profil gume
profil gume
zakaj imajo gume avtov, tovornjakov pravzaprav profil? glede na to, da trenje ni odvisno od velikosti stične ploskve s podlago (profil jo zmanjša) je njihov pomen..v čem?
Profil kolesa odvisen od namena, zato imamo zimske, letne in zimsko- letne gume. Guma zajema vodo, sneg, blato in podobno za sneg in blato rabi bolj grob profil za vodo pa lahko tudi malo manj grob oz. bolj gladek zato , da se med vožnjo ne čutijo tresljaji ali vibracije kolesa z bolj grobim profilom. Vse športne gume pa niso ozke ampak široke npr. pri formuli zaradi stabilnosti, tako tudi pri večjih vozilih.
LP Majstor
Best regard`s
LP Majstor
Best regard`s
Avtomobilske gume imajo profil ne zato, da povečajo trenje, ampak zato, da reže v njem odvajajo vodo, blato in druge nezaželene stvari na cesti.
Kolesarske (gorske) pa ravno zaradi hrapavosti, in široke zaradi večjega trenja. Cestne pa ravno obratno, tanke in gledke za čem manjše trenje.
Pa pri formuli so tudi gume široke zaradi oprijema, pa gladke so da se čim večja površina dotika tal.
Kolesarske (gorske) pa ravno zaradi hrapavosti, in široke zaradi večjega trenja. Cestne pa ravno obratno, tanke in gledke za čem manjše trenje.
Pa pri formuli so tudi gume široke zaradi oprijema, pa gladke so da se čim večja površina dotika tal.
Oprijem še najboljše definiramo kot največjo (maksimalno) silo lepenja. To je sila, ki preprečuje kolesu, da bi zdrsnilo.
Matematične zveze ne poznam, ker sem to bral v knjigi o avtomobilizmu. Ampak če ne bi bilo veze med površino in oprijemom, bi imeli vsi avtomobili zelo ozke gume.
So pa široke tudi zaradi stabilnosti.
Matematične zveze ne poznam, ker sem to bral v knjigi o avtomobilizmu. Ampak če ne bi bilo veze med površino in oprijemom, bi imeli vsi avtomobili zelo ozke gume.
So pa široke tudi zaradi stabilnosti.
Sila lepenja. Po definiciji: Fl = mg.k, pri čemer je k koeficient lepenja (odvisen je od materialov stičnih ploskev, da se ga eksperimentalno določiti). To je napisano že v osnovnošolskih učbenikih, tako, da me čudi, da s tem nisi seznanjen. Enačba kaže na to, da lepenje (oprijem) ni prav nič odvisno od velikosti stične ploskve (kar je npr. Širina gum), temveč zgolj od mase (teže) vozila in materialov.
Neodvisnost lepenja od velikosti stika se da eksperimentalno preveriti. Vzami lessen kvader in silomer. Kvader najprej enakomerno vleči po večji ploskvi, nato pa po manjši in dinamometer bo v obeh primerih pokazal enako veliko silo. Dokaz , da ima enačba prav.
Pojavlja se naslednje vprašanje: zakaj pa je širina pnevmatik sploh pomembna. Zakaj potem nimajo formule denimo 5 cm široke gume, saj je lepenje pri obeh enako?
Majstor je napisal:
Roman je napisal:
Majstor je napisal:
Pentium je napisal:
Neodvisnost lepenja od velikosti stika se da eksperimentalno preveriti. Vzami lessen kvader in silomer. Kvader najprej enakomerno vleči po večji ploskvi, nato pa po manjši in dinamometer bo v obeh primerih pokazal enako veliko silo. Dokaz , da ima enačba prav.
Pojavlja se naslednje vprašanje: zakaj pa je širina pnevmatik sploh pomembna. Zakaj potem nimajo formule denimo 5 cm široke gume, saj je lepenje pri obeh enako?
Majstor je napisal:
In zakaj so denimo pri šortnih kolesih ugodne čimtanjše?Vse športne gume pa niso ozke ampak široke npr. pri formuli zaradi stabilnosti, tako tudi pri večjih vozilih.
Roman je napisal:
Zakaj pa imajo gume sploh profil, če površina stične ploskve, ne vpliva na lepenje?Pri gumah je treba upoštevati, da se ta zaradi pritiska na tla (in stisljivosti zraka) deformira, kar povzroči dodatno izgubo energije. Pri tem pa se pozna tudi širina plašča.
Majstor je napisal:
Roman je napisal:Guma zajema vodo, sneg, blato in podobno za sneg in blato rabi bolj grob profil za vodo pa lahko tudi malo manj grob oz. bolj gladek zato , da se med vožnjo ne čutijo tresljaji ali vibracije kolesa z bolj grobim profilom.
Tako so razrešena vsa vprašanja v tej temi, razen morda trenja med zobniki.Pri vožnji po snegu in blatu pa gre po mojem tudi za mehanizem "zobatega kolesa", kar ni isto kakor trenje.
Pentium je napisal:
O tem avtomobilistična revija verjetno ni nič pisala. Predvidevam, da si sam dodal – po občutku. Dostikrat se v fiziki pokaže, da so domneve, ki so se na prvi pogled zdele logične in samoumevne, v resnici napačne.Ampak če ne bi bilo veze med površino in oprijemom, bi imeli vsi avtomobili zelo ozke gume.