Delovanje zavor ABS

Tehnika. Kako deluje...? Zakaj ne moremo narediti...?
Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Odgovor Napisal/-a shrink »

rebro napisal/-a:a mogoče kdo ve kaj je CAN sistem, ki se uporablja tudi v HALDEX sklopki?
CAN sistem oz. CAN-system je podatkovno komunikacijo vodilo (data communication bus).
Kaj nej bi pomenil, da je hidravlična pumpa "driven by the slip between the
- axles/wheels."

Da je gnan z "zdrsom " med gredjo in kolesmo??

Kako bi to prevedu?
Ne. Pomeni, da je "gnana" bodisi zaradi "zdrsa" med osema (sredinski diferencial), bodisi zaradi "zdrsa" med kolesi na osi (diferencial na osi); "axles/ wheels" namreč pomeni: "osema ali kolesi".

rebro
Prispevkov: 14
Pridružen: 8.11.2006 19:34

Odgovor Napisal/-a rebro »

živjo
ali kdo ve kaj je HALDEX sklopka z PreX

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Odgovor Napisal/-a shrink »

Za splošne informacije lahko pogooglaš, informacije iz prve roke pa seveda dobiš na Haldex-ovi spletni strani; predvidevam pa, da si to že storil.

Verjetno bi rad prišel do literature, ki opisuje ta sistem. Problem je v tem, da je sistem PreX relativno nov, saj je bil prvič uveden šele v Haldex-ove sisteme III. generacije od konca leta 2004, zato je malo verjetno, da bo opisan v knjigah. Kar se tiče člankov pa sem žal uspel najti samo enega v švedščini:

http://www.diva-portal.org/diva/getDocu ... lltext.pdf,

v angleščini pa je na razpolago zgolj splošna predstavitev Haldex-ovih sistemov:

http://www.vehicledynamics-expo.com/06v ... drenth.pdf.

rebro
Prispevkov: 14
Pridružen: 8.11.2006 19:34

Odgovor Napisal/-a rebro »

Živjo,
kako bi se glasli prevod haldexove LSC sklopke:
HALDEX limited slip couplung - na zdrs omejena sklopka

ZAnima me ali obstaj kašna bolj strokovna beseda kot: NA ZDRS OMEJENA SKLOPKA

hvala

rebro
Prispevkov: 14
Pridružen: 8.11.2006 19:34

Odgovor Napisal/-a rebro »

Še eno vprašanje:
Kaj pomeni Run-flat-tyres.
Limited/full AWD function with Run-flat-tyres

Delen ali popolen AWD ....., naprej pa ne vem!

Če kdo ve, naj pove. :D

gumy
Prispevkov: 68
Pridružen: 2.10.2005 14:26
Kontakt:

Odgovor Napisal/-a gumy »

Run-flat-tyres so gume, ki jih lahko (zasilno) voziš tudi ko so prazne. Take gume se vse pogosteje uporabljajo kot prva vgradnja, saj v tem primeru rezervna guma ni potrebna. Imajo ojačane boke, da se ne pod obremenitvije ne posedejo do platišča.

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Odgovor Napisal/-a shrink »

rebro napisal/-a:Živjo,
kako bi se glasli prevod haldexove LSC sklopke:
HALDEX limited slip couplung - na zdrs omejena sklopka

ZAnima me ali obstaj kašna bolj strokovna beseda kot: NA ZDRS OMEJENA SKLOPKA

hvala
Dvomim, da obstaja ustrezen prevod. Obstaja pa prevod za sorodno kratico: LSD (Limited Slip Differential), ki se prevaja kot "delna zapora diferenciala". Seveda sklopka Haldex ni diferencial v klasičnem smislu, opravlja pa podobno funkcijo.

Sicer pa je Haldex LSC komercialno ime in ga lahko pustiš neprevedenega; ga pač navedeš kot Haldex LSC sistem in ga ustrezno opišeš. Če pa ti to ne ustreza, lahko uporabiš enega od naslednjih poskusov prevoda (citiram slovenske prodajalce avtomobilov):

- elektronsko krmiljena večlamelna Haldex sklopka
- elektrohidravlična sklopka Haldex

in podobne variante.

Opomba: Mogoče ni odveč pripomniti, da se "limited slip" oz. "omejeni zdrs" v povezavi tako z LSC kot z LSD nanaša na razliko med vrtilnima frekvencama osi oz. koles, ki jo sistem še dopušča.

Še eno vprašanje:
Kaj pomeni Run-flat-tyres.
Limited/full AWD function with Run-flat-tyres
Hja, tu je težava, ker ni jasno, na kaj se nanaša "limited".

Po moje se full AWD nanaša na stalni štirikolesni pogon, limited AWD pa na vklopljivi štirikolesni pogon.

Opomba: Možno je zaslediti tudi naslednjo delitev: AWD - stalni štirikolesni pogon, 4WD - vklopljivi štirikolesni pogon.

rebro
Prispevkov: 14
Pridružen: 8.11.2006 19:34

Odgovor Napisal/-a rebro »

Živjo,
Torque transfer up to 2.400 Nm on prop shaft

Kaj nej bi pomenil prop shaft! Razumem da je to neka gred in da lahko prenese tak navor. Samo kjera? "propeller shaft" je kardanska gred, sam nevem če je to isto.

Še ena stvarca:

board systems?? centralni sistem?

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Odgovor Napisal/-a shrink »

rebro napisal/-a:Živjo,
Torque transfer up to 2.400 Nm on prop shaft

Kaj nej bi pomenil prop shaft! Razumem da je to neka gred in da lahko prenese tak navor. Samo kjera? "propeller shaft" je kardanska gred, sam nevem če je to isto.
"Prop shaft" je samo žargonska oblika za "propeller shaft"; po naše: kardan ali kardanska gred.
Še ena stvarca:

board systems?? centralni sistem?
Verjetno misliš: "on-board system".

To se prevaja kot: "vgrajeni sistem" ali "integrirani sistem".

V zvezi s tem obstaja zveza "on-board diagnostic (OBD) system", ki se prevaja kot "vgrajeni sistem za diagnostiko (OBD)".

rebro
Prispevkov: 14
Pridružen: 8.11.2006 19:34

Odgovor Napisal/-a rebro »

Živjo,
zanima me nekja, kar nisem vedel v kjero temo naj uvrstim. Pa sem napisal kar sem. Zanima me ali ima kdo kakšne informacije ali pa ve kje bi jih lahko dobil o polimernih (plastičnih) zobnikih, ki so v avtomobilu. S temi zobniki npr. premikamo luči, zapiramo in odpramo lpoute pri klima napravah.....

Kar koli, mi pride prav.

lp jernej

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Odgovor Napisal/-a shrink »

rebro napisal/-a:Živjo,
zanima me nekja, kar nisem vedel v kjero temo naj uvrstim. Pa sem napisal kar sem. Zanima me ali ima kdo kakšne informacije ali pa ve kje bi jih lahko dobil o polimernih (plastičnih) zobnikih, ki so v avtomobilu. S temi zobniki npr. premikamo luči, zapiramo in odpramo lpoute pri klima napravah.....

Kar koli, mi pride prav.

lp jernej
Te zanimajo informacije o materialih, sami izdelavi ali morda konstrukcijske rešitve s plastičnimi zobniki?

Če te zanimajo zgolj materiali, potem je pravi naslov vodilna firma na področju umetnih mas - DuPont:

http://plastics.dupont.com/plastics/pdf ... /gears.pdf

rebro
Prispevkov: 14
Pridružen: 8.11.2006 19:34

Odgovor Napisal/-a rebro »

Te zanimajo informacije o materialih, sami izdelavi ali morda konstrukcijske rešitve s plastičnimi zobniki?

Ja predvsem o izdelavi, konstrukciji in rešitve.

Hvala za naslov bom pogledal.

rebro

spevec
Prispevkov: 4
Pridružen: 13.10.2008 10:44

Re: Delovanje zavor ABS

Odgovor Napisal/-a spevec »

A mi lahko kdo pove kako se bo avtomobil z ABS obnašal, če z njim zapeljemo na oljni madež s samo eno polovico avtomobila (npr. levo), ter zaviramo?????
Kot sistem razumam jaz, sploh ne bo prišlo do zaviranja in zavorna pot bo zelo zelo zelo dolga....!!!!

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Delovanje zavor ABS

Odgovor Napisal/-a shrink »

spevec napisal/-a:A mi lahko kdo pove kako se bo avtomobil z ABS obnašal, če z njim zapeljemo na oljni madež s samo eno polovico avtomobila (npr. levo), ter zaviramo?????
Kot sistem razumam jaz, sploh ne bo prišlo do zaviranja in zavorna pot bo zelo zelo zelo dolga....!!!!
Obnašanje pri zaviranju na t.i. "split mu" površinah (t.j. del koles se nahaja na delu površine z visokim koeficientom trenja - npr. suh asfalt, del pa na delu površine z nizkim koeficientom trenja - npr. oljni madež) je zelo odvisno od vgrajenega zavorno-varnostnega sistema.

Če ima avtomobil vgrajen običajen (manj napreden) sistem ABS, potem bo ta na vsakem kolesu iztisnil maksimalen zavorni pojemek glede na razpoložljiv koeficient trenja. Posledično bi na tisto stran vozila s kolesi, ki bi se nahajala na delu površine z več trenja, delovala večja zavorna sila, rezultat pa bi bilo vrtenje vozila.

Bolj napredni sistemi ABS razpolagajo z načinom za zaznavanje razlik v pojemkih na posameznih kolesih in pri tem primerno ukrepajo (z uravnavanjem zavorne sile), tako da do zdrsov ali vrtenja vozila ne more priti. Delovanje takega sistema (na električnem roadsterju) na "split mu" površini kaže tale video:

http://www.teslamotors.com/display_data/3768med.mov

Največjo varnost pa seveda zagotavljajo sistemi ESP/ESC, za katere so seveda predpogoj napredni sistemi ABS.

spevec
Prispevkov: 4
Pridružen: 13.10.2008 10:44

Re: Delovanje zavor ABS

Odgovor Napisal/-a spevec »

Shrink hvala za razlago in filmček, samo nisi me pa prepričal z argumenti za običajen in manj napreden ABS, po svojih iskušnjah sodeč bi namreč dejal da v primeru majhnega trenja enega kolesa, popustita (zdrsnita) obe kolesi.

Sam vozim Reno Clio 16V, ki ima ABS in moram reči, da se zime po novem kar malce bojim zaradi tega zavornega sistema. Namreč na dan naredim 130 km in tako nemočnega kot se počutim v tem avtomobilu ob zaviranju na snežni podlagi, tako se nisem počutil niti v zastavi 101, niti v starem cliotu, ki sta seveda oba imela klasične zavore in nič boljše pnevmatike. Podobno je tudi na slabih cestah z makedamom in luknjami.... razmišljam celo da bi ABS onesposobil za ta zimski čas, sam se moram še prepričati da z odstranitvijo varovalke ne bom povzročil kakšne druge škode....
Zato sem začel razmišljati zakaj je ta sistem toliko poslabšal oz. zmanjšal zavorno pot. Prvo kot prvo to niti ni proti blokirni sistem, saj kolesa periodično blokirajo in tako ne moremo več govoriti le o sili lepenja ampak imamo še vedno opraviti s trenjem. Sicer sistem pri zdrsu kao išče maksimalni oprijem, vendar pa je ta frekvenca tipanja tako nizka (do 10Hz), da regulacija ne more biti ne vem kako učinkovita in sem prepričan da ti regulatorji delajo dobro le pod določenimi in povprečnimi pogoji, zato bi prav gotovo bilo včasih bolje zavirati brez ABS sistema.
Ker pa je pri ABS sistemih na prvem mestu boljša vodljivost vozila, sem skoraj prepričan, da se avto pri "split mu" površinah ne bo obnašal tako kot si zapisal....ampak se bo le peljal čez, v avtu bo pa čutiti drhtenje in pokanje (abs).
Se pa strinjam, da so avtomobili, ki imajo senzorje ravnotežja in pospeškometre, lahko izboljšali ABS do te mere kot ga prikazuje filmček, ampak takšnega sistema žal v Cliotu kot tudi v marsikaterem drugem avomobilu.

Hvala in lep pozdrav!

Odgovori