Hitrost Lune
Hitrost Lune
Osnovnošolci iz Livad oporekajo Nasi.
(vedela sem da je moj brat živi za Luno.)
(vedela sem da je moj brat živi za Luno.)
Re: Hitrost Lune
Res bi rad videl te račune, ki postavljajo na laž Nasine.
BTW: Orbitalna hitrost lune je reda 1 km/s; očitno lapsus - verjetno novinarja.
BTW: Orbitalna hitrost lune je reda 1 km/s; očitno lapsus - verjetno novinarja.
-
- Prispevkov: 2842
- Pridružen: 16.8.2004 19:41
Re: Hitrost Lune
A ni silno preprosto strašiti ljudi? Kako lahkotno in plemenito!
Re: Hitrost Lune
meni se je tudi zdelo smešno, ko je naš tamali prišel s to izjavo domov
saj veš, ko rečeš: "Ja, ja... odkrili so Nasino napako, pri astronomskem krožku... "
Jaz se pustim presenetit...
bilo bi full gaadno, da se čez par dni pojavi ta novica. Joj, tej naši osnovnošolci imajo ideje, da gredo sploh računat take stvari, predvsem pa učitelje, ki jih navdušijo za stvar.
Ga bom vprašala, da mi kaj pokaže, pa javim, če mi bo prinesel izračune...
Mean orbital velocity (km/s) 1.023
Max. orbital velocity (km/s) 1.076
Min. orbital velocity (km/s) 0.964
P.S. Lahko je napaka novinarjev, če so oni članek napisali s pikami namesto z dec. vejicami.
saj veš, ko rečeš: "Ja, ja... odkrili so Nasino napako, pri astronomskem krožku... "
Jaz se pustim presenetit...
bilo bi full gaadno, da se čez par dni pojavi ta novica. Joj, tej naši osnovnošolci imajo ideje, da gredo sploh računat take stvari, predvsem pa učitelje, ki jih navdušijo za stvar.
Ga bom vprašala, da mi kaj pokaže, pa javim, če mi bo prinesel izračune...
Mean orbital velocity (km/s) 1.023
Max. orbital velocity (km/s) 1.076
Min. orbital velocity (km/s) 0.964
P.S. Lahko je napaka novinarjev, če so oni članek napisali s pikami namesto z dec. vejicami.
Re: Hitrost Lune
No, sedaj sem prebral cel članek. Podpiram mlade nadobudne raziskovalce, zato jim ob visokoletečih besedah ne zamerim. Zamerim pa njihovim mentorjem, npr. upokojenemu elektroinženirju Marcelu Švabu, ki navaja netočnosti in razlaga, da se Luna oddaljuje zaradi "centrifugalne sile". Resnici na ljubo se Luna oddaljuje, vrtenje Zemlje pa upočasnjuje zaradi plimskih sil, o čemer smo na tem forumu že govorili:
viewtopic.php?f=18&t=1746
za osnovnošolce pa je primerna tale razlaga:
http://www2.arnes.si/~gljsentvid10/pli_lu.html
viewtopic.php?f=18&t=1746
za osnovnošolce pa je primerna tale razlaga:
http://www2.arnes.si/~gljsentvid10/pli_lu.html
Zadnjič spremenil shrink, dne 21.6.2009 19:24, skupaj popravljeno 1 krat.
-
- Prispevkov: 2842
- Pridružen: 16.8.2004 19:41
Re: Hitrost Lune
Mene skrbi izrek:
Še prej pa tole:
Suzana Pušnik ima težave pri razumevanju fizikalne družbe. Ona namreč trdi ob njihovem odkritju:
Naj omenim, da članek ni šel skozi rektifikacijo slovnice. Poleg omenjenih napak zgoraj, je vsaj ena vejica še odveč (tretji stolpec, zadnja poved). Vprašljiva je tudi raba stila; mislim, da niso vsi stavki razumljivi.
Zaključek Švaba o nekih zmanjšanih porabah goriva in nekih korekcijah poti je tudi iz trte zvita.
Ubogi otroci, res!!!
Koliko "neumnosti" vidite v napisanem?"Začudilo nas je, da se izračunana povprečna hitrost Lune niti približno ne ujema s Keplerjevim in Newtonovim tretjim zakonom. Točneje rečeno, hitrost se je ujemala samo na prvi dve mesti natančno."
Še prej pa tole:
Joj, joj, nekdo bi moral na en pošten tečaj osnov fizike.Pri tem smo tudi prišli do odkritja, da je hitrost Lune v orbiti okoli Zemlje napačno (!) izračunana in navedena v vseh (!) učbenikih in enciklopedijah po celem (!) svetu. Povsod je namreč zapisana hitrost 1022 km/s, mi pa smo po zelo zanesljivih formulah (!!!) izračunali, da ta hitrost znaša 1010 km/s in je za več kot (!!!!!!) 12 km/s manjša od dosedanjega navedka v šolskih knjigah in enciklopedijah.
Suzana Pušnik ima težave pri razumevanju fizikalne družbe. Ona namreč trdi ob njihovem odkritju:
Mislim, če to predavajo učencem v osnovni šoli, ni čudno, da imajo ljudje, kot je Amrit Srečko Šorli, težave pri komunikaciji z drugimi ljudmi."Ker pa vemo, kako težko je spreminjati take podatke v množici strokovnjakov, ki seveda vsi zagovarjajo svoje teorije in izračune, (vejico dodal sam) smo sklenili, da bomo v letošnjem letu, ki se imenuje MLA 2009, podatek o pravilni hitrosti Lune (veliko začetnico dodal sam) posredovali vsem šolam in institucijam, pa tudi Wikipediji in drugim informativnim medijem na svetovnem spletu."
Naj omenim, da članek ni šel skozi rektifikacijo slovnice. Poleg omenjenih napak zgoraj, je vsaj ena vejica še odveč (tretji stolpec, zadnja poved). Vprašljiva je tudi raba stila; mislim, da niso vsi stavki razumljivi.
Zaključek Švaba o nekih zmanjšanih porabah goriva in nekih korekcijah poti je tudi iz trte zvita.
Ubogi otroci, res!!!
Re: Hitrost Lune
Saj res, po čem so pa računali, če ne po Newtonu in Keplerju?ZdravaPamet napisal/-a:Mene skrbi izrek:Koliko "neumnosti" vidite v napisanem?"Začudilo nas je, da se izračunana povprečna hitrost Lune niti približno ne ujema s Keplerjevim in Newtonovim tretjim zakonom. Točneje rečeno, hitrost se je ujemala samo na prvi dve mesti natančno."
Sicer pa tudi mene skrbi kvaliteta učiteljev matematike in naravoslovja v OŠ: za diplomante pedagoške fakultete (ki učijo na OŠ) že vrabci čivkajo - kaj vrabci, celo njihovi učitelji - da se med študijem ustrašijo povsem osnovnih stvari:
Kar se tiče SŠ: Zadnjič sem bil povsem zgrožen, ko sem videl, da na gimnaziji, ki sem jo nekoč obiskoval, fiziko uči nekdo z neko obskurno diplomo. Ko sem bil dijak, so vsi učitelji matematike in fizike bili diplomanti FMF (oz. nekoč FNT) in imeli upravičen naziv prof. mat in prof. fiz.Marsovec napisal/-a:Včasih smo se vsi učili vektorje v 7. razredu OŠ, pa je bilo čisto ok.
Danes pa omeniš vektorje študentom - bodočim učiteljem matematike, pa se jim kar hlače tresejo. Žalostno, zares.
Mimogrede, vektorji še zdaleč niso tako filozofski kot npr. realna števila...
Re: Hitrost Lune
Mislim, da so oni računali po Newtonu in Keplerju, le da se ta rezultat ni ujemal z rezultatom, ki ga navaja Nasa.shrink napisal/-a:Saj res, po čem so pa računali, če ne po Newtonu in Keplerju?ZdravaPamet napisal/-a:Mene skrbi izrek:Koliko "neumnosti" vidite v napisanem?"Začudilo nas je, da se izračunana povprečna hitrost Lune niti približno ne ujema s Keplerjevim in Newtonovim tretjim zakonom. Točneje rečeno, hitrost se je ujemala samo na prvi dve mesti natančno."
Zato so računali naprej...
meni je pa všeč da so se dobivali pri krožku. Tudi če so rezultat dobili napačen, se bodo ti otroci vseeno več naučili in si zadevo bolj zapomnili, kot če bi se samo "napiflali" par podatkov iz učbenika. To je bil njihov "projekt", če so naredili napako, jo bodo najdli in si jo zapomnili. Le kaj je v tem tako slabega? le odkod tale strogost? Ko sem bila jaz v 7. razredu sem računala hitrost sile na daljavo
shrink, imaš prav, odgovornost tule sprejemajo učitelji, oni so stvar tudi posredovali naprej...
pa ne samo matematike in naravoslovja. Pet kategorij nižje so učbeniki za jezike.shrink napisal/-a: Sicer pa tudi mene skrbi kvaliteta učiteljev matematike in naravoslovja v OŠ
-
- Prispevkov: 2842
- Pridružen: 16.8.2004 19:41
Re: Hitrost Lune
Saj je jasno, da so računali tako, da so izraz za centripetalno silo pri kroženju izenačili z gravitacijsko silo. To ni problem. Ne vidim pa direktne zveze s tretjim Newtonovim zakonom, ampak to me niti ne moti. Gnete me izjava, da se izračun ujema le na dve mesti! Koliko mest pa so vendar pričakovali? Toliko kot jih prikaže kalkulator? Prepričan sem, da mase Zemlje niso določili na več kot dve mesti natančno. Kaj Nasa navaja, ne vem. Jaz bi se najprej vprašal, ali je tisto, kar navaja, eksperimentalen podatek ali teoretičen. Če je teoretičen, bi se pozanimal, kakšni računi so zadaj. Če so enaki kot moji, bi pogledal kakšne konstante so v njem. Tu bi bila razvidna vsa različnost med mojim in njihovim izračunom in jok ne bi bil potreben. Če pa so bili izračuni iz kakšne višje relativistične teorije, pa je zadeva toliko preprostejša, saj je potem različnost med mojim izračunom in njihovim jasnega vsebinskega izvora. Pri tem bi sklepal, da je njihov izračun točnejši. Če pa so podatki, ki jih Nasa navaja eksperimentalni, pa itak nimam drugega kot prebirati, kako so merili, kakšne so bile napake ipd. To je pa to.
Praviš, da se bodo nekaj naučili iz svoje napake. Lepo, ampak iz članka je razvidno ravno nasprotno. Niso uvideli svojih zmot, učitelji so jih zavedli (očividno, saj je odkritje prešlo v članek); najbrž so tudi sami zavedeni. Nisem strog do učencev, strog sem do učiteljev. Dobro preberi članek, nekaj izjav sem posebej izpostavil, in videla boš, da učitelji nimajo jasnih predstav o samih izračunih, teoriji in odnosih v znanosti. Poglej, do kakšnih zaključkov prihaja Suzana. Zdaj bodo pisali ne vem komu vse, češ da se drugi motijo. Ampak pri tem je jasno, da ne bodo nič dosegli, ker vsi zagovarjajo neke svoje teorije. Če to poveš učencem, da torej v znanosti vsak zagovarja neke svoje teorije in da so znanstveniki kot železne srajce, da je tisto, kar je znanstveno, zgolj verovanje in osebna zamisel, jim storiš veliko škodo!!! Jaz bi resnično predlagal, da se njihovi učitelji ravno v času tega astronomskega leta zglasijo pri recimo Tomažu Zwittru in ga povabijo na svojo šolo, da bo učencem povedal, kaj je res in kaj ni. Ali pa naj gredo na kakšno predavanje in koga vprašajo. Delajo veliko, veliko, veliko, veliko, veliko škodo! Raje naj bodo tiho in obračajo ulomke.
Imaš pa prav, upanje vsaj obstaja. Upanje, da bodo učitelji dobili kakšno povratno informacijo od svojih naslovnikov, da se bodo le prav naučili.
Praviš, da se bodo nekaj naučili iz svoje napake. Lepo, ampak iz članka je razvidno ravno nasprotno. Niso uvideli svojih zmot, učitelji so jih zavedli (očividno, saj je odkritje prešlo v članek); najbrž so tudi sami zavedeni. Nisem strog do učencev, strog sem do učiteljev. Dobro preberi članek, nekaj izjav sem posebej izpostavil, in videla boš, da učitelji nimajo jasnih predstav o samih izračunih, teoriji in odnosih v znanosti. Poglej, do kakšnih zaključkov prihaja Suzana. Zdaj bodo pisali ne vem komu vse, češ da se drugi motijo. Ampak pri tem je jasno, da ne bodo nič dosegli, ker vsi zagovarjajo neke svoje teorije. Če to poveš učencem, da torej v znanosti vsak zagovarja neke svoje teorije in da so znanstveniki kot železne srajce, da je tisto, kar je znanstveno, zgolj verovanje in osebna zamisel, jim storiš veliko škodo!!! Jaz bi resnično predlagal, da se njihovi učitelji ravno v času tega astronomskega leta zglasijo pri recimo Tomažu Zwittru in ga povabijo na svojo šolo, da bo učencem povedal, kaj je res in kaj ni. Ali pa naj gredo na kakšno predavanje in koga vprašajo. Delajo veliko, veliko, veliko, veliko, veliko škodo! Raje naj bodo tiho in obračajo ulomke.
Imaš pa prav, upanje vsaj obstaja. Upanje, da bodo učitelji dobili kakšno povratno informacijo od svojih naslovnikov, da se bodo le prav naučili.
Re: Hitrost Lune
Ne bom sarkastičen! Pripomniti pa moram, da je lunarna teorija (gibanje Lune) skrajno zoprna. Glej:
http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_theory
http://en.wikipedia.org/wiki/Lunar_theory
Re: Hitrost Lune
Tezave so se zacele, ker je "od zgoraj" prisla pobuda, da ucbeniki niso dovolj pedagoski, da nacin podajanja znanja ni primeren otrokom itd... Sedanje ucbenike pisejo pedagogi brez posveta s strokovnjaki iz podrocja. Izdelki so "prijetni za oko", barviti, vendar skorajda brez vsebine in vcasih tudi z napacnimi dejstvi. Ucitelji bi morali kot osnovno literaturo uporabljati starejse ucbenike v primeru da so novi povrsno sestavljeni (itak ne vidim smisla da se tiskajo novi ucbeniki vsako leto, znanje se vendar ne spreminja).=) napisal/-a:pa ne samo matematike in naravoslovja. Pet kategorij nižje so učbeniki za jezike.shrink napisal/-a: Sicer pa tudi mene skrbi kvaliteta učiteljev matematike in naravoslovja v OŠ
Drugace pa ja, to da se cudijo temu, da z grobo newtonsko oceno iz netocnih podatkov in brez popravkov dobijo za kak procent razlicen rezultat samo pomeni, da pozabljajo na prvo ucno uro fizike: litanije o merskih napakah.
-
- Prispevkov: 2842
- Pridružen: 16.8.2004 19:41
Re: Hitrost Lune
To ne spremeni bistva.
Re: Hitrost Lune
Popolnoma se strinjam z Zdravo Pametjo. Za strokovno pomoč pa se lahko obrnejo tudi na kakšnega študenta astronomije (prepričan sem, da bodo našli tudi koga iz Obale) ali pa na kakšno astronomsko društvo; NIKKI lahko svetuje.
Re: Hitrost Lune
kaj pa ta wikipedija, ki navaja podatekBTW: Orbitalna hitrost lune je reda 1 km/s; očitno lapsus - verjetno novinarja.
Povp. tirna hitrost: 1022 km/s
http://sl.wikipedia.org/wiki/Luna
očitno, niso samo otroci na udaru...
Re: Hitrost Lune
Saj menda veš, da so na wikipediji lapsusi, še posebej, če so copy/paste variante obstoječih angleških člankov. Pa tudi podatkom/dejstvom na njej ne gre a priori zaupati; vedno je pametno pogledati vire, na katere se sklicuje, če pa viri ne obstajajo, je pazljivost še toliko bolj potrebna.=) napisal/-a:kaj pa ta wikipedija, ki navaja podatekBTW: Orbitalna hitrost lune je reda 1 km/s; očitno lapsus - verjetno novinarja.
Povp. tirna hitrost: 1022 km/s
http://sl.wikipedia.org/wiki/Luna
Sploh ne gre za otroke, ampak za njihove mentorje, katerih strokovnost je zelo vprašljiva (in za takšno ugotovitev niti ni potrebno biti astronom).=) napisal/-a: očitno, niso samo otroci na udaru...