ideje o človekovih pravicah in svoboščinah namreč temeljijo na predpostavki, da vsak državljan potrebuje zaščito pred drugimi ljudmi (po načelu: pravice drugih so meje mojih pravic). Zato so liberalne pravice in svoboščine po svojem bistvu pravice, ki so definirane negativno: gre za prepovedi vmešavanja v ustavno zajamčeno osebnostno sfero posameznika. So ločevalne pravice, ki segregirajo, atomizirajo in ločujejo družbeno skupnost na vsoto individuov.
Pravkar si dobil Čebelico. :wink: No, da vidimo, če si zaslužiš še "krokodilčka". Torej, kako bi Karl odgovoril na to vprašanje: "Kaj pomeni zaostala družbena zavest?"
Verjetno nekaj takega: "Materialna baza družbe, na njej sloneča pravno politična superstruktura in njej ustrezne oblike družbene zavesti morajo biti v harmoničnem, organskem odnosu. Če oblike družbene zavesti zaostajajo za materialno bazo in superstrukturo, govorimo o zaostali družbeni zavesti." :D

Rock
Prispevkov: 9229
Pridružen: 27.11.2008 11:14
Kraj: Ljubljana

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a Rock »

Rock napisal/-a: Odlično.
'Neumnost, primitivnost' - je nujnost (objektivnost). Errare humanum est. Predstavlja negativni zgled. (Bi. je celo ostrejša: 'Kaznoval bom grehe prednikov do tretjega, četrtega kolena.') Je 'nujno zlo', in zato (v tem smislu) ni zlo.
Bargo, 'da eno brez drugega nima potenciala' - kako si prišel do tega zaključka?
bargo napisal/-a: Ne boš verjel, SOMBRERO je povod, saj veš KFN. :D
Rock napisal/-a: Te bom nekoliko izsiljeval: ta video ne dela več; poleg tega, koristno bi bilo, da bi konkretiziral svojo miselno pot.
bargo napisal/-a: Deluje sem preveril.
Moj R javlja: Dieses Video ist nicht verfügbar. (Za razliko od tvojih 2 opic in kumaric oz. grozdja.) Poznaš kako rešitev?
Kje to piše v bibljiji? Link?
-------------
Potem navedem link.
----------------
Čakam, vendar ne oklevaj predolgo.
S potekom časa problem včasih reši sam sebe, to je zelo udobna metoda.
Strah zavira radovednost.
--------------
Ktp? (Kaj to pomeni?)
-------------------
Recimo, če te je preveč strah, pač ne preveriš, če tudi si želiš.
Gotovo me je kdaj strah, ampak ne razumem, s čim mi groziš.
Bi zadoščalo, da močneje zamahneš?
-----------
Mogoče, vendar zmanjkuje energije.
Najbrž bi bil nerealen predlog, da mačeto zamenjaš s katano.
Kaj pa, če skrbiš za brušenje?

Rock
Prispevkov: 9229
Pridružen: 27.11.2008 11:14
Kraj: Ljubljana

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a Rock »

bargo napisal/-a:
Rock napisal/-a: (Jaz religijo običajno razumem kot 'institucionalizirano vero'.)
Vidiš, religijo lahko mirno zamenjava z ideologijo,
Kje vidiš razlog, da smeš zamenjati?
če tako potem sledi:
"Jaz ideologijo običajno razumem kot 'institucionalizirano vero'." :D
Poznaš razliko med 'vero' in 'institucionalizirano vero'?

Roman
Prispevkov: 6600
Pridružen: 21.10.2003 8:03

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a Roman »

bargo napisal/-a:Proti zlu se je potrebno boriti.
Proti kateremu zlu pa, če zla ni in je vse dobro?
Geni, zrcalni geni, sočutje, ... ,zavedanje, samozavedanje, sožitje, sobivanje ..., itd.
Kaj od tega je zlo?
Si opazil, da si spet pri resnici?
Jaz sem vedno pri resnici.
Mogoče zato, ker se zavedamo dinamike, ki izhaja iz dobrega in zla, ne moremo in ne znamo pa določiti razmejitve?
Mislim, da je problem v sprenevedanju, ki izhaja iz verskih dogem (bog je vendar dober).
Mogoče v principu, znotraj našega sveta, tudi ni mogoče določiti razmejitve med dobrim in zlom.
Hm, kaj pa je zunaj našega sveta?
Vera.
Ja, vera onemogoča razlikovanje. Pravzaprav kar neposredno povzroča zlo. Z njo se ni moralno hvaliti.
Preventiva je lahko nevarna pot v ideologije, a ne?
Kakšna preventiva? Je vera preventiva? Pred čim?
Znotraj katerih okvirjev ni logično?
Logičnost se vedno tiče okvirjev - logike.

Uporabniški avatar
bargo
Prispevkov: 8301
Pridružen: 3.11.2004 22:41

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a bargo »

Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Si opazil, da si spet pri resnici?
Jaz sem vedno pri resnici.
Torej živiš v iluziji? Tako blizu resnici kakor želiš, vendar neskončno daleč, bi rekel Gottfried Wilhelm Leibniz ali mogoče Newton, kdo bi vedel. :D
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Geni, zrcalni geni, sočutje, ... ,zavedanje, samozavedanje, sožitje, sobivanje ..., itd.
Kaj od tega je zlo?
:shock: Nič! Je pa lahko v tem tudi zlo, a ne?
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Mogoče zato, ker se zavedamo dinamike, ki izhaja iz dobrega in zla, ne moremo in ne znamo pa določiti razmejitve?
Mislim, da je problem v sprenevedanju, ki izhaja iz verskih dogem (bog je vendar dober).
Praviš, da bi lahko bil vzrok v igranju nepoučenega? Si pomislil, da je izjava "Bog je dober" aksiom, recimo kot aksiom 1<>0 ?

Si pomislil, da bi lahko vera v poučenost bila problem?

Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Mogoče v principu, znotraj našega sveta, tudi ni mogoče določiti razmejitve med dobrim in zlom.
Hm, kaj pa je zunaj našega sveta?
Kaj je zunaj našega sveta sprašuješ, za božjo voljo Roman, "JAZ, ki sem" sem zunaj. Šele, če si TI, sem lahko tudi JAZ. :wink: Tvoja zunanjost je moja notranjost in tvoja notranjost je moja zunanjost, pri čemer je oboje večinoma prazno. :wink:

Chinese Music - Bamboo Flute
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Vera.
Ja, vera onemogoča razlikovanje. Pravzaprav kar neposredno povzroča zlo. Z njo se ni moralno hvaliti.
Ne, vera omogoča gibanje, dinamiko vendar šele ko uspeš ustaviti gibanje lahko spregledaš. Vidiš spet Vera.
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a:Proti zlu se je potrebno boriti.
Proti kateremu zlu pa, če zla ni in je vse dobro?
Ti ne vidiš, čutiš zla?
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Preventiva je lahko nevarna pot v ideologije, a ne?
Kakšna preventiva? Je vera preventiva? Pred čim?
Mislim, da si se povsem izgubil. :roll:
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Znotraj katerih okvirjev ni logično?
Logičnost se vedno tiče okvirjev - logike.
Logika se zmeraj nanaša na nekaj, ne nazadnje ni celovita, saj se še spomniš izjave, "Ni me mogoče dokazati."

Uporabniški avatar
bargo
Prispevkov: 8301
Pridružen: 3.11.2004 22:41

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a bargo »

Rock napisal/-a: Bargo: Se bi kar strinjal, vendar, novorojenec ima potencial, je neke vrste glina, ki ga oblikuje okolje. V začetku ga samo premetava sem ter tja, je opazovalec dogajanja, dokler sam ne začne premetavati torej postane aktivni igralec v igri razvrščanja in urejanja. :roll: Odločevalec, ki sledi komu ali čemu? :oops:
Rock: Nenavadana primerjava. Glina s potekom časa ne postane lončar.
Bargo: Ujel si misel, v kar nisem dvomil. :wink:
Rock: Cenim tvojo intuicijo.
Ravno tako, kot jaz tvojo.
Rock napisal/-a:
Bargo napisal/-a: Koristnost lonca pa je itak v praznini. :roll:
Kasneje navajaš, da bi 'zelo težko' konkretiziral svojo miselno pot v pogledu 'kvantne fluktuacije niča', a zopet omenjaš 'praznino'.
Rekel bi, da bolj ceniš trmoglavost kot vztrajnost.
Oboje je potrebno, vendar šele, ko spoznaš, da oboje ne koristi več, si na pravi poti.
Rock napisal/-a: - Človek ima posebej odlično mesto v stvarstvu: zato se imenuje krona stvarstva, nosi pa zato tudi odgovornost.
--------------
Kaj veš, kaj še pride za krono v stvarstvu.
---------
'Poznamo' le neznaten del vesolja, kajne?
Cerkev si konstantno prizadeva za razvoj, znanje, napredek, znanost.
'Evangelij' pomeni veselo oznanilo (tudi: blagovest). Krščanstvo pomeni optimizem.
Cerkev je institucija, stara, zelo stara institucija kot tudi prva multinacionalka, a ne? :wink: Ja, emocionalni optimizem.
Rock napisal/-a:
Bargo napisal/-a: Takole menim: ideologija ima kronološko različne pomene. Danes v slovenskem prostoru ima negativen predznak: pomeni (politično) miselno nasilje.
Narava religije v moderni državi zahodnega tipa je drugačna: velja svoboda misli; Cerkev je ločena od države (iz istega praktičnega razloga delimo 'oblast' na zakonodajno, izvršilno, in sodno), toda C. opravlja izredno pomembno družbeno vlogo, zato je državno subvencioniranje Cerkve koristno, potrebno, in ne krši omenjene ločitve; religija igra transcendentno vlogo.
-------------------
V tem tvojem podajanju nisem prepoznal kriterija po katerem bi religijo in ideologijo lahko ločil, žal.
Ne vidiš razlike medi 'političnim miselnim nasiljem', in 'svobodo misli'? Obžalujem.
Nikar ne obžaluj, pojasni bo več koristi. Mogoče začneš s svobodno voljo, ki nam je bila dana.

Uporabniški avatar
bargo
Prispevkov: 8301
Pridružen: 3.11.2004 22:41

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a bargo »

vojko napisal/-a:
bargo napisal/-a:
Vojko napisal/-a: Bargo: Vera je temelj na katerem se lahko izvaja preoblikovanje pogledov in Weltanschauung je posledica tega dogajanja.
Vojko: S to tvojo tezo o dialektiki odnosa med vero in svetovnim nazorom pa bi se lahko strinjal, z bistvenim dostavkom, da sta tako vera kot Weltanschauung obliki družbene zavesti, katere temelj pa je seveda v materialni bazi družbe...
Bargo: Seveda, saj ni sporno. Samo ali je to resnično vse, kar je potrebno dodati?

Vojko: Kaj na primer pa bi dodal še ti?
Tisto nekaj VMES. :D hm.

"Kdor išče Boga na kak poseben način, bo sicer našel pot, a izgubil Boga, ki je skrit v poti. Kdor pa išče Boga s preprostostjo, ga bo našel takšnega, kakršen je: On je življenje samo."
---Meister Eckhart
vojko napisal/-a: To stori z briljantnim argumentom (ki so ga za njim ponavljali številni kritiki (neo)liberalizma), ko pravi, da ne samo, da je politična emancipacija nezadostna za totalno, genuino človeško emancipacijo, je - v nekem smislu – zanjo tudi OVIRA! (To je tisti 'kopernikanski obrat'! :D ). Ideje o človekovih pravicah in svoboščinah namreč temeljijo na predpostavki, da vsak državljan potrebuje zaščito pred drugimi ljudmi (po načelu: pravice drugih so meje mojih pravic). Zato so liberalne pravice in svoboščine po svojem bistvu pravice, ki so definirane negativno: gre za prepovedi vmešavanja v ustavno zajamčeno osebnostno sfero posameznika. So ločevalne pravice, ki segregirajo, atomizirajo in ločujejo družbeno skupnost na vsoto individuov.
Pravkar si dobil Čebelico. :wink: No, da vidimo, če si zaslužiš še "krokodilčka". Torej, kako bi Karl odgovoril na to vprašanje: "Kaj pomeni zaostala družbena zavest?"
Verjetno nekaj takega: "Materialna baza družbe, na njej sloneča pravno politična superstruktura in njej ustrezne oblike družbene zavesti morajo biti v harmoničnem, organskem odnosu. Če oblike družbene zavesti zaostajajo za materialno bazo in superstrukturo, govorimo o zaostali družbeni zavesti."
Tvoje oblike očitno prehitevajo materialno bazo, kar je dobro, vendar ne zadošča za "krokodilčka"! :lol: Saj veš, preveč komplicirano, da bi bilo mogoče dojeti, kaj šele razumeti. :wink:

Even a happy life cannot be without a measure of darkness, and the word happy would lose its meaning if it were not balanced by sadness. It is far better take things as they come along with patience and equanimity.
---Carl G. Jung

Roman
Prispevkov: 6600
Pridružen: 21.10.2003 8:03

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a Roman »

bargo napisal/-a:Torej živiš v iluziji?
Hm? V iluziji česa? Zakaj?
Tako blizu resnici kakor želiš ...
Kakor morem. Želje se ne uresničijo vedno. Če sploh kdaj.
... vendar neskončno daleč ...
Pesništvo je vsekakor daleč od resnice.
Je pa lahko v tem tudi zlo, a ne?
Zakaj? Kako to misliš? Da je zlo sestavni del naštetega?
Praviš, da bi lahko bil vzrok v igranju nepoučenega?
Ne, ne pravim tega. Tisti, ki trdi, da je poučen, se spreneveda. No, morda se tudi igra, ampak ta igra je boleče resna.
Si pomislil, da je izjava "Bog je dober" aksiom, recimo kot aksiom 1<>0 ?
Ne, ni aksiom (tudi 1<>0 ni), prej definicija.
Si pomislil, da bi lahko vera v poučenost bila problem?
Tu ne gre za vero, ampak za uzurpacijo.
za božjo voljo Roman
Ne izgovarjaj po nemarnem imena gospoda.
JAZ, ki sem" sem zunaj.
Nisi zunaj našega sveta. Razlikuješ moj svet od tvojega in oba od našega?
Šele, če si TI, sem lahko tudi JAZ.
Jaz sem brez tebe in ti si brez mene. V ničemer se ne pogojujeva.
Tvoja zunanjost je moja notranjost in tvoja notranjost je moja zunanjost
Ne. Tipkovnica, na katero tipkam, ni niti v tvoji niti v moji notranjosti, ampak v zunanjosti obeh. Jaz sem lahko del tvoje zunanjosti, nisem pa zunanjost v celoti.
... pri čemer je oboje večinoma prazno.
Moja notranjost ni prazna. Je tvoja?
Ne, vera omogoča gibanje ...
Ne, gibanje omogočajo kosti, mišice in druga tkiva.
Vidiš spet Vera.
Nič več kot fiksna ideja.
Ti ne vidiš, čutiš zla?
Seveda ga, zato pa si svoje mislim o tistih, ki trdijo, da zla ni. Ne poznaš nobenega takega?
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a:Preventiva je lahko nevarna pot v ideologije, a ne?
Kakšna preventiva? Je vera preventiva? Pred čim?
Mislim, da si se povsem izgubil.
Ne, samo brez odgovora sem ostal.
"Ni me mogoče dokazati."
To verjameš?

Uporabniški avatar
bargo
Prispevkov: 8301
Pridružen: 3.11.2004 22:41

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a bargo »

Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Si pomislil, da je izjava "Bog je dober" aksiom, recimo kot aksiom 1<>0 ?
Ne, ni aksiom (tudi 1<>0 ni), prej definicija.
To je potem vprašanje o "kuri in jajcu" v smislu, če bi bili pravočasno bistri, bi zapisali 1<>0! Ne vem, kaj bi si mislili učenci, recimo 5 razreda, ko bi jim podal takšno definicijo 1<>0, če pa bi ta zapis poimenoval celo AKSIOM, bi te pa tako in tako debelo gledali.
Torej bodi tako, kot predlagaš "Bog je dober" po definiciji. 8)
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Tako blizu resnici kakor želiš ...
Kakor morem. Želje se ne uresničijo vedno. Če sploh kdaj.
Seveda, kakor zmoreš. In kaj te ovira pri tem, da ne moreš naprej?
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: "Ni me mogoče dokazati."
To verjameš?
Pa saj ne gre za to ali bi verjel ali ne, to je vendar DEJSTVO, dokazano dejstvo, torej je bolj stvar razumevanja, kot pa vere. Gödel's incompleteness theorems Če me pa sprašuješ, če verjamem v znanstvene domneve, je odgovor da, a ne? :D
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: ... vendar neskončno daleč ...
Pesništvo je vsekakor daleč od resnice.
Saj, neskončno daleč, ne samo pesništvo, je od resnice, čeprav je hkrati tudi neskončno blizu resnici.
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Praviš, da bi lahko bil vzrok v igranju nepoučenega?
Ne, ne pravim tega. Tisti, ki trdi, da je poučen, se spreneveda. No, morda se tudi igra, ampak ta igra je boleče resna.
SSKJ: sprenevédati se -am se nedov. (ẹ́) delati se nepoučenega, neobveščenega:

Torej tvoja poved bi šla lahko tako: "Tisti, ki trdi, da je poučen, se dela neupoučenega." tega ne razumem. Zakaj bi se nekdo, ki verjame, celo trdi da je poučen, delal nepoučenega?
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Si pomislil, da bi lahko vera v poučenost bila problem?
Tu ne gre za vero, ampak za uzurpacijo.
SSKJ: uzurpácija -e ž (á) knjiž. nezakonita, nasilna prilastitev: uzurpacija oblasti, vladanja / uzurpacija kraljestva

Ne vem, če pa malce preoblikujeva poved, "gre za vero, ki si jo je nekdo prilastil", kaj meniš o tej povedi?
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: JAZ, ki sem" sem zunaj.
Nisi zunaj našega sveta. Razlikuješ moj svet od tvojega in oba od našega?
Seveda, oba ne morava sedeti na istem mestu. Ni Wolfgang nekaj govoril o tem izključujočem dejstvu. :D
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Šele, če si TI, sem lahko tudi JAZ.
Jaz sem brez tebe in ti si brez mene. V ničemer se ne pogojujeva.
Res je, vendar naju, nas, nekaj pogojuje, a ne?
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Tvoja zunanjost je moja notranjost in tvoja notranjost je moja zunanjost
Ne. Tipkovnica, na katero tipkam, ni niti v tvoji niti v moji notranjosti, ampak v zunanjosti obeh. Jaz sem lahko del tvoje zunanjosti, nisem pa zunanjost v celoti.
Aha, vidiš sedaj, celota je pomembna. :D Pa toliko besed in celo matematičnih simbolov sva pretipkala, na temo CELOTA, ki ni bila CELA.
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Ne, vera omogoča gibanje ...
Ne, gibanje omogočajo kosti, mišice in druga tkiva.
Ne, ko si mrtev se ne gibaš sam, vsaj ne relativno glede na Zemljo, če tudi je vse našteto prisotno.
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: za božjo voljo Roman
Ne izgovarjaj po nemarnem imena gospoda.
Saj ne, Roman, od kod sedaj strah?
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Ti ne vidiš, čutiš zla?
Seveda ga, zato pa si svoje mislim o tistih, ki trdijo, da zla ni. Ne poznaš nobenega takega?
Ne, čeprav ...
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Mislim, da si se povsem izgubil.
Ne, samo brez odgovora sem ostal.
Prav.
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a:Torej živiš v iluziji?
Hm? V iluziji česa? Zakaj?
Kdo bi to vedel? JAZ?

Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Je pa lahko v tem tudi zlo, a ne?
Zakaj? Kako to misliš? Da je zlo sestavni del naštetega?
Ker je zlo tudi v nas in zunaj nas.

Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: ... pri čemer je oboje večinoma prazno.
Moja notranjost ni prazna. Je tvoja?
Mogoče je to problem, praznina, namreč spet je kozarec prazen. Na zdravje, Roman.
Roman napisal/-a:
bargo napisal/-a: Vidiš spet Vera.
Nič več kot fiksna ideja.
Mogoče res. :wink:

Bargo: Hudič je, ko imaš nekaj, v bistvu potrebuješ nič. Vera odgovarja, iz nič nastanejo ČUDEŽI!

Baltimora - Tarzan Boy

Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh

Jungle life
I'm far away from nowhere
On my own like Tarzan Boy

Hide and seek
I play along while rushing cross the forest
Monkey business on a sunny afternoon

Rock
Prispevkov: 9229
Pridružen: 27.11.2008 11:14
Kraj: Ljubljana

Re: Čudeži in znanost

Odgovor Napisal/-a Rock »

Roman napisal/-a: vera onemogoča razlikovanje. Pravzaprav kar neposredno povzroča zlo. Z njo se ni moralno hvaliti.
Praviš, da vera povzroča zlo?
Sem te pravilno razumel?

Odgovori