Bargo napisal/-a:
Ja malce se potrudi, odmisli nas, tako svetuje problemi. Kdo pa smo mi? Veš, smo pa že veliko, veliko več kot merilne naprave, včasih smo bili roboti, mater si nas zreduciral. Daj pozabi že na te stroje, no. Si ti strojnik?
Poskušam te samo prizemljiti.
Človek se ravno zaradi svojega nezavedanja o determiniranosti počuti nekaj več in s svojo domišljijo beži v neke nadnaravne razsežnosti.
Pa nisem strojnik, ampak elektronik.
Merilne principe smo izboljšali, tudi zato, da bi zmanjšali vpliv merjenja. Veš, se sploh ne rabiš dotakniti merjenca, da izmeriš njega temperaturo.
To vem. Razna IR merjenja....S tem se je vpliv res zmanjšal, ne pa izničil, saj še vedno mora priti do interakcije, ki na kvantnem nivoju ni zanemarljiva.
Seveda, ker drugače ne bi imelo smisla, da bi imeli dva, tako pomembna, pojma za isto stvar, a ne?
Sprašuješ kaj je med vzrokom in posledico...Vendar še vedno ne vem, kaj bi naj bilo, saj se pravzaprav gre za isto stvar, ki jo zaradi nekega trenutnega pogleda ali analiziranja nekega procesa, potem razdelimo na tistega, ki bi naj nekaj povzročil in tistega, ki je bil povzročen s strani prvega.
Bistvo je samo v opazovanju.
Ja, drži, da bi lahko tvojo odločitev predvideli, s pomočjo zaznavanj in preračunavaj in to celo, pazi sedaj, nekaj minut, preden, da bi se ti sploh zavedal, kaj si/se boš odločil in izvedel odločitev. Vendar pa je hec, da ti lahko to odločitev ZAVESTNO prekličeš tako čisto v zadnjem trenutku, ta preklic, če se bo zgodil ali ne, ne zmore napovedati nihče.
Svobodno voljo, gre torej iskati v izbiri oz. preklicu, spremembi že "dogovorjenega", kar pa je nepredvidljivo. Inteligenca se vendar prilagaja okolju, a ne?
Ravno zato, ker se inteligenca prilagaja, lahko spremembo pripišemo samim vplivom in s tem rečemo, da je povzročena in determinirana.
Jaz v tem ne vidim neke svobodne volje, ampak prilagajanje, ki pa je del vsega, kar obstaja.
Kaj pa vem, zagotovo je, da nismo računski stroji. "Ni me mogoče dokazati" je dober argument, da odločitve niso samo racionalne.
Ljudje ne naredimo ničesar, če od tistega nimamo neke koristi. Naš um je zato v osnovi stroj za racionalizacijo. Seveda se lahko pozneje pokaže, da nismo bili racionalni, vendar je to zaradi samega neznanja in nesposobnosti poznavanja prihodnosti.
Včasih tudi kdo pride do spoznanja, da se mu bolj splača umreti in potem dela samomor.
Kaj pa če smo sposobni, pa smo samo leni?
Tudi lenoba je posledica racionalizacije.
No vidiš, ko si v stanju velike negotovosti, si dejansko tudi v stanju velike senzibilnosti, torej v iskanju različnih možnosti, znotraj vseh možnosti, tako tistih, ki se jih sploh nisi zavedal, kot tudi tistih zunanjih, ki šele prihajajo, v tem procesu negotovosti in senzibilnosti. Takšen proces zbiranja je zelo naporen, saj sama izbira ni enostavna, kar na enkrat je preveč, veliko preveč možnosti.
Zato pa še pride potem proces izbire, o katerem nisi nič povedal, škoda.
Se strinjam. Samo ne vem, kaj naj rečem o sami izbiri, saj se procesi dogajajo nenehno in tudi samo stanje negotovosti je proces in izbiranje, ki ima cilj lastno korist in racionalizacijo našega življenja in s tem energije.
Tvoj namen je dokazati neko svobodno voljo in izbiro, zato tako favoriziraš sam proces izbire, ki bi naj bil dokaz za tvoje namene.