Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:Seveda je prav, drago mi je, da ne ostanemo spet pri tvojih trditvah, ki pač ne vzdržijo presoje.
Dokler ne vzdržijo tvoje presoje, ni prave škode.
Prav.
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Množica po meri Romana, si tako mislil?
Je to tvoja presoja? Ničesar, kar sem dejal o množicah, nisem jaz izumil.
Drži, kot pribito. Mogoče je to problem, vendar pustimo to. Res je, ničesar nisi izumil, v zvezi z množicami, razen da si malce dodal sebe, vendar ne škodi.
Kaj to sploh pomeni izumiti v tem kontekstu?
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Res je.
Vidiš, tudi ti moraš kdaj kloniti pred dejstvi.
Kdaj, malce pretiravaš.
Roman napisal/-a:
Trdiš, da relacija pripadnosti nima z množicami ničesar skupnega?
Še dobro, da si postavil vprašaj. Saj veš, včasih si se spraševal od kod presledek pred vprašajem. Vidiš sedaj ?
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Kaj se mi je odpeljalo, če sme izvedeti?
Tvojega duha se je odpeljalo stran od vsebine pogovora, kar se ti pogosto dogaja.
Videti je verjetno res tako, samo ... Hvala, Roman.
Roman napisal/-a:
V takem primeru imam dve možnosti: da vse preberem, preposlušam in pregledam, ali pa, ker pač nisem mazohist, odpeljano vsebino preskočim.
Sprejemanje pač ni enostavno tako, kot ni enostavno oddajanje. Nič ni enostavno, da pa malce poenostavimo, poglej:
Bargo: Beseda množica je odveč, v tvoji povedi.
Roman: Hudo.
Bargo: Roman: "1 je začetek množice naravnih števil. ", tako pač je.
Množice nimajo začetka, so nek vsebnik v katerega padajo elementi,
ki ustrezajo podanemu kriteriju. Recimo bodi M množica vseh živih bitji. Sedaj imava problem, ali so virusi element te množice ali ne?
Množica je veliko bolj abstraktni pojem, kot zaporedja, ki so itak tudi množica. Če pa misliš, da je 1 pripeljala vse do teorije množic in
je torej začetek množic, potem je pa resnično hudo.
Bargo: Množice nimajo začetka ...
Roman: Trditev je pomanjkljiva, torej napačna. Nekatere množice imajo začetek.
Bargo: Ne. Me malce spominja na Rocka tale tvoj odziv. Množico kreiraš tako, da poveš kaj izpolnjuje pogoje, da je element množice. Elementni sestavljajo množico, vendar to veš. Torej, ko poveš pogoje za pripadnost (ne-pripadnost) množici, si tako kreiral množico in to z vsemi elementi hkrati. Sedaj, če ti vidiš množico kot urejeno, še ne pomeni, da je ravno tako urejena, lahko bi bila tudi drugače, a ne?
Bargo: Vidiš tako kreiramo naš svet. Obstaja, ne obstaja.
Roman: To je torej tvoj svet?
Bargo: Trenutno je že videti tako, saj si mi že predtem pripisal greh, a ne? Poznaš mehke množice, da ne izzveni vse tako črno-belo?
Drugače pa, pripada, ne pripada, bi bilo bolj primerno, vendar je obstoj (obstaja), potreben pred pripadnostjo.
Hudič je, da je pripadnost nujna za obstoj, a ne? Vojko, bi rekel, spet vas je partija pripeljala do cilja.
@Vojko, veš samo tokrat cilj določa partijo. @Problemi, prijatelj moj, "
Kaj ko modeli razmišljajo mene." ta je tako močna.
Roman: Zdaj pa dokaži svojo vero.
Bargo: Samo povej komu?
Roman: Oh, tvoj dokaz je odvisen od poslušalca? Zanimivo.
Bargo: Recimo, ravno toliko, kot je slika odvisna od ogledala.
Roman: Torej nič. Prav.
Bargo: Nisi razumel, škoda.
Bargo: Tam, kjer opustiš števila, se matematika komaj začne.
Roman: Pretiravaš.
Še zmeraj tako misliš?
Bargo: Saj, abstrakcija je zakon.
Roman: To je res. Ampak mešanje pojmov pa je megla.
Bargo: Vidiš, s tem bi se kar strinjal, da številski sistemi za matematiko niso pomembni. Pomemben je sistem, pa četudi je brez števil!
Roman: Za matematiko je nepomembno, kako zapišemo števila, pomembna so števila sama, ne njihov zapis oziroma predstavitev. Številski sistem ni kar tako katerikoli sistem.
Bargo: Seveda, kot praviš "
Številski sistem ni kar tako katerikoli sistem", je urejen sistem!
Roman: Navsezadnje si tudi ti izpustil izid, da kovanec ostane v zraku. Ampak to si ti lahko privoščiš, saj nisi znanstvenik.
Bargo: Vidiš, saj ti gre. V naključnih procesih je pač smiselno dopuščati možnost, da zaloga vrednosti ni v celoti poznana. Drugače povedano, tisto kar lahko vidimo je zmeraj samo del nečesa.
Doživimo več, kot dojamemo.
Bargo: Vse je lahko množica, nenazadnje tudi ti definiraš množico, takšno, ki se imenuje Roman. Sedaj, od kod duša, v tej množici, je veliko vprašanje?
Roman: Spet si spremenil temo.
Bargo: Nisem prepričan, tema so množice in njih začetek.
Črvina
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Misliš, da se bo pripeljalo nazaj samo?
Običajno se.
Pošteno tako, kot zmeraj.
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Ali je to, kar se je odpeljalo sploh potrebno?
Seveda ne, čisto odveč je, celo moteče. Ampak, kako naj ti to dopovem?
Si upaš biti pesnik?
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Veš Roman, čudi me, da nekaj tako enostavnega, kot množice, ne razumeš, dociral pa si mi moč množice, kardinalna števila, itd. Sedaj pa je videti, da zagovarjaš znanje iz 1. razreda OŠ (naštevanje, risanje), kar je res videti smešno.
Opusti, prosim, navado, da moje besede samovoljno napačno tolmačiš in to tolmačenje potem pripišeš meni. Se bova lažje menila.
Se bom trudil.
GJ napisal/-a:Roman napisal/-a:Imaš slabe izkušnje z matematiko?
No, če dejstvu, da sem v matematiko vložil nekaj svojega življenja, rečeš slaba izkušnja, že. Drugače pa imam pozitiven odnos do nje. Pa ti?
Ne, prav prijetne. (
Nisem našel tvojega citata o domišljiji in matematiki, pa sem si sposodil tega, ki ga dostojno nadomešča.)