Dvig DDV-ja in logične posledice

Človek kot stroj, o flori in favni...
Uporabniški avatar
bargo
Prispevkov: 8300
Pridružen: 3.11.2004 22:41

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a bargo »

Vidim, da si se resno lotil.
GJ napisal/-a:Na M kot maso denarja v obtoku oziroma tiskanje denarja Slovenija ne more kaj veliko vplivati, sploh pa ne kratkoročno, torej lahko rečem, da je M konstanta
Tale M ni nujno konstanta. Izvoz blaga ? Turisti ? Uvoz blaga ? Nakupovalne navade, torej "potrošniški uvoz" ?
Razen, če narediš "vezje" za celotno zemljo! :D Potem pa nastanejo verjetno problemi z potrebami in "namišljenimi potrebami" in nenazadnje kakovostjo življenja. :oops:

Uporabniški avatar
GJ
Prispevkov: 2635
Pridružen: 27.1.2003 22:08

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a GJ »

bargo napisal/-a:Vidim, da si se resno lotil.
GJ napisal/-a:Na M kot maso denarja v obtoku oziroma tiskanje denarja Slovenija ne more kaj veliko vplivati, sploh pa ne kratkoročno, torej lahko rečem, da je M konstanta
Tale M ni nujno konstanta. Izvoz blaga ? Turisti ? Uvoz blaga ? Nakupovalne navade, torej "potrošniški uvoz" ?
No seveda ni konstanta! Ampak denarni tok v obtoku je bolj ali manj znan in pričakovan (se ga da zelo dobro izračunati za posamezno panogo oziroma vejo), seveda pa naj vplivajo razni dejavniki, ki jih lahko predvidimo in vplivamo na njih. Država denarni tok neprestano nadzira, v najslabšem primeru se zadolži, da pokrije negativna nihanja.
Če vzpodbudiš neko dejavnost z olajšavami oziroma subvencijami moraš to seveda vnesti v simulacijo, da vidiš kako se posledično denarni tok izniha kratkoročno in dolgoročno.

Lep dan...

Uporabniški avatar
bargo
Prispevkov: 8300
Pridružen: 3.11.2004 22:41

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a bargo »

GJ napisal/-a:
bargo napisal/-a:Vidim, da si se resno lotil.
GJ napisal/-a:Na M kot maso denarja v obtoku oziroma tiskanje denarja Slovenija ne more kaj veliko vplivati, sploh pa ne kratkoročno, torej lahko rečem, da je M konstanta
Tale M ni nujno konstanta. Izvoz blaga ? Turisti ? Uvoz blaga ? Nakupovalne navade, torej "potrošniški uvoz" ?
No seveda ni konstanta! Ampak denarni tok v obtoku je bolj ali manj znan in pričakovan (se ga da zelo dobro izračunati za posamezno panogo oziroma vejo), seveda pa naj vplivajo razni dejavniki, ki jih lahko predvidimo in vplivamo na njih.
Kaj zdaj je ali ni konstanta, odloči se vendar! :twisted:
GJ napisal/-a: Država denarni tok neprestano nadzira, v najslabšem primeru se zadolži, da pokrije negativna nihanja.
Povpratna zanka torej ? Dolg zahteva obresti. Od kod denar za plačilo obresti ?
GJ napisal/-a: Če vzpodbudiš neko dejavnost z olajšavami oziroma subvencijami moraš to seveda vnesti v simulacijo, da vidiš kako se posledično denarni tok izniha kratkoročno in dolgoročno.
Bojim se, da ni dolgoročnega iznihanja. Proces je nestabilen! No, razen če ustvarjaš iz nič in videti je, da ekonomistom to zadnje čase uspeva.

Tommo
Prispevkov: 109
Pridružen: 24.8.2007 14:06

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a Tommo »

GJ napisal/-a:S 1.7.2013 se nam je dvignil DDV z 20% na 22% oziroma z 8.5% na 9.5%.

Po raznih forumih beremo, kako bodo ljudje spremenili nakupovalne navade in bodo posledično nakupovali izdelke v drugih državah, kjer so cenejši, ker drugače ne bodo mogli preživeti.

Zna morda kdo vsaj približno oceniti, kaj pomeni to za proračun Slovenije, če populacija Slovencev spremeni svoje nakupovalne navade (kar se je v zgodovini že dogajalo) in od tega meseca dalje potrošimo povprečno 10% svojega denarja v drugih državah. Tukaj je potrebno vračunati, da trgovci ne bodo mogli več odplačevati svojih dolgov bankam saj se jim bo promet zmanjšal. Posledično tudi dobička ne bodo imeli, torej država ne bo dobila davka na dobiček, manj prevoza blaga pomeni manj dela za prevoznike itd.

Zna kdo oceniti, kje je meja, ki še opravičuje dvig DDV-ja glede na spremembe nakupovalnih navad.

Torej: do koliko lahko Slovenci več potrošimo v tujini, da bo dvig DDV-ja še vedno upravičen?

Na koncu še retorično vprašanje: kaj mislite je kdo v naši vladi to izračunal?

Na kateri naslov lahko naslovim to vprašanje naši vladi, da mi bodo znali odgovoriti (in tudi odgovorili) nanj?

Vse skupaj mi izgleda kot samomor!

Lep dan vsem...
To, da se v primeru primanjkljaja v državni blagajni dvignejo davki, je nekaj najbolj naravnega na svetu že tisočletja v vseh mogočih civilizacijah. Ideja, da to ni dobro, je izključno še en neoliberalni nateg, ki bi se mu 50 let nazaj smejali, danes pa vsi kar počez trobijo, da je to edino OK. Prva poteza vsake razumne ekonomske politike, kadar primanjkuje denarja, je dvig davkov in NE nižanje javne porabe, kar se je zgodilo v EU, seveda zaradi čisto drugih razlogov, kot je izhod iz krize. Dvig davka se vedno deloma prelije v višje cene, deloma pa v manjše dobičke, predvsem trgovcev, pa tudi proizvajalcev (če je konkurenca dovolj huda). Multiplikativni učinek na gospodarstvo in celotno potrošnjo je manjši, saj tudi psihološko dvig cene produkta (ali za trgovca, nekaj manjši dobiček) ne povzročita takega efekta, kot v primeru znižanja javne porabe, kjer propadejo cele panoge in ljudje dejansko ustavijo trošenje saj naenkrat dobivajo vedno manj dohodka (plače, penzije, dobički), to pa je čisto drugačna zgodba, kot če dobivaš še vedno enako, samo dobrine se podražijo.

Pri nas je popolnoma zgrešeno tudi tempiranje varčevanja. Vsake pol leta se sklene nov dogovor s sindikati o varčevanju, kjer se vsi zavežejo, da zdaj je pa res zadnjič, čez pol leta pa se zadeva ponovi in plače se ponovno znižajo. Zdaj se pripravlja že 4 ali 5 znižanje in kako to vpliva na motivacijo ljudi ter na njihovo pripravljenost trošiti, ni težko razumeti. Če bi recimo naenkrat znižali izdatke za javne plače za 20 %, in se pri tem zavezali, da se bo vsake pol leta plača dvignila za 2 % dokler se ne doseže staro stanje, bi bilo veliko lažje. Človek potrebuje občutek, da napreduje, drugače kmalu ne vidi več smisla in izgubi motivacijo.

Meni osebno je vseeno, če so davki tudi 50 % ali 80 %, dokler mi v absolutnem znesku ostane dovolj za hrano in prebivališče in osnovne dobrine. Od države pričakujem, da meni in mojim otrokom zagotavlja zgledno šolstvo, zdravstvo in ostale javne storitve, in pač zaračuna toliko, kolikor to stane (jasno seveda po pošteni ceni, brez "odtekanja"). Če tega ne zmore zagotoviti, potem države ne potrebujem in mi je odveč plačevati tudi samo 10 % davek, saj od njega nimam nič.

Uporabniški avatar
GJ
Prispevkov: 2635
Pridružen: 27.1.2003 22:08

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a GJ »

bargo napisal/-a:Kaj zdaj je ali ni konstanta, odloči se vendar! :twisted:
Če bi prebral vse kar sem napisal in imel minimalno znanje o simulacijah potem bi vedel o čem govorim!
Sam zate, še enkrat:
Na M kot maso denarja v obtoku oziroma tiskanje denarja Slovenija ne more kaj veliko vplivati, sploh pa ne kratkoročno, torej lahko rečem, da je M konstanta.
Seveda lahko dopustimo možnost, da se ta konstanta po času spreminja in tako upoštevamo tudi njen vpliv.
bargo napisal/-a:Povpratna zanka torej ? Dolg zahteva obresti. Od kod denar za plačilo obresti ?
Kaj misliš... :P
Gospodarstvo prenese določene obremenitve, podobno kot vlečni konj, pol pa crkne!
bargo napisal/-a:Bojim se, da ni dolgoročnega iznihanja. Proces je nestabilen! No, razen če ustvarjaš iz nič in videti je, da ekonomistom to zadnje čase uspeva.
S tem se ukvarja KRT.

Lep večer...

Uporabniški avatar
bargo
Prispevkov: 8300
Pridružen: 3.11.2004 22:41

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a bargo »

GJ napisal/-a:
bargo napisal/-a:Kaj zdaj je ali ni konstanta, odloči se vendar! :twisted:
Če bi prebral vse kar sem napisal in imel minimalno znanje o simulacijah potem bi vedel o čem govorim!
Sam zate, še enkrat:
Na M kot maso denarja v obtoku oziroma tiskanje denarja Slovenija ne more kaj veliko vplivati, sploh pa ne kratkoročno, torej lahko rečem, da je M konstanta.
Seveda lahko dopustimo možnost, da se ta konstanta po času spreminja in tako upoštevamo tudi njen vpliv.
Prebral sem, očitno ne razumem in videti je, da tudi o simulacijah nimam pojma, vendar količina denarja v obtoku je odvisna tudi od IZVOZA. Izvažaš blago, če imaš srečo ti plačajo in dobiš denar. Torej, kolik je delež IZVOZA v BDP?
No, lahko kompeziraš z uvozom blaga in upoštevaš še turiste, ki pridejo k nam z polnimi žepi denarja. Torej ima Slovenija(šolstvo,davčna zakonodaja,... ) velik vpliv na IZVOZ, a ne ?
GJ napisal/-a:
bargo napisal/-a: Povpratna zanka torej ? Dolg zahteva obresti. Od kod denar za plačilo obresti ?
Kaj misliš... :P
Gospodarstvo prenese določene obremenitve, podobno kot vlečni konj, pol pa crkne!

Okrito povedano je to zame postal čudež. V bistvu sploh ne vem več kaj je pravzaprav gospodarsko, odkar so izumili finančne derivate in še nekaj drugih čudes. :oops:
Zadnjič spremenil bargo, dne 8.7.2013 0:10, skupaj popravljeno 1 krat.

Uporabniški avatar
vojko
Prispevkov: 11767
Pridružen: 29.5.2004 15:18
Kraj: LIMBUŠ
Kontakt:

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a vojko »

Tommo je napisal:
To, da se v primeru primanjkljaja v državni blagajni dvignejo davki, je nekaj najbolj naravnega na svetu že tisočletja v vseh mogočih civilizacijah. Ideja, da to ni dobro, je izključno še en neoliberalni nateg, ki bi se mu 50 let nazaj smejali, danes pa vsi kar počez trobijo, da je to edino OK. Prva poteza vsake razumne ekonomske politike, kadar primanjkuje denarja, je dvig davkov in NE nižanje javne porabe, kar se je zgodilo v EU, seveda zaradi čisto drugih razlogov, kot je izhod iz krize.
Tommo, tako enostavne pa stvari niso. Če bi vsaj del tega držalo, kar si napisal, bi živeli v Indiji Koromandiji, ne pa v realnih ekonomijah. Torej, če je v fiskusu deficit (kar pomeni, da država ne more več financirati vseh transferjev, ki so večinoma določeni s pozitivnimi predpisi), bomo dvignili davke in napolnili fiskus! Če bi to bilo res, bi Slovenija bila Švica, ne pa Swaziland. Pozabljaš, da je treba denar za davke od nekod vzeti; v ekonomiji sta samo dva vira za pobiranje denarja: gospodinjstva in produkcijske enote (realni sektor; trikrat lahko ugibaš, zakaj mu pravimo "realni"!). Fiskus je prazen ker je ekonomija v recesiji in/ali ker država preveč troši. Pri nas gre za oboje. Dvig DDV-ja kot največjega prihodka fiskusa je palica z dvema koncema (kot vsaka stvar v ekonomiji): na eni strani se res kratkoročno poveča priliv v državno blagajno, po drugi strani pa upade potrošnja, ki je gonilo proizvodnje, ki generira nova delovna mesta, akumulacijo, investicije. Višanje davkov izčrpanemu gospodarstvu je podobno kot bi tekaču, ki je začel zaostajati in omahovati, v nahrbtnik dajali vedno več kamenja in pričakovali, da bo tako tekel hitreje. Takšno početje lahko sproži nevarno spiralo:
višanje davkov ---------> zmanjšanje potrošnje --------->zmanjšanje proizvodnje --------->zmanjšanje prilivov v fiskus ---------> višanje davkov ---------> zmanjšanje potrošnje…

Videti je, da naši politiki (in njihovi ekonomski svetovalci) še niso slišali za Marxa in sira J. M. Keynsa…
Dvig davka se vedno deloma prelije v višje cene, deloma pa v manjše dobičke, predvsem trgovcev, pa tudi proizvajalcev (če je konkurenca dovolj huda).

Tako je in to vodi v krčenje produkcije.
Multiplikativni učinek na gospodarstvo in celotno potrošnjo je manjši, saj tudi psihološko dvig cene produkta (ali za trgovca, nekaj manjši dobiček) ne povzročita takega efekta, kot v primeru znižanja javne porabe, kjer propadejo cele panoge in ljudje dejansko ustavijo trošenje saj naenkrat dobivajo vedno manj dohodka (plače, penzije, dobički), to pa je čisto drugačna zgodba, kot če dobivaš še vedno enako, samo dobrine se podražijo.

To ne drži. V ekonomiji se od "psiholoških učinkov" ne da (pre)živeti. Znižanje javne porabe je nujno, saj so ljudje v upravi strošek, ne ustvarjajo nove vrednosti. Samo ta pa se lahko potem transferira drugim porabnikom. Ljudi iz neproduktivnih panog (državna uprava) je treba realocirati v realni sektor, kjer bodo ustvarjali novo vrednost.
Pri nas je popolnoma zgrešeno tudi tempiranje varčevanja. Vsake pol leta se sklene nov dogovor s sindikati o varčevanju, kjer se vsi zavežejo, da zdaj je pa res zadnjič, čez pol leta pa se zadeva ponovi in plače se ponovno znižajo. Zdaj se pripravlja že 4 ali 5 znižanje in kako to vpliva na motivacijo ljudi ter na njihovo pripravljenost trošiti, ni težko razumeti. Če bi recimo naenkrat znižali izdatke za javne plače za 20 %, in se pri tem zavezali, da se bo vsake pol leta plača dvignila za 2 % dokler se ne doseže staro stanje, bi bilo veliko lažje. Človek potrebuje občutek, da napreduje, drugače kmalu ne vidi več smisla in izgubi motivacijo.
Kdo bi se "zavezal, da se bo vsake pol leta plača dvignila za 2 %" in od kod? Država? Saj ta nima denarja in v tem je ravno problem! Nihče se ne more na pamet zavezovati, da bo dvigoval plače, če realni sektor stagnira ali se celo krči, kot pri nas.
Meni osebno je vseeno, če so davki tudi 50 % ali 80 %, dokler mi v absolutnem znesku ostane dovolj za hrano in prebivališče in osnovne dobrine. Od države pričakujem, da meni in mojim otrokom zagotavlja zgledno šolstvo, zdravstvo in ostale javne storitve, in pač zaračuna toliko, kolikor to stane (jasno seveda po pošteni ceni, brez "odtekanja"). Če tega ne zmore zagotoviti, potem države ne potrebujem in mi je odveč plačevati tudi samo 10 % davek, saj od njega nimam nič.
To so vse odvisne variable (davki, dohodki gospodinjstev, socialni transferji), neodvisna variabla pa je BDP, v formuli, ki sem jo navedel torej P. Za tega pa smo se vsi strinjali, da ga na kratek rok ni mogoče hitro dvigniti... :wink:

Uporabniški avatar
vojko
Prispevkov: 11767
Pridružen: 29.5.2004 15:18
Kraj: LIMBUŠ
Kontakt:

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a vojko »

bargo napisal/-a:
GJ napisal/-a:
bargo napisal/-a:Kaj zdaj je ali ni konstanta, odloči se vendar! :twisted:
Če bi prebral vse kar sem napisal in imel minimalno znanje o simulacijah potem bi vedel o čem govorim!
Sam zate, še enkrat:
Na M kot maso denarja v obtoku oziroma tiskanje denarja Slovenija ne more kaj veliko vplivati, sploh pa ne kratkoročno, torej lahko rečem, da je M konstanta.
Seveda lahko dopustimo možnost, da se ta konstanta po času spreminja in tako upoštevamo tudi njen vpliv.
Prebral sem, očitno ne razumem in videti je, da tudi o simulacijah nimam pojma, vendar količina denarja v obtoku je odvisna tudi od IZVOZA. Izvažaš blago, če imaš srečo ti plačajo in dobiš denar. Torej, kolik je delež IZVOZA v BDP?
No, lahko kompeziraš z uvozom blaga in upoštevaš še turiste, ki pridejo k nam z polnimi žepi denarja. Torej ima Slovenija(šolstvo,davčna zakonodaja,... ) velik vpliv na IZVOZ, a ne ?
Ja, bargo, tudi od izvoza, "turistov s polnimi žepi" in še česa drugega, toda (vedno je ta 'toda', kaj? :D ) vse to so samo sestavine P. Da nekaj izvoziš, moraš to najprej sproducirati, drži? :wink:

Uporabniški avatar
bargo
Prispevkov: 8300
Pridružen: 3.11.2004 22:41

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a bargo »

vojko napisal/-a: Ja, bargo, tudi od izvoza, "turistov s polnimi žepi" in še česa drugega, toda (vedno je ta 'toda', kaj? :D ) vse to so samo sestavine P. Da nekaj izvoziš, moraš to najprej sproducirati, drži? :wink:
Vsekakor, pri IZVOZU je P znotraj Slovenije, vendar je ustrezen M in c zunaj Slovenije, a ne ? Pri uvozu je M in c znotraj Slovenije, P pa zunaj, a ne ? Turisti bi lahko bili kombinacija. :oops:
vojko napisal/-a: Znižanje javne porabe je nujno, saj so ljudje v upravi strošek, ne ustvarjajo nove vrednosti.
hm. Mogoče res direktno ne, vendar imajo enormen vpliv na okolje v katerem se ustvarja dodana vrednost.

Uporabniški avatar
vojko
Prispevkov: 11767
Pridružen: 29.5.2004 15:18
Kraj: LIMBUŠ
Kontakt:

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a vojko »

Bargo je napisal:
Vsekakor, pri IZVOZU je P znotraj Slovenije, vendar je ustrezen M in c zunaj Slovenije, a ne ? Pri uvozu je M in c znotraj Slovenije, P pa zunaj, a ne ? Turisti bi lahko bili kombinacija.
Ne, ne gre tako. Veljati mora enakost: P=M, se pravi količina denarja v obtoku mora ustrezati količini produkta (BDP), pri tem zanemariva vpliv h in c. Država lahko porabi samo toliko, kot je ustvarila, enako kot velja pri tebi doma: ne moreta z ženo iz meseca v mesec porabljati več, kot zaslužita, drži? Vnašanje zlatega fiskalnega pravila v ustavo je podobno početje, kot da bi vidva z ženo šla k notarju in podpisala listino, s katero se slovesno zavezujeta, da ne bosta mesečno porabila več kot zaslužita… :D

Uvoz in izvoz blaga in storitev vpliva samo na tekočo blagovno/plačilno bilanco, ne vpliva pa na veljavnost formule splošnega ravnotežja.
Mogoče res direktno ne, vendar imajo enormen vpliv na okolje v katerem se ustvarja dodana vrednost.
To pa drži. Toda pomembno je, ali je njihovo število optimalno za določen obseg BDP… :wink:

Uporabniški avatar
GJ
Prispevkov: 2635
Pridružen: 27.1.2003 22:08

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a GJ »

Predvidljive negativne posledice dviga DDV-ja na primeru dizelskega goriva:

Cena dizelskega goriva v sloveniji, pred podražitvijo in po njej podatki vir: Petrol

Koda: Izberi vse

Datum          Maloprodajna cena [EUR/L] Prodajna cena brez dajatev	Trošarina	Okoljska dajatev CO2	DDV
01.07.2013	  1,36600                   0,67335	                   0,40888 	 0,03744	             0,24633
25.06.2013	  1,34300                   0,67285	                   0,40888 	 0,03744	             0,22383
Na 100 litrov dizelskega goriva sedaj dobi vlada 69.265€ davkov, trošarin in taks.
Pred dvigom DDV pa je dobila 67.015€.
Sedaj pobere za 2.241€ več davkov, trošarin in taks na 100 na litrov dizelskega goriva.


Kot logična posledica dviga DDVja sledi je da bo več ljudi kupovalo gorivo v tujini tam, kjer je cenejše.
Recimo, če tankamo v Avstirji, ker smo šli po nakupih tja kjer je pač ceneje, bomo privarčevali za okoli 2€ na 50 litrov goriva, avtoprevozniki ustrezno več, saj imajo večje rezervoarje goriva.
Recimo da bo posledično 5% dizelskega goriva manj prodanega v Sloveniji, podobno seveda velja tudi za ostala goriva!

Vlada bo tako na 100 litrov kupljenega dizelskega goriva dobila davke, takse in trošarine le še od 95 litrov, torej namesto 69.265€ le 65.822€, kar je 1.2128€ na 100 L dizelskega goriva manj kot pred dvigom stopnje DDV-ja!

Seveda to še ni vse! Ker sedaj uvoznik zasluži manj kot prej, posledično plačuje manj davkov, lahko celo sledi odpuščanje njegovih delavcev, avtoprevoznikov itd. To seveda ni vračunano!

OPOMBA:
Za koliko se bo zmanjšala prodaja goriva v Sloveniji seveda še ni znano, bo pa kmalu! Moj primer temelji na teoretičnem zmanjšanju za 5%.

Lep dan vsem...

Uporabniški avatar
vojko
Prispevkov: 11767
Pridružen: 29.5.2004 15:18
Kraj: LIMBUŠ
Kontakt:

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a vojko »

GJ napisal/-a:Predvidljive negativne posledice dviga DDV-ja na primeru dizelskega goriva:

Cena dizelskega goriva v sloveniji, pred podražitvijo in po njej podatki vir: Petrol

Koda: Izberi vse

Datum          Maloprodajna cena [EUR/L] Prodajna cena brez dajatev	Trošarina	Okoljska dajatev CO2	DDV
01.07.2013	  1,36600                   0,67335	                   0,40888 	 0,03744	             0,24633
25.06.2013	  1,34300                   0,67285	                   0,40888 	 0,03744	             0,22383
Na 100 litrov dizelskega goriva sedaj dobi vlada 69.265€ davkov, trošarin in taks.
Pred dvigom DDV pa je dobila 67.015€.
Sedaj pobere za 2.241€ več davkov, trošarin in taks na 100 na litrov dizelskega goriva.


Kot logična posledica dviga DDVja sledi je da bo več ljudi kupovalo gorivo v tujini tam, kjer je cenejše.
Recimo, če tankamo v Avstirji, ker smo šli po nakupih tja kjer je pač ceneje, bomo privarčevali za okoli 2€ na 50 litrov goriva, avtoprevozniki ustrezno več, saj imajo večje rezervoarje goriva.
Recimo da bo posledično 5% dizelskega goriva manj prodanega v Sloveniji, podobno seveda velja tudi za ostala goriva!

Vlada bo tako na 100 litrov kupljenega dizelskega goriva dobila davke, takse in trošarine le še od 95 litrov, torej namesto 69.265€ le 65.822€, kar je 1.2128€ na 100 L dizelskega goriva manj kot pred dvigom stopnje DDV-ja!

Seveda to še ni vse! Ker sedaj uvoznik zasluži manj kot prej, posledično plačuje manj davkov, lahko celo sledi odpuščanje njegovih delavcev, avtoprevoznikov itd. To seveda ni vračunano!

OPOMBA:
Za koliko se bo zmanjšala prodaja goriva v Sloveniji seveda še ni znano, bo pa kmalu! Moj primer temelji na teoretičnem zmanjšanju za 5%.

Lep dan vsem...
No, to je pa z empiričnimi podatki podkrepljeno vse tisto, o čemer sem pisal. Tako se argumentira! Pa odtekanja denarja v tujino zaradi dviga DDV-ja sploh nisem upošteval! To je jagoda na torti. :wink:

Uporabniški avatar
bargo
Prispevkov: 8300
Pridružen: 3.11.2004 22:41

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a bargo »

vojko napisal/-a:Pa odtekanja denarja v tujino zaradi dviga DDV-ja sploh nisem upošteval!
Ja, GJ se je potrudil in je prikazal uvoz blaga in "izvoz denarja"-denarni tok! Ne samo, da nisi upošteval, celo prepričeval si me, da ni tako.
Zaradi dviga DDV ne bo veliko manj opravljenih kilometrov, samo prodaja goriva bo padla. Recimo Čehi, Poljaki, Nemci,itd.,kot tranzitni potniki, namenjeni k našim sosedom na morje, bodo tankali na Hrvaškem ali Avstriji, če je tam seveda gorivo cenejše. Luka Koper in vsi tovornjaki, ki prevozijo malo Slovenijo z tankom so problem, ki ga lepo opiše GJ. :wink:
vojko napisal/-a: Ne, ne gre tako. Veljati mora enakost: P=M, se pravi količina denarja v obtoku mora ustrezati količini produkta (BDP), pri tem zanemariva vpliv h in c.
Iz enačbe si zanemaril dinamiko in jo pretvoril v statiko. Seveda se postavi vprašanje: kure in jajca? Torej prvo denar in potem blago ali prvo blago in potem denar v tej tvoji poenostavitvi?
Odgovor je vendar jasen, če pogledaš zadolženost držav. :wink:
Zadnjič spremenil bargo, dne 8.7.2013 21:29, skupaj popravljeno 1 krat.

Tommo
Prispevkov: 109
Pridružen: 24.8.2007 14:06

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a Tommo »

GJ napisal/-a:Predvidljive negativne posledice dviga DDV-ja na primeru dizelskega goriva:

Cena dizelskega goriva v sloveniji, pred podražitvijo in po njej podatki vir: Petrol

Koda: Izberi vse

Datum          Maloprodajna cena [EUR/L] Prodajna cena brez dajatev	Trošarina	Okoljska dajatev CO2	DDV
01.07.2013	  1,36600                   0,67335	                   0,40888 	 0,03744	             0,24633
25.06.2013	  1,34300                   0,67285	                   0,40888 	 0,03744	             0,22383
Na 100 litrov dizelskega goriva sedaj dobi vlada 69.265€ davkov, trošarin in taks.
Pred dvigom DDV pa je dobila 67.015€.
Sedaj pobere za 2.241€ več davkov, trošarin in taks na 100 na litrov dizelskega goriva.


Kot logična posledica dviga DDVja sledi je da bo več ljudi kupovalo gorivo v tujini tam, kjer je cenejše.
Recimo, če tankamo v Avstirji, ker smo šli po nakupih tja kjer je pač ceneje, bomo privarčevali za okoli 2€ na 50 litrov goriva, avtoprevozniki ustrezno več, saj imajo večje rezervoarje goriva.
Recimo da bo posledično 5% dizelskega goriva manj prodanega v Sloveniji, podobno seveda velja tudi za ostala goriva!

Vlada bo tako na 100 litrov kupljenega dizelskega goriva dobila davke, takse in trošarine le še od 95 litrov, torej namesto 69.265€ le 65.822€, kar je 1.2128€ na 100 L dizelskega goriva manj kot pred dvigom stopnje DDV-ja!

Seveda to še ni vse! Ker sedaj uvoznik zasluži manj kot prej, posledično plačuje manj davkov, lahko celo sledi odpuščanje njegovih delavcev, avtoprevoznikov itd. To seveda ni vračunano!

OPOMBA:
Za koliko se bo zmanjšala prodaja goriva v Sloveniji seveda še ni znano, bo pa kmalu! Moj primer temelji na teoretičnem zmanjšanju za 5%.

Lep dan vsem...
Pozabil si omeniti, da je bilo gorivo v Avstriji cenejše že prej in da so, če je bilo to spotoma in brez dodatnih stroškov, ljudje že prej tankali tam. Razlika v ceni, ki je nastala zaradi spremembe DDV-ja, je zanemarljiva, saj je trenutna cena za 100 l v Avstriji 132 €, pri nas pa kar 136,6 €, pred podražitvijo pa je bila 134,3 €. Tako, da močno dvomim, da bo upad potrošnje 5 %, saj razlika vseeno ni takšna, da bi se človeku splačalo samo zato odpeljati v Avstrijo.

Uporabniški avatar
GJ
Prispevkov: 2635
Pridružen: 27.1.2003 22:08

Re: Dvig DDV-ja in logične posledice

Odgovor Napisal/-a GJ »

Tommo napisal/-a:Pozabil si omeniti, da je bilo gorivo v Avstriji cenejše že prej in da so, če je bilo to spotoma in brez dodatnih stroškov, ljudje že prej tankali tam. Razlika v ceni, ki je nastala zaradi spremembe DDV-ja, je zanemarljiva, saj je trenutna cena za 100 l v Avstriji 132 €, pri nas pa kar 136,6 €, pred podražitvijo pa je bila 134,3 €. Tako, da močno dvomim, da bo upad potrošnje 5 %, saj razlika vseeno ni takšna, da bi se človeku splačalo samo zato odpeljati v Avstrijo.
Glej "Tommo", saj sem v prejšnjem postu lepo napisal, da bomo hodili po nakupih v Avstrijo. No recimo da gremo dvakrat na mesec v Avstrijo po nakupih, ker so tam hrana, obleka itd. cenejša. Spotoma bomo seveda tankali in privarčevali dodatnih 2€. Na enem izmed največjih slovenskih forumov sem celo videl anketo, ki nakazuje, da se bo tako odločilo med 20 in 30% Slovencev.

Realno je pričakovati, da bo prodaja še bolj padla seveda ne le goriva temveč na vseh področjih, seveda upam da sem se zmotil! :(


Lep večer...
Zadnjič spremenil GJ, dne 8.7.2013 21:44, skupaj popravljeno 2 krat.

Odgovori