Elektro-magnetni pulz
Elektro-magnetni pulz
Ali je res, da se lahko z EMP-jem ustavi vsak tok v okolici, tudi če nima neposredne povezave z virom pulza?
Naprimer da bi avtomobilski akumulatorji nehali delat in podobne reči.
To sem videl že pred leti v McGyverju pa me zanima če je resnično.
Pa sploh: kako deluje EMP?
Naprimer da bi avtomobilski akumulatorji nehali delat in podobne reči.
To sem videl že pred leti v McGyverju pa me zanima če je resnično.
Pa sploh: kako deluje EMP?
Re: Elektro-magnetni pulz
Ahhhh...Pentium napisal/-a:Ali je res, da se lahko z EMP-jem ustavi vsak tok v okolici, tudi če nima neposredne povezave z virom pulza?
EMP pač ustvari indukcijo v vodniku.
Inducirana napetost je odvisna od večih dejavnikov: gostora mag. polja, pod kakšnim kotom sekajo silnice vodnik, sprememba mag. polja po času ter dolžina vodnika.
EMP lahko povzroči motnje na omrežju to ja.
Tisto z akumulatorjem pa zgolj v filmih.
Je pa res, da večina elektronike, ki ni oklopljena s kovino ponavadi odpove.
Lep dan še naprej želim...
Re: EMP
Hja...?Pentium napisal/-a:Torej v avtu ne more iti nič narobe, ker je kot faradajeva kletka, se mi pa lahko sesuje računalnik.
Če je teh impulzov več in so zaporendi in seveda dovolj velike moči lahko nastanejo motnje pri delovanju, predvsem na bencinskih motorjih (agregatih).
Zaporedni zelo močni EMP lahko povzročijo inukcijo na vodnikih, ki skrbijo za vžiganje v posameznih cilindrih.
Stari dizelski motorji (brez računalnika) pa EMP prenesejo veliko bolje saj vžig deluje na drugačen princip.
Sem pa pred kratkim prebral, da so v ZDA izdelali prototip naprave s katero lahko zaustavijo oziroma preprečijo delovanje avtomobilov. Stvar naj bi uporabljali za lovljenje motoriziranih zločincev. Verjetno naprava deluje na podoben način, le da morajo to polje dobro usmeriti.
Lep dan še naprej...
Avto še zdaleč ni Faradayeva kletka. Tudi, da je avtomobilski akumulator popolnoma neobčutljiv na emp ne verjamem, gotovo se ne bo takoj izpraznil, med močnim sunkom pa vsekakor ne bo delal kot bi moral. Dokaj neobčutljive so elektronke. Zelo močan emp se da ustvariti s prirejeno jedrsko bombo, katere 50% celotne moči lahko predstavlja emp (sevanja je zelo malo). Baje da so tako manjšo bombo uporabili Izraelci v eni od arabskih vojn in tako popolnoma uničili egipčanske tanke (elektroniko). S tako bombo se da na radiju več tisoč kilometrov uničiti vse elektronske naprave in elektroenergetska omrežja. Tudi na snovi v akumulatorjih verjetno ne upliva blagodejno
RE:
Avto je kar dobra Faradayeva kletka vendar pa to v našem primeru ni pomembno, saj ne govorimo o elektrini temveč o elektro-magnetnem valovanju.Jacques napisal/-a:Avto še zdaleč ni Faradayeva kletka.
Popolnoma seveda ne, vendar pa zagotovo še zdaleč ni najšibkejši čelen.Jacques napisal/-a: Tudi, da je avtomobilski akumulator popolnoma neobčutljiv na emp ne verjamem...
Konec koncev po mora tudi nekdo voziti to vozilo kaj ne...
Lep večer želim...
Zadnjič spremenil GJ, dne 29.7.2004 18:57, skupaj popravljeno 1 krat.
Zavisi od vrste vozila. Kakšen star dizelski tovrnjak ali avtomobil ne bi imel večjih problemov.Jacques napisal/-a:Od valovanja bi prej pobralo voznika, kot bi odpovedala npr. elektronika?Popolnoma seveda ne, vendar pa zagotovo še zdaleč ni najšibkejši čelen.
Konec koncev po mora tudi nekdo voziti to vozilo kaj ne...
Lep dan še naprej...
Ko govoriš o valovanju je pojem Faradayeva kletka nekako neprimeren. Pri valovanju so vsi pojavi močno odvisni od medija po katerem se širi in še bolj od frekvence oz. od valovne dolžine valovanja. Če bi lahko rekel avtu "Farradayeva kletka" potem ne vem zakaj bi policaji tolk težili glede uporabe mobilnih telefonov med vožnjo Pa tudi skozi sprednjo šipo bi videl bolj malo Ko govoriš o valovanju oziroma še bolje rečeno sevanju (na velikih razdaljah od vira ostane praktično samo sevanje) je pametno, da zraven poveš frekvenco oz. valovno dolžino in snov na katero valovanje vpada. Streha avtomobila namreč prepusti npr. mikrovalove, ne pa tudi vidne svetlobe.
Kovinska streha ne prepušča mikrovalov.Jacques napisal/-a: Streha avtomobila namreč prepusti npr. mikrovalove, ne pa tudi vidne svetlobe.
Prepušča zgolj rendgenske žarke in še to odvisno od valovne dolžine in pa seveda gama žarke. Mikrovalovi, ki zadanejo ob kovino se odbijejo ali pa inducirajo električni tok na samem površju kovine, ki lahko povzroči električne iskre.
Lep dan želim..
avto je precej groba faradejeva kletka, računalnik je boljši primer faradejeve kletke.Torej v avtu ne more iti nič narobe, ker je kot faradajeva kletka, se mi pa lahko sesuje računalnik.
Ne vem pa kako točno deluje, mislim da tako kot detektor kovin: Ustvariš močno polje, ki potem povzroči indukcijo.
avto ni nobena, niti groba faradejeva kletka. faradeyeva kletka ne prepušča EM valovanja kar avto vsekakor ga. vi mislte sceno k te strela ne strese če si v avtu k vanjga strela udar. to je zato ker je avto ozemljen in gre strela po površju v zemljo. glede elektromagnetnega pulza, ta lahko skur vse kar je občutljivo na višje napetosti ki jih EMP inducira. kašn akumulator, to nima nobnega vpliva nanjga. računalnika ti tut ne sesuje ampak skuri. poglejmo enostaven primer, imamo AMD athlon64 k deluje na recimo 1.6V, dovedemo EMP ki na vezju inducira 10V in kaj se zgodi, polprevodniki ki so občutljivi se skurijo. vsaka stvar ki ne prenese višjih napetosti se ob EMP skuri.seba napisal/-a:avto je precej groba faradejeva kletka, računalnik je boljši primer faradejeve kletke.Torej v avtu ne more iti nič narobe, ker je kot faradajeva kletka, se mi pa lahko sesuje računalnik.
Ne vem pa kako točno deluje, mislim da tako kot detektor kovin: Ustvariš močno polje, ki potem povzroči indukcijo.