segrevanje in ohlajanje

Tehnika. Kako deluje...? Zakaj ne moremo narediti...?
Post Reply
damjan
Posts: 16
Joined: 2.9.2005 17:16

segrevanje in ohlajanje

Post by damjan » 12.10.2006 16:07

Pozdravljeni.

Ali mogoče kdo pozna odgovore na vprašanja?

1. Kolikšno moč potrebuje za svoje delovanje avtomobilska klima naprava (kompresor)?

2. Kolikšni je toplotni tok klime pri avtomobilu (moč, toplotno število)?

3. Ali obstajajo električno gnane klima naprave in kateri avtomobili jih imajo?

4. Ali obstajajo programi za izračun potrebnih moči klima in grelnih naprav ali se dela po empiričnih podatkih (tabelah)?

5. Kako imajo ogrevanje izvedeni električni avtomobili ali hibridna vozila?

6. Je pri avtomobilskih klima napravah možno tudi ogrevanje, z obrnjenim delovanjem kompresorja klima naprave?

Za vse (kakršnekoli) informacije ali povezave se vam najlepše zahvaljujem.

damjan.grobljar@guest.arnes.si

User avatar
MAVER|CK
Posts: 880
Joined: 27.5.2005 16:34
Contact:

Post by MAVER|CK » 13.10.2006 10:42

Cul sem ze, da imajo nekateri avtomobili elektricno gnane klime, saj ni tak problem namesto na glavni jermen je pac pogonski kompresor priterjen na svoj elektro motor:).

Moc klime bi naj bila okoli 3-5 konjev, kar se men zdi kar precej (4-7 kW) glede na hisne klime, ki s tako mocjo hladijo mnogo vecje prostore.

Veliko prodajalcev klimatskih naprav ima program za izracun moci klime samo za stanovanje in ne za avtomobile:) (gre se predvsem na informacijah o povrsini oken, volumnu prostora, st. ljudi v sobi soncni legi stanovanja in pa skupni prikljucni moci elektricnih porabnikov v sobi.

Ze Megane 2 ima elektricno predogrevanje avtomobila s pomocjo keramicnih grelcev, tako da ne vidim tezave za taksen nacin gretja elektro avtomobilov, klima pa tako ali tako ze deluje preko elektromotorja:).

Lp,

damjan
Posts: 16
Joined: 2.9.2005 17:16

Post by damjan » 13.10.2006 12:00

Kateri avtomobili pa imajo električno gnano klimo?

In kolikšna je moč električnih grelcev v Meganu? Kodobna kot moč alternatorja? 80 A* 12 V = 960 V ?

*=X
Posts: 69
Joined: 15.9.2006 18:48

Post by *=X » 13.10.2006 14:07

vsaka klima naprava na drugi strani tudi greje, saj je potrebno toploto tud odvajat. Le uporaba v namen ogrevanja ni ekonomična, saj imajo električni grelci bistveno večje izkoristke. Mislim da imajo tud hišne klime, katere imajo funkcijo gretja, vgrajene električne grelce. Drugač pa pozimi ne rabiš kurit, daš samo par hladilnikov na full
:wink:



@MAVER|CK:

avto klime imajo res moč nad 4 kW (bolse tudi do 10), vendar je to ze 5 (tudi 13) konjev, kar pa na manjsih avtih ni zanemarljivo!

pablic
Posts: 2
Joined: 31.3.2006 9:25

Post by pablic » 13.10.2006 15:36

Ekonomičnost toplotnih črpalk, oziroma obrnjenih (konverterskih) klimatskih naprav je zelo velika. Hladilno število je več kot 3 (tudi do 10). Torej za 1kW elektrike dobiš 3 kW toplote, pri grelcu pa le 1KW toplote.

Moč merimo v W ne v V.

damjan
Posts: 16
Joined: 2.9.2005 17:16

Post by damjan » 16.10.2006 15:36

W, jasno, lapsus.

Dolgo pa si že želim dobiti v roke kakšen diagram, kako pade izkoristek grelne klime s padajočo temperaturo. Nekateri pravijo, da greje do - 5, drugi da do - 15. Jaz bi pa rad videl diagram.

gumy
Posts: 68
Joined: 2.10.2005 14:26
Contact:

Post by gumy » 19.10.2006 19:35

Hibridni avtomobili imajo električno gnane klime.
Delovanje grelne klime (toplotne črpalke) je sicer možno tudi pri temperaturah zraka pod 0, vendar prihaja do zmrzovanja kondenza na uparjalniku, kar zamaši reže in prepreči pretok zraka. Vse klime, ki dovoljujejo delovanje z zmrzovanjem kondenza (to se seveda dogaja že pri pozitivnih temp. zraka, saj se uparjalnik ohladi pod temp. okolice) imajo vgrajene senzorje, ki to detektirajo in električne grelce, ki odmrznejo uparjalnik. Izkoristek v takem režimu delovanja je seveda slab.

damjan
Posts: 16
Joined: 2.9.2005 17:16

Matematični model

Post by damjan » 22.11.2006 14:21

Naredil sem matematični model ogrevanja avtomobila, sedaj moram pa še ugotoviti, kako se ujema z eksperimentalnimi podatki med vožnjo.

damjan
Posts: 16
Joined: 2.9.2005 17:16

Post by damjan » 27.2.2007 22:56

Pred kratkim sem na servis peljal svojega CLIA, in ko ga je serviser na računalnik priključil, se je na zaslonu izpisala moč kompresorja. Odvisna je od hitrosti vrtenja motorja. V prostem teku (850 /min) je približno 800 W, pri 4000/min pa okoli 2500 W, če sem prav pogledal. Me zanima, koliko imajo drugi avtomobili.

LP


Post Reply