Mi je vseeno ali je ali ni funkcija česar koli, vendar, kaj želiš povedati, če je funkcija visoko razvite organske materije ali to pomeni, da je ne-materialna ali da je zgolj produklt materije, ki je sicer tudi materialen-a?
Zgolj produkt materije.
Znebi se že enkrat tega občutka. Občutek te vara.Z vsem dolžnim spoštovanjem, prav nič nisi rekel glede zavesti same.
Ne vem vojko, pri tebi se ne morem znebiti občutka, da poleg materije predpostaviš še nekaj drugega, poglej recimo, praviš psihične funkcije. Te niso nič drugega kot produkt visoko razvite organske materije ali kot bi jaz rekel, nič drugega kot stanje sistema. Zato bi te vprašal, ali in kaj predpostaviš polega materije?
Zavest in materija sta v podobnem razmerju kot sofver in hardver, kot partitura in zaigrana simfonija.
Tako je: »psihične funkcije niso nič drugega kot produkt visoko razvite organske materije«, kar že ves čas do onemoglosti ponavljam.
Nič ne predpostavljam »poleg materije«, sem prepričani materialistični monist; toda ne vulgarni materialist, ki enači materijo in zavest. To je ridikulno in v nasprotju z dejstvi.
Ne, ne v smislu, kot jo pojmujem jaz (in 99,9% drugih). Za enocelične organizme pa je takšna predpostavka bizarna in ni vredna resne kritike. Je na istem intelektualnem nivoju kot tista bargova, da imajo tudi atomi zavest.OK, imajo tudi primati zavest, sam sem, tako kot bargo šel celo dalje, sam menim, da ima tudi celica (bakterija) zavest.
Ne, ne gre samo za kvantitativne razlike, gre za kvalitativne, kot sem že nekajkrat poudaril. Led, voda in para so sestavljene iz enakih molekul, se pa kvalitativno razlikujejo. Prav tako kot NaCl (kuhinjska sol) in C4H8Cl2S (iperit) ali COCl2 (fosgen), ki vsebujejo nekatere iste molekule. Močno upam, da ne boš izpodbijal dejstva, da so to kvalitativno različne spojine…Skratka gre za različna procesorja.
Res je. Kot je res, kar sem napisal: da možgani (in z njimi njihov produkt-zavest) niso nastali nenadoma, po sistemu 0-1, ne-da, ampak postopoma skozi stotisoče let.Ja in kot se oko še vedno ravzvija, namreč evolucija še traje.
Ja, v načelu se strinjam s tistim, kar je o zavesti rekel Mohr. Ni pa bilo nobenih »majhnih korakcev do metafizike«. Nasprotno!Glede razvoja zavesti se bojim, da si zopet zapel z Marxovim pojmovanjem le te, če ne, se bojim, da si majhen korakec - in mislim da te tja bargo vleče - torej si majhen korakec do metafizike. Če pa tja not padeš, bomo pa začeli brati Bhagavad-gito, Srimad-Bhagavatam, Upanisade ... v zvezi z zavestjo.