Roman, ni potrebe po skromnosti. Tvoj prispevek oziroma tekst je, vsaj meni, zelo včeš in da ne izpade, da se tu pogovarjamo o estetiki, tudi zelo pravilen.Roman napisal/-a:Jaz ne bom (upam) filozofsko tako učen, moj pogled na stvar je (seveda) vsaj malo drugačen, seveda pa tudi ni rečeno, da mi ga bo uspelo ustrezno predstaviti. Kakršnokoli ponavljanje mi boste dobrohotno odpustili.
Malce me moti (pa kaj pol ), da zveni, kot da tudi v ontološkem smisilu razlikuješ oziroma deliš na zunanji in notranji svet. Je pa dejansko povsem na mestu takšno početje, ko stvari začnemo obravnavati z vidika epistemologije, torej z vidika, ko v zgodbo vključimo subjekt.
Tu pa imam manjši pomislek oziroma ali si lahko bolj natančen, namreč, ne sledi da če se model ujema z objektivnimi (kdo to določi? - ampak ne bom kompliciral) dejstvi zunanjega sveta, da je model pravilen - ti dobro veš, da lahko povsem zgrešen model ponudi prevrljive pravilne rezultate, ki se kasneje izkažejo za zgrešene), kakor tudi da izraža Resnico. Sam model vsekakor je Resnica (resničen), kar tudi sam ugotoviš, vendar nikakor ne moremo apriori trditi, da je pravilen in izraža resnico.Če se model ujema z objektivnimi dejstvi zunanjega sveta, je pravilen, izraža resnico.
Tu si iscer pomagamo z nekim "trikom": pravilen v območju veljavnosti teorije, ampak mene to resnično ne prepriča.
Povsem se strinjam.Seveda je model resničen (obstaja) ne glede na to, ali je pravilen. Ravno tako je vsaka misel ali izrečena trditev vedno resnična, čeprav je lahko pravilna ali napačna. Laž je napačna trditev, katere napačnosti se zavedamo.
Se strinjam in največja hiba te metode je obravnava subjkta, ta ji venomer uhaja, to ne pomeni, da ga ne more ali da ga ne obravnava, "zgolj zapopasti ga ne more".Problem pa je, kako preveriti pravilnost misli, trditve, modela. Edina metoda, ki jo imamo, je znanstvena, pa še ta ima svoje hibe in pomanjkljivosti.
Z ostalim se pa tako strinjam. Bom zgolj odgovoril na tvoje vprašanje:
Absolutno se strinjam glede modela narave. In, ne, to ne pomeni, da narave ni. In, objektivni svet vsekakor obstaja. Jaz in ti, tu (tubit), sva, objektivno sva. In, ne, nisva mistika, no vsaj zaradi tega nisva . In, ne, kultura ne more obstajati brez nature.Še vedno pa model narave ni narava sama. Ampak ali to pomeni, da narave ni? In ali nas mnenje, da objektivni svet obstaja, res uvršča med misitke? Ali v skrajnosti, ali je res kultura vse, kar je?
Problem je v tem, da (žal ... ali pa tudi ne) o tem lahko zgolj govorimo. Ti pa dobro veš, kako je z govorico.
Upam, da ne bom usekal zelo mimo, če ugotovim, da se pravzaprav v veliki večini stvari strinjava. Ostanejo sicer neke malenkosti, bolje rečeno, neke drobtinice, ampak ...