Roman napisal/-a:Da bi se moral znanstvenik odreči odkrivanju naravnih zakonitosti, ker bi lahko pri tem prišlo do zlorab, je čista neumnost.
Ali si sploh prebral kaj sem napisal?
Nikjer ne pravim, da se mora znanstvenik odreči odkrivanju naravnih zakonitosti. Ta sklep si nezavedno potegnil zato, ker misliš da se gre za napad na znanost kot ideologijo (znanost in vera bijeta krvavi boj), in ker se v tej ideologiji nezavedno najdeš tudi sam, jo braniš. Ampak se ne gre za to, gre se za kritiko in refleksijo o njeni družbeni vlogi.
Roman napisal/-a:Ne gre za učinke znanosti, ampak za zlorabe.
Ne, ne gre se za zlorabe znanosti, ampak za učinke. Kar se zlorab tiče jih imaš povsod, ko neka stvar preseže posameznika in postane družbena. Zdaj se gre samo za učinke v družbi.
Primer, ki ga ZdravaPamet omenja: enakopravnost žensk. Gotovo je ženska tudi človek in ima pravico do upravljanja z lastnim telesom. Ampak, kaj to pomeni, ko mora družba skozi tako korenito spremembo? Kakšen bo odziv od nekega sosedovega francla, ki živi tako kot je bil vzgojen (v skladu s tradicijo - ne ker bi zares kaj od tega verjel, ampak ker se mu to zdi najbolj naravno (tu zadaj je veliko psihoanalize, v resnici ni možno poljubno spreminjati strukturo osebnosti)) v sožitju s svojo ženo (ona prav tako)?. Ona doma kuha, pospravlja, on pa hodi na šiht in prinese denar. Funkcija moškega in ženske v družbi je tako natanko določena, oba sta s tem zadovoljna (družba se ustali v takšnem stabilnem stanju). Potem pa ti pride nek znanstvenik, ki trdi da je ženska isto kot moški, razlika je le v spolnih organih. Kaj si bo par predstavljal? Če ne onadva, pa njuni otroci. Da torej lahko zamenjamo vlogi, da je moški doma v kuhinji in ženska nosi denar ali kaj? In če to naredita, pride ženska v službi v okolje kjer so bili prej samo moški. Jasno je, da takšne spremembe spremlja kup neodobravanja, prepirov, slejkoprej tudi nasilja in kriminala. Ampak tisti znanstvenik si je kaj, opral roke s trditvijo "znanost ne odgovarja za to kako jo bomo uporabili"? Ja ne,
ne more se delati kot da nič ni in da je znanost neodgovorna pred družbo in odvezana vsake krivde. Znanost se ne sme artikulirati tako, da iz tega nastanejo slabe stvari. Refleksija o družbeni vlogi znanosti je povsem na mestu.