Pri programiranju kamere v opengl-u in podobnih zadevah pride do težav pri rotaciji, ker pride do tki. gimbal lock-a. Kar jaz jasno nisem vedel in sem imel nemalo težav da sem lociral problem. Problem je relativno enostavno razumljiv, rešitev pa malce manj. Vseh težav človeka reši računanje s kvaternioni. Stvar malce presega moje znanje matematike, lahko rečem le da sem formule uporabil dobesedno in stvar odlično deluje. Me pa vseeno zanima naslednje:
1.) ali obstaja enostavnejši način da se človek izogne gimbal locku? recimo da imam sporno funkcijo:
glRotatef(float rotateFactor, float x, float y, float z)
Ali pride do 'locka' pri določeni preciznosti (decimalnem mestu), oz. ali mora biti za to strogo izpolnjen pogoj recimo x=z
2. Ali so resnična vesoljska plovila podležna temu problemu? Recimo da motorji le ne obračajo tako precizno in do natančnega prekrivanja osi skoraj ne more priti...
3. Ali se pri vesoljskih plovilih rotacije dejansko preračunavajo s kvaternioni?
4. Recimo da vesoljsko plovilo globoko v vesolju izgubi vso svojo orientacijo, koordinate, usmerjenost, hitrost,... ali se lahko vspostavijo zadeve na novo do potrebne preciznosti? Kako? Zvezde?
5. Ali je pravilen slovenski izraz v tem kontekstu za to kardanska zapora?
Gimbal lock
Re: Gimbal lock
Jaz bi raje vztrajal pri Eulerjevih kotih. So predstavljivi v naravi in se pokrivajo z "naravnimi" koti- azimut, višina, rektascenzija, dekilnacija, geografska širina in dolžina, astronomska dolžina in širina ... .
Astronomi imajo podoben problem, če imajo azimutalno nastavitev teleskopa (in ne ekvatorialno). Torej se jim polje vrti, sredina polja pa je pri miru, v ta namen uporanljajo derotatorje polja.
Glej, in reference tam:
http://en.wikipedia.org/wiki/Altazimuth_mount .
O azimutalni nastavitvi teleskopa Vega glej:
http://astro.ago.uni-lj.si/ .
Glede izgube orientacije vesoljskega plovila (4.), senzorji zvezd, prepoznavajo vzorce in takoj najdejo usmeritev ploila. Programi za razpoznavanje vzorcev zvezd so na razpolago- komercialni in zastonj.
Pa še o navigaciji na poti izven Osončja:
http://arxiv.org/abs/0907.3336 .
Sicer pa mislim, da je učenje računanja s kvaternioni, bolj vprašanje usnja na sedalu.
Astronomi imajo podoben problem, če imajo azimutalno nastavitev teleskopa (in ne ekvatorialno). Torej se jim polje vrti, sredina polja pa je pri miru, v ta namen uporanljajo derotatorje polja.
Glej, in reference tam:
http://en.wikipedia.org/wiki/Altazimuth_mount .
O azimutalni nastavitvi teleskopa Vega glej:
http://astro.ago.uni-lj.si/ .
Glede izgube orientacije vesoljskega plovila (4.), senzorji zvezd, prepoznavajo vzorce in takoj najdejo usmeritev ploila. Programi za razpoznavanje vzorcev zvezd so na razpolago- komercialni in zastonj.
Pa še o navigaciji na poti izven Osončja:
http://arxiv.org/abs/0907.3336 .
Sicer pa mislim, da je učenje računanja s kvaternioni, bolj vprašanje usnja na sedalu.
Re: Gimbal lock
Cawtama, določene odgovore dobiš v članku na wikipediji:
http://en.wikipedia.org/wiki/Gimbal_lock
http://en.wikipedia.org/wiki/Gimbal_lock
Mislim, da se uporablja ravno ta izraz.Cawtama napisal/-a:5. Ali je pravilen slovenski izraz v tem kontekstu za to kardanska zapora?
Re: Gimbal lock
Chekiral vse linke, ... mnogo zanimivega branja. Lepo piše da je mel apollo 11 težave dokler niso uvedli 4. os, kar je v bistvu točno to kar se naredi s kvaternioni, če prav razmišljam.
Če bi kdo rabil je tule koda za kamero s kvaternioni, ki preverjeno deluje:
http://nehe.gamedev.net/data/lessons/le ... mera_Class
Če bi kdo rabil je tule koda za kamero s kvaternioni, ki preverjeno deluje:
http://nehe.gamedev.net/data/lessons/le ... mera_Class
Re: Gimbal lock
Se pravi, če bi imeli malce boljše gps sprejemnike, ne bi rabil signalov s satelitov, ampak kar signale recimo s pulzarjev?NIKKI napisal/-a:Glede izgube orientacije vesoljskega plovila (4.), senzorji zvezd, prepoznavajo vzorce in takoj najdejo usmeritev ploila. Programi za razpoznavanje vzorcev zvezd so na razpolago- komercialni in zastonj.