Če so začetne poteze posledica sledenja neki strategiji, potem niso (vse) enakovredne. Torej, za začetek ima program v naprej določeno eno ali nekaj (določenih boljših) začetnih strategij (ali samo potezo) iz katere potem gradi dalje na podlagi odgovora nasprotnika. Torej, v tem primeru računalnik nima dileme (če pa izbira med večimi določenimi začetnimi strategijami ali potezami, pa odloči naključno na način kot sem ga opisal v prejšnjem postu). Stvar okusa pri človeku pa je tudi lahko posledica nezavednega razmišljanja o 20 potezi, kot si sam omenil ali pa neumne igre. Problem začetne poteze pri programih lahko rešijo tudi da določijo živega igralca kot belega po defaultu, je manj težavGrigorius napisal/-a:Seveda je lahko mnogo enakovrednih potez -> že recimo čisto na začetku so poteze enakovredne, ali boš igral E4 ali D4 ali mogoče zelo zanimivo potezo C4! (sled ji NC3 ... ali pa D4) je stvar okusa pri računalniku pač trenutnega izbora ...
Mimogrede, pravkar sem v igri (sicer stari verziji) Grandmaster Chess opazoval prve poteze (torej ko je imel bele figure) računalnika na dveh težavnostnih stopnjah, srednji in najtežji. Skoraj vedno je naredil enako potezo (probal sem kakih 15 krat, vmes sem parkrat igro zaprl), spremenil jo je samo 2 krat (in teh dvakrat naredil enako), ko sem menjaval stil njegove igre (balanced, active, passive)
Če imaš kakšen boljši program, prosim preveri in poročaj če se začetne poteze ponavljajo (torej če ima samo par različnih) ali so celo enake.
Dalje, celo pri švohnejših (glede števila preverjanj) programih, kot je ta (http://turbulence.org/spotlight/thinking/chess.html) očitno ne pride do enakovrednih potez, saj se da dokaj hitro napovedati katero potezo bo naredil (tam kjer je največ črt - torej tisto ki se je izkazala za najboljšo).
Hja no Deep Blue je 9 let nazaj računal 200 miljonov potez v sekundi (sumim da ima beseda "poteza" več definicij). V primerjavi z čisto vsemi teoretičnimi možnostmi mogoče ni veliko, je pa prek dovolj da ne pride do dileme (iz njegovega vidika)....kjub temu da lahko računalnik v sekundi izačuna ogromno možnosti, ne more predvidet pravveliko logičnih zaporedij potez pridi 11 potez v globino je za navaden računalnik kar precej časovno potratno in za vsako nadaljno potezo v globino čas eksponentno narašča do 40 poteze (od začetka igre) je nemogoče izračunati v normalnem času (recimo manj kot teden) ...
Jasno, mojstri se ne zanašajo samo na golo računanje (ostale finte so pri računalnikih očitno še bolj ali manj v povojih).Zato lahko šahovsi mojstri še vedno premagujeo tudi najboljše in najhitrejše računalnike na svetu,