Gimbal lock

Tehnika. Kako deluje...? Zakaj ne moremo narediti...?
Odgovori
Uporabniški avatar
Cawtama
Prispevkov: 17
Pridružen: 1.6.2009 13:42
Kontakt:

Gimbal lock

Odgovor Napisal/-a Cawtama »

Pri programiranju kamere v opengl-u in podobnih zadevah pride do težav pri rotaciji, ker pride do tki. gimbal lock-a. Kar jaz jasno nisem vedel in sem imel nemalo težav da sem lociral problem. Problem je relativno enostavno razumljiv, rešitev pa malce manj. Vseh težav človeka reši računanje s kvaternioni. Stvar malce presega moje znanje matematike, lahko rečem le da sem formule uporabil dobesedno in stvar odlično deluje. Me pa vseeno zanima naslednje:


1.) ali obstaja enostavnejši način da se človek izogne gimbal locku? recimo da imam sporno funkcijo:

glRotatef(float rotateFactor, float x, float y, float z)

Ali pride do 'locka' pri določeni preciznosti (decimalnem mestu), oz. ali mora biti za to strogo izpolnjen pogoj recimo x=z



2. Ali so resnična vesoljska plovila podležna temu problemu? Recimo da motorji le ne obračajo tako precizno in do natančnega prekrivanja osi skoraj ne more priti...


3. Ali se pri vesoljskih plovilih rotacije dejansko preračunavajo s kvaternioni?


4. Recimo da vesoljsko plovilo globoko v vesolju izgubi vso svojo orientacijo, koordinate, usmerjenost, hitrost,... ali se lahko vspostavijo zadeve na novo do potrebne preciznosti? Kako? Zvezde?


5. Ali je pravilen slovenski izraz v tem kontekstu za to kardanska zapora?

NIKKI
Prispevkov: 743
Pridružen: 24.3.2006 20:22

Re: Gimbal lock

Odgovor Napisal/-a NIKKI »

Jaz bi raje vztrajal pri Eulerjevih kotih. So predstavljivi v naravi in se pokrivajo z "naravnimi" koti- azimut, višina, rektascenzija, dekilnacija, geografska širina in dolžina, astronomska dolžina in širina ... .
Astronomi imajo podoben problem, če imajo azimutalno nastavitev teleskopa (in ne ekvatorialno). Torej se jim polje vrti, sredina polja pa je pri miru, v ta namen uporanljajo derotatorje polja.
Glej, in reference tam:
http://en.wikipedia.org/wiki/Altazimuth_mount .
O azimutalni nastavitvi teleskopa Vega glej:
http://astro.ago.uni-lj.si/ .
Glede izgube orientacije vesoljskega plovila (4.), senzorji zvezd, prepoznavajo vzorce in takoj najdejo usmeritev ploila. Programi za razpoznavanje vzorcev zvezd so na razpolago- komercialni in zastonj.
Pa še o navigaciji na poti izven Osončja:
http://arxiv.org/abs/0907.3336 .
Sicer pa mislim, da je učenje računanja s kvaternioni, bolj vprašanje usnja na sedalu. :wink:

Uporabniški avatar
shrink
Prispevkov: 14610
Pridružen: 4.9.2004 18:45

Re: Gimbal lock

Odgovor Napisal/-a shrink »

Cawtama, določene odgovore dobiš v članku na wikipediji:

http://en.wikipedia.org/wiki/Gimbal_lock
Cawtama napisal/-a:5. Ali je pravilen slovenski izraz v tem kontekstu za to kardanska zapora?
Mislim, da se uporablja ravno ta izraz.

Uporabniški avatar
Cawtama
Prispevkov: 17
Pridružen: 1.6.2009 13:42
Kontakt:

Re: Gimbal lock

Odgovor Napisal/-a Cawtama »

Chekiral vse linke, ... mnogo zanimivega branja. Lepo piše da je mel apollo 11 težave dokler niso uvedli 4. os, kar je v bistvu točno to kar se naredi s kvaternioni, če prav razmišljam.

Če bi kdo rabil je tule koda za kamero s kvaternioni, ki preverjeno deluje:
http://nehe.gamedev.net/data/lessons/le ... mera_Class

Uporabniški avatar
Cawtama
Prispevkov: 17
Pridružen: 1.6.2009 13:42
Kontakt:

Re: Gimbal lock

Odgovor Napisal/-a Cawtama »

NIKKI napisal/-a:Glede izgube orientacije vesoljskega plovila (4.), senzorji zvezd, prepoznavajo vzorce in takoj najdejo usmeritev ploila. Programi za razpoznavanje vzorcev zvezd so na razpolago- komercialni in zastonj.
Se pravi, če bi imeli malce boljše gps sprejemnike, ne bi rabil signalov s satelitov, ampak kar signale recimo s pulzarjev?

Odgovori