helikopter
helikopter
Zanima me, kako helikopter manevrira? Za gor-dol mi je jasno, kaj pa naprej nazaj? Ali se mu premika os z rotorjem ali obstaja še kakšen drug sistem?
kako to dela ne vem, vendar če mene vprašaš: da bi jaz upravljal s helikopterjem, bi naprej šel tako, da bi se nagnil malo navzdol, nazaj pa tako, da bi se nagnil malo navzgor vrtenje okoli osi ni težavno, torej bi to lahko delovalo pa mislim da ima svoj pomen še oni propeler na repu - tisti je verjetno za smer. upam, da razmišljam vsaj malo prav.
Na glavnem rotorju je en kompliciran mehanski sistem (sem pozabu kako se mu reče), ki spreminja kot lopatic glede na položaj ročice pilota. Če hočeš naprej, se lopatice zadaj bolj nagnejo, zato dajejo večji potisk in nagnejo helikopter naprej. Itd.
Zadnji-mali rotor kompenzira navor, ki ga povzroča veliki rotor. Če nebi bilo zadnjega rotorja, bi se helikopter vrtel tudi okoli osi velikega rotorja. S hitrostjo vrtenja zadnjega rotorja lahko nadzira pilot to vrtenje.
Še krimlne ročice helikopterja: glavna sredinska ročica, ki pliva na glavni rotor in nagib lopatic za let naprej, nazaj, levo in desno. Nato je tu še pomožna ročica, ki ima dve smeri gibanja (podobna je ročni zavori avtomobila) Če jo dvignemo, se poveča naklon lopatic glavnega rotorja v vseh smereh, zato se začne helikopter dvigovati. Če jo spustimo se helikopter spušča. Ta ročica ima še rotacijo (kot plin pri motorju), s to pa se nadzira hitrost zadnjega rotorja in s tem rotacija celotnega helikopterja.
Pa še to. Hitrost vrtenja glavnega rotorja je konstantna. Spreminja se le naklon lopatic.
Zadnji-mali rotor kompenzira navor, ki ga povzroča veliki rotor. Če nebi bilo zadnjega rotorja, bi se helikopter vrtel tudi okoli osi velikega rotorja. S hitrostjo vrtenja zadnjega rotorja lahko nadzira pilot to vrtenje.
Še krimlne ročice helikopterja: glavna sredinska ročica, ki pliva na glavni rotor in nagib lopatic za let naprej, nazaj, levo in desno. Nato je tu še pomožna ročica, ki ima dve smeri gibanja (podobna je ročni zavori avtomobila) Če jo dvignemo, se poveča naklon lopatic glavnega rotorja v vseh smereh, zato se začne helikopter dvigovati. Če jo spustimo se helikopter spušča. Ta ročica ima še rotacijo (kot plin pri motorju), s to pa se nadzira hitrost zadnjega rotorja in s tem rotacija celotnega helikopterja.
Pa še to. Hitrost vrtenja glavnega rotorja je konstantna. Spreminja se le naklon lopatic.
Pravi "Dr." No:
Hitrost rotorja seveda odstopa za nekaj obratov na minuto gor in dol, vendar je nadzorovana in čim bolj konstantna.
Vse se nadzira z naklonom lopatic glavnega rotorja. Bolj kot so nagnjene, več zraka zajemajo, večjo silo povzročajo.Kako je to možno, da je hitrost konstantna? Saj hitrost helikopterja ni konstanta, višina pa tudi ne...
Hitrost rotorja seveda odstopa za nekaj obratov na minuto gor in dol, vendar je nadzorovana in čim bolj konstantna.
Bom poizkusil na hitro odgovoriti tole o helikopterjevem manevriranju. Gre pa nekako takole:
Osnovno krmilo hel. je ročica cikličnega hoda, podobna ročici pri letalih.. Krmari hod vsakega od krakov glavnega rotorja. Vsi ti kraki med vrtenjem ustvarijo en sam disk, sprememba cikličnega hoda, pa povzroči da se helikopter nagne- ko pilot potisne ročico naprej, se tudi disk rotorja nagne naprej in usmeri curek pretočnega zraka nazaj, leti pa naprej..
Druga je ročica kolektivnega hoda, ki spreminja korak vseh krakov rotorja in jim spreminja nosilnost. Na tej ročici je tudi ročica za uravnavanje vrtljajev motorja. Večina turbobinskih motorjev ima avtomatsko napajanje z gorivom, tako da se vzdržuje konstantna hitrost vrtljajev rotorja.
Glavni rotor s svojim vrtenjem povzroča vrtilni moment, ki ga je treba izničiti, da se ne bi vrtel okoli svoje osi. Običajno se to naredi z repnim rotorjem (lahko tudi z izpuhom). Z nožnimi pedali pilot spreminja korak repnega rotorja in s tem spreminja smer helikopterja po navpični osi.
lp
Osnovno krmilo hel. je ročica cikličnega hoda, podobna ročici pri letalih.. Krmari hod vsakega od krakov glavnega rotorja. Vsi ti kraki med vrtenjem ustvarijo en sam disk, sprememba cikličnega hoda, pa povzroči da se helikopter nagne- ko pilot potisne ročico naprej, se tudi disk rotorja nagne naprej in usmeri curek pretočnega zraka nazaj, leti pa naprej..
Druga je ročica kolektivnega hoda, ki spreminja korak vseh krakov rotorja in jim spreminja nosilnost. Na tej ročici je tudi ročica za uravnavanje vrtljajev motorja. Večina turbobinskih motorjev ima avtomatsko napajanje z gorivom, tako da se vzdržuje konstantna hitrost vrtljajev rotorja.
Glavni rotor s svojim vrtenjem povzroča vrtilni moment, ki ga je treba izničiti, da se ne bi vrtel okoli svoje osi. Običajno se to naredi z repnim rotorjem (lahko tudi z izpuhom). Z nožnimi pedali pilot spreminja korak repnega rotorja in s tem spreminja smer helikopterja po navpični osi.
lp
LOL kake razlage...
Helikopter lahk manevrira zaradi njegovega ljubega rotorja. Nagib moraš uravnovešat tko kt pri avionu. Če preveč dolg držiš v kerokol smer dol padeš..
Deluje pa takole:
Ko premakneš joystick levo/desno, naprej/nazaj se premakne tudi swashplate(slov. izraz ne poznam), ki je pod glavo rotorja in povezan s kraki. Ko joystick premaknemo, dejansko nagnemo swashplate in ne rotor. Ta nagib se prenese na ročice, ki so povezane s kraki. Tako dobimo različne vzgone na nasprotnih straneh rotorja(npr. levo: swashplate se nagne na levo stran...posledično se krak na desni nagne gor, krak na levi pa dol predstavlji si to s tem ko daš roko ven čez okno ko voziš, v takem stilu. Center kraka sta pa v nevtralni poziciji). Deluje zelo pobdobno kot letalsko krilo.
Helikopter lahk manevrira zaradi njegovega ljubega rotorja. Nagib moraš uravnovešat tko kt pri avionu. Če preveč dolg držiš v kerokol smer dol padeš..
Deluje pa takole:
Ko premakneš joystick levo/desno, naprej/nazaj se premakne tudi swashplate(slov. izraz ne poznam), ki je pod glavo rotorja in povezan s kraki. Ko joystick premaknemo, dejansko nagnemo swashplate in ne rotor. Ta nagib se prenese na ročice, ki so povezane s kraki. Tako dobimo različne vzgone na nasprotnih straneh rotorja(npr. levo: swashplate se nagne na levo stran...posledično se krak na desni nagne gor, krak na levi pa dol predstavlji si to s tem ko daš roko ven čez okno ko voziš, v takem stilu. Center kraka sta pa v nevtralni poziciji). Deluje zelo pobdobno kot letalsko krilo.
LOL mitch...vidu sm že od blizu kako se to vse premika in kako deluje. Domnevam, da si pilot k si se tko razjezu . Zdej pa povej kaj sm narobe povedu? Helikopter deluje na isti princip kot letalo povišanje vzgona na eni in zmanjšanje na drugi strani rotorja(poveča-zmanjša naklon lopatic) pa se nagne a ni tko?
To o cyclic stick, pa kolektivu pa o tem pa tut dost vem kako je povezan in kako dleuje. Skratka vem skor vse . In da boš letu naprej moraš najprej kompenzirat kolektiv/ciklik da se nagne naprej in dobi zalet potem lahk nadaljuješ letenje skoraj naravnost.
Zdej pa povej kaj sm narobe povedu ? Aja pa nism se norčvau BTW.
To o cyclic stick, pa kolektivu pa o tem pa tut dost vem kako je povezan in kako dleuje. Skratka vem skor vse . In da boš letu naprej moraš najprej kompenzirat kolektiv/ciklik da se nagne naprej in dobi zalet potem lahk nadaljuješ letenje skoraj naravnost.
Zdej pa povej kaj sm narobe povedu ? Aja pa nism se norčvau BTW.