Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:Saj, problem je, da ne moreš zagotoviti istih začetnih pogojev.
Tako je. Ampak to ne pomeni, da je pojav naključen.
Seveda ne, pojav je pač v okvirju našega opažanja, vendar se je potrebno vprašati, od kod in kako ponovljivost, če začetni pogoji nikoli ne morejo biti enaki?
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Če ne bi bilo naključji, bi bilo vse vnaprej determinirano, kar bi pomenilo, da smo samo del nekega velikega sistema, čigar začetek je konec hkrati, a ne?
Hočeš reči, da naključja omogočajo nadzor? Ali celo, da so naključja zaradi nadzora?
Ne, če že kaj, bi rekel, da je želja po nadzoru in gotovosti premočna, da bi sprejeli naključja.
Bargo: Če pa domnevava, da bi kovanec lahko obstal na robu, kar še ni bilo opaženo, vendar ni izključeno, pa poznava večjo verjetnost in sicer polovico.
Roman: Če bi domnevala, da bi lahko kovanec obstal na robu, bi imeli tri izide, dva z verjetnostjo zelo blizu 1/2 in enega z verjetnostjo zelo blizu 0, skupaj 1. Ne morem pa razumeti, kaj si ti napisal.
Bargo: Saj, ker si tako vnaprej določil vse možne sprejete izide.
Roman: Nisem. Verjetnost se izračuna iz poskusa, ne pa vnaprej določi.
Bargo: Moja trditev je bila, da moraš poznati vsaj en bolj verjeten dogodek in 1/2 je meja, v okvirju katere določiš novo verjetnost za stanje na "robu".
Roman: Hočeš reči, da je verjetnost izida na robu manjša od 1/2. Menda ja.
No, končno. Ker je možnost izida pri metanju kovanca še kaj drugega, kot pa cifra/grb, ki pa jih, iz takih ali drugačnih razlogov, nisi predvidel in tudi ne opazil v številnih konkretnih metih, po katerih si zaključil z domnevo, podkrepljeno z relativno frekvenco, da je verjetnost 1/2 tako za grb, kot za cifri.
Pač velja, kot sem, že dolgo tega nazaj, napisal: "Če domnevamo, da je nekaj naključje, recimo dogodek x, kot rezultat nekega procesa, potem moramo poznati vsaj en bolj verjeten dogodek, ki se je zgodil, kot rezultat tega istega procesa.", ko prvič mečem jaz in obstoji na robu, kar je naključje x.
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Roman napisal/-a:Oglišča trikotnika so končna množica. Kje ima začetek?
Tam kje se zmeniva.
Ampak v tem primeru gre za najino izbiro začetka, ne začetka, ki bi ga imela množica.
Ti sprašuješ po začetku množice?
Nobena množica nima začetka, tudi zato je množica. Lahko pa določiš neko pravilo, po kateri boš uredil množico in tako konstruiral začetek.
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Ok, katere dobro definirane lastnosti tale lastnost "žbongljast" ne vključuje?
Katere pa vključuje?
Kaj pa vem, če si ti uvedel tale konstrukt "žbongljast", jaz samo trdim, da je v celoti sestavljen iz že znanih lastnosti, sedaj iz katerih, bi moral ti vedeti.
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:Ne, za božjo voljo, kako bi le lahko trdil, da boga ni. Trdiš ti, da boga ni?
Seveda.
Prav, samo dokažeš še in glede na to, da praviš, da ne zmoreš dokazati tistega česar ni, pač ostaneš pri veri.
Memi?
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Ker gravitacija je tista sila, ki privlači mase na kup.
Kar pa še ne pomeni, da maso ustvarja.
Seveda ne, samo gosti jo.
Roman napisal/-a:
Že jedrska sila je veliko močnejša, pa tudi ta ne ustvarja mase.
No, recimo, da jo redči ali pa gosti, kakor se vzame. Samo veš, gravitacije baje ne zmoreš omejiti in videti je, da to veliko šteje.
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Sam menim, da je obratno. Da bi obdržali domnevo, da so zakoni povsod enaki, smo uvedli temno snov.
Si pač nagnjen k teorijam zarot. Tudi prav.
Če tako ocenjuješ, vendar vsak razmislek, ni kar teorija zarote,a ne?
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Roman napisal/-a:Kako domnevo potrdimo in kaj pomeni, da je domneva potrjena?
Z eksperimentom, pri čemer se domneva ujema z dobljenimi rezultati iz eksperimenta.
Kaj pa je eksperiment? Nova domneva?
Ena od poti do potrditve ali zavrnitve domneve.
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Kako pa je absolutno gibanje?
Tako, da se vse giblje.
Videti je, da imava neskončnost?
Roman napisal/-a:bargo napisal/-a:
Roman napisal/-a:Nič ni enota za seštevanje.
Aja. Kaj pa je enota za seštevanje? Saj je potrebna enota za seštevanje? Kako pridemo do nasprotnih števil, kot recimo -1.
1 je enota za seštevanje. 0 je nevtralni element za seštevanje,
Zanimivo.
Roman napisal/-a:
1 je nevtralni element za množenje.
Vendar množenje je seštevanje. 5*4 = (5+5+5+5) = (4+4+4+4+4). Kako je sedaj 1 nevtralni element in enota hkrati za seštevanje, če pa zatrjuješ, da je 0 nevtralni element za seštevanje. Hočeš reči, da je 1 enako 0?
Roman napisal/-a:
Do relativnih števil pridemo tako, da dovolimo odštevati večje od manjšega.
Recimo. Vendar je lažje, če zapišemo a+(-a)=0 in b*(1/b)=1 za vsa realna števila.
Roman napisal/-a:
Bargo napisal/-a:Vsi številski sistemi so odvisni od enice. Praštevila so pač samo podmnožica naravnih števil in ta se začno z 1.
Številski sistemi tu niso potrebni (razen, če pod tem pojmom misliš kaj drugega). Naravna števila so odvisna od 1, saj je 1 naravno število, vsak naslednik pa je za 1 večji od predhodnika. Pri praštevilih pa 1 ni praštevilo in od enega praštevila ne prideš do naslednjega s prištevanjem 1.
Mislim, da so pomembni številski sistemi, zaradi tega, ker z poznavanjem nekega končnega števila praštevil, ti to vedenje, ne koristi nič pri napovedovanju naslednjih večji praštevil. Poznavanje manjših praštevil ti koristi samo pri izračunavanju večjih praštevil.