Višje kognitivne funkcije so temelj zdravja in in družbenega napredka

Prapok, vesolje, kozmologija, črne luknje...
Zaklenjeno
Srečko
Prispevkov: 523
Pridružen: 18.1.2018 11:13

Višje kognitivne funkcije so temelj zdravja in in družbenega napredka

Odgovor Napisal/-a Srečko »

Splošno je znano, da je okoli 90% bolezni psihosomatskih, izvor imajo v nepravilnem delovanji človekove duševnosti. Ko imamo preveč negativnih misli in čustev, le te negativno vplivajo na delovanje našega organizma.
Človekova višja kognitivna funkcija, ki je danes v glavnem še nepoznana, je nepristransko opazovanje nekega miselnega ali čustvenega stanja in prenehanje identifikacije z njim. Ta višja kognitivna funkcija latentno obstaja v vsakem človeku, potrebno jo je le spodbuditi in razviti.

Naredimo praktični primer: opazujte pozorno za minuto vašo zapestno uro ali določen predmet pred vami. Potem zaprite oči in opazujte notranjo predstavo ure ali predmeta. Vaš um ima moč, da lahko ustvari notranjo predstavo o predmetih. Vi pa imate možnost, da se te predstave zavedate. Zavedanje o notranjih predstavah je višja kognitivna funkcija, ki jo izvaja vaša subjektivnost, se pravi vi kot subjekt.

Analitično lahko človeka vidimo kot da ima tri sestavne dele: telo, psiho (duševnost) in subjektivnost. Lastnost subjektivnosti je, da lahko razvije zavedanje o delovanju telesa in duševnosti in tako izstopi iz določenih miselnih in čustvenih vzorcev, ki so za telo škodljivi.

Z sistematično aktivacijo te potencialne funkcije subjekta opremimo človeka z orodjem, ki mu lahko izdatno pomaga pri vzdrževanju in krepitvi zdravja. Kot so rekli že stari Grki: “Zdrav duh v zdravem telesu”. V tem kontekstu je duh mišljen kot subjekt.

Družba danes človeka vidi le kot skupek telesa in duševnosti. Mi smo “kultura”, ki je na subjekt pozabila. Človeka smo zreducirali na telo in um, posledica je stalno naraščanje bolezni, saj danes človek nima aktivnega glavnega elementa (subjekta) ki je temelj njegove etike, kreativnosti in zdravja.

Naš izobraževalni sistem je iz časov Marije Terezije, v šolah trpamo v otroke znanje, ki je dostopno na internetu in sistematično zatiramo njihovo subjektivnost. Vsi, ki niso dovolj ukalupljeni, ki imajo močno podarjeno subjektivnost, imajo v šoli težave, ker šola danes vse elemente subjektivnosti dojema kot deviacijo. Najbolj kreativni in inteligentni otroci imajo v šoli največ težav. Šola je narejena za povprečneže, geniji so potisnjeni na rob.

Po Gaussovi krivulji ima 3% ljudi naravno močno razvito subjektivnost, 7% ljudi ima kognitivno sposobnost, da lahko dojame njihovo vizijo in 90% ljudi ima sposobnost, da bi lahko ob dobri vzgoji in izobraževanju uporabljal to, kar geniji ustvarijo. Današnja družba je na subjekt pozabila, zato praktično ni razvoja. Zmeraj več imamo bolezni, onesnažili smo naravo, postavili smo profit pred življenje, zašli smo v slepo ulico. Nazaj na pravo pot razvoja in blagostanja nas vodi le in samo sistematično spodbujanje subjektivnosti v ljudeh. Vsi, ki se zavzemamo za to pot, smo označeni kot “izgubljeni” sanjači, ta svet vodijo ljudje, ki so profit postavili pred življenje. Njihov čas se je iztekel, prihaja čas nove dobe, čas ljudi, ki smo ljubezen do življenja postavili pred ljubezen do profita.

Zdravje in razvoj družbe sta v krepitvi subjektivnosti v ljudeh, druge poti ni. Evolucija človeka globalno gledano gre onkraj uma v razvoj višjih kognitivnih funkcij, ki so temelj za naše preživetje na tem planetu.

Motore
Prispevkov: 1107
Pridružen: 9.9.2009 23:28

Re: Višje kognitivne funkcije so temelj zdravja in in družbenega napredka

Odgovor Napisal/-a Motore »

Srečko napisal/-a:
30.10.2019 8:26
Splošno je znano, da je okoli 90% bolezni psihosomatskih, izvor imajo v nepravilnem delovanji človekove duševnosti.
Imaš kakšno referenco za to?
Če predstaviš peer reviewed članek v znanstveni reviji, ki ima velik fakotr vpliva bom temo znova odprl. Do takrat bo tema zaklenjena.
Lp, Motore

Zaklenjeno