bargo napisal/-a:Ne, ni se potrebno popraviti. Zanimivo je, da koncept neskončnosti spet prihaja na površje.
Tegmark, verjetno ni edini, pravi da ga je potrebno opustiti. Moje mnenje, in kaj je po moje sploh (možno) neskončno/večno sem že povedal. Ampak gre za mnenje, mojo refleksijo, ki je lahko povsem napačna.
Tega ne razumem, kako bi bilo mogoče, da se kljub končnosti snovi (materije) ob predpostavki ne spreminjajočih se pravil (naravnih zakonov), pojavijo zmeraj nova stanja in nove poti, torej ni ponovljivosti, ni cikla. Lahko podaš kakšen primer? Pozabljanje tukaj ne šteje!
Po meni, izhajaš iz napačne predpostavke, da je materija končna - verjetno tu misliš, glede na časovno komponento, torej ne-večna -. Tisto, kar je, zopet po moje, končno so entitete, ki jih tvori materija in ne sama materija.
Ja, opažam. S težavo je zagovarjati končnost, če je materija/energija vse in ni Niča, kot odsotnosti vsega.
Sploh ni težava, pomembno je zgolj, da se ugotovi kaj je končno, kaj pa bi lahko bilo vendarle neskončno, seveda v smislu kot sem to opredelil v odgovoru
bianku.
Niti ne, ker je to očitno lastnost snovi, ki omogoča izbiranje ali gre na hrib ali pa se z njega spusti, lahko povečuje ali entropijo zmanjšuje, itd. Skratka, struktura lahko usmerja energijo tja, kamor se ji zdi smiselno. Nenazadnje ta lastnost snovi, živost, preučuje tudi samo snov in s tem snov preučuje sama sebe.
Ja, ampak opredelitev ali je to živo ali mrtvo je tu povsem arbitrarna. Tisto kar verjetno moti oziroma je vprašljivo je, ali smo opravičeni, razlikovati na žive in mrtve entitete. OK, seveda v nekem metodološkem smislu seveda lahko, ampak z ontološkega vidika sam mislim, da ne. Ravno včeraj sem na Discovery Science nekaj minut gledal oddajo Through the Wormhole na temo kdaj se začne življenje - zdaj mi je žal, da je nisem cele - kjer v delu, ki sem ga gledal, nek znanstvenik postavi zanimivo tezo, da je tudi mlin na veter živ. Pokaže tudi nek zanimiv poskus z vodo kapljico olja in neko tekočino, kjer se kapljica olja v tej tekočini na nek način obnaša kot bi bila živa. Skratka, kar našteješ je vse res, ampak ničesar ne spremeni.
Čeprav je hiša sestavljena iz opeke, še kup opeke ni hiša. Od kod snovi kreativnost, domišljija, zavest, samozavedanje, itd.?
Bi rad iskren odgovor, seveda bi rad ...
Ne vem, nimam pojma. Sam sicer ne bi govoril o kreativnosti snovi, ampak odgovora na vprašanje zakaj določene entitete ostanejo dlje časa stabilne in skozi čas oziroma nek evolucijski proces (tu mi je vseeno ali gre za hišo, ali pa tvorjenje planeta ali galaksije) celo sam tvorijo druge entitete, razen "ni razloga" ne poznam. Kako se to odvija pa skuša razložiti znanost.
Saj, fizika, kot metoda in uporabna matematika, ne zmore odgovoriti na ta vprašanja in bojim se, da nikoli ne bo. Seveda pa ima ključno in pomembno vlogo, pri odkrivanju te svoje lastne nesposobnosti.
Fiziki se tega zavedajo. Parkrat sme že objavil to Hawkingovo refleksijo, pa bom še enkrat:
http://www.hawking.org.uk/godel-and-the ... ysics.html
"Some people will be very disappointed if there is not an ultimate theory that can be formulated as a finite number of principles. I used to belong to that camp, but I have changed my mind. I'm now glad that our search for understanding will never come to an end, and that we will always have the challenge of new discovery. Without it, we would stagnate. Godel’s theorem ensured there would always be a job for mathematicians. I think M theory will do the same for physicists. I'm sure Dirac would have approved."
Problem je ta, recimo tako, vsak model opisuje nek zobčenik v uri, ki je delujoča, ko pa sestavimo te naše modele, ki opisujejo posamezne zobčenike, tako sestavljena ura še zmeraj ne deluje. Problem je, da samo z razstavljanjem, razbijanjem in kasnejšim sestavljanjem v modele, ne moremo spoznati nje delovanje.
Nimamo, in kot zgoraj pove Hawking tudi ne bomo imeli, nikoli ne bomo imeli, vseh modelov, ki bi opisovali posamezne zobčenike. Ampak tu nas ne sme zanesti, da bi trdili, da zaradi tega posamezni modeli, ki opisujejo posamezen zobčenik oziroma posamezni modeli, ki so isto kot ta posamezni zobčenik, v kontekstu kot sem ti svojo trditev predstavil, niso pravili oziroma skladni.
Lepo si povedal, zavedanje je že prisotno, da je moč modelov odvisna od začetnih pogojev, hecno pa je, da iščemo ta začetek, da bi usposobili naše modele. Skratka Pinoccio je narejen, samo oživeti še mora in zato potrebujemo samo še začetne parametre, neke vrste vpih duše.
Predlagam, da v roke vzameva britev in dušo enostavno odstraniva ...
Ja, že stari Grki so prišli do tega paradoksa, da se nič ne more premikati, ravno zaradi natančnosti.
Vprašanje gibanja je dejansko problem, ki ga obravnava tudi filozofija, ampak tu bi vendarle ostal v okvirih teme pogovora.
Von Leibniz bi bil ponosen nate.
Jaz bi pa bil ponosen, ker je on ponosen na mene.
Kaj ti razumeš pod dinamiko dogodka?
Spreminjanje stanj nekega opazovanega fizikalnega sistema. Lahko pa greva k filozofiji, ampak kot sem rekel, v tej temi sam pač ne, in se lahko vprašava kaj je to dinamika (gibanje) in pa kaj je sploh dogodek. Kot veš se filozofija sprašuje veliko bolj splošno.
Ravno z metodo razbijanja smo prišli do tega spoznanja, da ni mogoče z razbijanjem spoznati začetnih pogojev, torej pojavila se je nedoločenost. Kako je z idejo, da je snov sestavljena iz nedeljivih delcev?
Staro filozofsko vprašanje, ki so ga Stari Grki, natančneje atomisti, razrešili s trditvijo, da mora obstajati nek (osnovi) del snovi, ki je nedeljiv. Oni so pač temu rekli atom. Nekateri bebci so kasneje trdili, da so se Grli motili, čeprav oni niso misli na atom v kontekstu kot ga danes obravnavamo, ampak pač na nekaj nedeljivega.
No vidiš ...
Vidim, da ni ničesar videti ali kot je zapisano v Alana Fordu: "Vidi, vidi, ništa se ne vidi."
Lahko bi bili, samo dejstvo je da niso, so samo naši, človeški modeli, torej naša lastna refleksija dojemanja biosfere.
Ne spremeni ničesar. Predpostavljaš, da tu ciljaš na subjektivnost. Subjektivnost je prisotna, kar se tiče znanosti, zgolj v tistem delu, da pač človek določi polje raziskovanja. Tisočletja nazaj se je človek spraševal različne stvari, jih skušal razumeti. To o čemur se je spraševal je bilo pač subjektivno, tako z vidika samega takratnega misleca kot tudi z vidika oblastnikov, ki so s temi dognanji skušali utrjevati lastno oblast (ideologija). Z nastankom metode moderne znanosti zgoraj omenjena subjektivnost (tako misleca, zdaj znanstvenika, kot tudi oblastnikov, naj si bo to kralj ali pa kapitalist) seveda ostane. Spremeni se nekaj bistvenega, da trditve mislecev/znanstvenikov niso več dogmatične temveč objektivne, kar dosežemo z dokazovanjem, eksperimenti, skratka metodo moderne znanosti. Torej, kompliciranje s subjektivnostjo kar se tiče ekzaktnih znanosti je je povsem odveč. O tem se seveda lahko povsem legitimno debatira v okviru filozofije znanosti, ampak ...
Ja in to takšnih, ki so evolucijsko izdelane. Ena od takšnih je recimo Človek in Narava.
Narava je zgolj koncept. Ne razumem pa, da bi bile ideologije evolucijsko izdelane. Lahko bi sicer govorili o evoluciji različnih ideologij, predvsem verskih, recimo politeizem ... monoteizem ... atiezem, ampak ...