Njegova "borba" - bojda gre res za borbo, namreč ta "veja" ateistov naj bi se imenovala "militantni ateisti", sicer bi to moral preveriti - zoper nekaj, kar je povsem plod subjekta ali ideologij če hočeš. Za ideologe je pa konec koncev zgodba, na kateri utemeljujejo svojo ideologijo drugotnega pomena.mriz napisal/-a:Kaj točno gre preko znanstvenih okvirjev?
Da ne bo tu pomote. Polje obravnave znanosti je celoten univerzum. Tudi z religijami se ukvarjajo določene vede in nekatere tudi raziskujejo navedbe v religijskih svetih knjigah. Recimo zgodovina, arheologija ... Tisto, kar vsem tem znanostim uhaja pa je subjekt. In problematike tega se ni moč lotiti (zgolj) z razumom, sploh pa ne z logiko.
Argumenti proti teoriji evolucije očitno ne,
To sme tudi poudaril. Ampak ali je evolucija dejansko močan argument, seveda v smislu da bi radi dognanj te ljudje začeli opuščati religijske koncepte? Žal ne. Poglejva si zgolj mnenje - lahko bi sicer postregel z bolj poglobljenimi citati ampak da ne dolgovezim:
"Papež Frančišek: Evolucija ne nasprotuje stvarjenju:
Evolucija v naravi ni nasprotna ideji stvarjenja, kajti evolucija predpostavlja stvarjenje bitij, ki se razvijajo. Kar se tiče človeka, je nadaljeval papež Frančišek, imamo spremembo in novost. Ko šesti dan pride do stvarjenja človeka, mu Bog da še eno avtonomijo, ki je drugačna od avtonomije narave: to je svoboda. Človeku dodeli odgovornost, da bi gospodoval nas stvarstvom in ga razvijal, in to vse do konca časov. »Znanstveniku, predvsem pa znanstveniku kristjanu, pripada odgovornost, da se sprašuje o prihodnosti človeštva in zemlje, da kot svoboden in odgovoren prispeva k njunemu ohranjanju ter odpravlja tako naravne kot človeške nevarnosti za okolje.« Znanstvenik mora obenem imeti zaupanje, da narava v svojih evolutivnih mehanizmih skriva možnosti, ki se jih lahko odkrije in uresničuje, da bi se tako prispelo do razvoja, ki je v Stvarnikovem načrtu." (http://katoliska-cerkev.si/papez-franci ... stvarjenju)
Poglejva še kaj pravijo v islamu. Tu sicer "darvinizem" povsem zavračajo, ne zavračajo pa znanstvenih dognanj glede evolucije, kar je sicer zelo zanimivo:
"Kur’an je 14 stoletij pred sodobno znanostjo postavil vzorec in s preprostimi izrazi razložil stvarstvo živali in njihove različne funkcije in nato nam je zagotovil, da je On tisti, ki ima Moč nad vsemi stvarmi. To vključuje dejstvo, da če On želi na nekaj vplivati ali nekaj preoblikovati, lahko to stori kot si On želi. Obstajajo jasni dokazi znotraj različnih vrst, da so se le-te spreminjale. Vendar, nimamo konkretnega dokaza, da so vrste prestopile iz ene v neko drugo, na primer plazilci, ki so se spremenili v ptice ali aligatorji v krave. Kur’an podaja jasne izjave, ko Allah govori o tem, kako je ustvaril nove življenjske oblike in potem nekatere uničil ali jih zamenjal z drugimi. To, še enkrat, ne namiguje na evolucijo, v smislu, da se neka vrsta spremeni v neko drugo." (http://veraislam.si/evolucija-ali-stvarstvo/)
Očitno je, da Dawkinsova kritika zadane kreacionizem mlade Zemlje in ne toliko, če sploh, kreacionizem stare Zemlje, da kake scientologije sploh ne omenjam.
S tem se strinjam, ampak odgovor ne more biti antipod takšnemu početju.tako kot ne vsaka verska dogma ali trditev, ki sama sebe implicira v empiričnem svetu (in rekel bi, da je kar večina takih). Mogoče torej ni problem Dawkinsa & Co., da bi se spuščali na polje metafizike, ampak je problem metafizike, da se spušča na območje empirike.
Logika ni vsemogočna, tudi znotraj same znanosti ne. Torej, kako se boš lotil subjekta z logiko? Poleg tega, kaj je nelogičnega v petopotju? Ampak, tu ne sprašujem, o Akvinčevi napačni predpostavki, torej predpostavki, da bog obstaja - konec koncev Newton postavi povsem logičen sistem oziroma razlago gravitacije, za katero se je ugotovilo, da je bila utemeljena na napačni predpostavki - niti ne sprašujem o skaldnosti njegovega kozmološko-ontološkega dokazovanja s samimi dognanji moderne znanosti. Sprašujem te, kaj ej nelogičnega v tem njegovem dokazovanju.Zakaj je izpostavljanje logičnih zmot v argumentaciji nesmiselno početje?
In ta izjava, da bog zelo verjetno ne obstaja, je pač odvisna od neoprijemljivosti same trditve, da obstaja.
Hudiča, kaj tu praviš?
Katere so logične zmote v petopotju?Kako vezo ima to z zmotami v dokazih proti teoriji evolucije ali logičnimi zmotami v petopotju (http://www.mislec.net/forum/viewtopic.php?p=5034#5034)?
Akvinec pravi, da lahko dokaže obstoj boga po petih poteh. Če bi šla skozi vse poti, bi pri vseh lahko ugotovila, recimo, da ni nujno, da moramo priti do nekega pragibala, za katerega naj bi bojda vedeli, da je Bog. Isto lahko ugotovimo o drugi poti, to je pravzroku. Prav tako o tretji, prigodnosti in nujnosti itn.
Skratka, ne gre za to, da je njegova argumentacija notranje protislovna torej nelogična, ampak za to, da obstaja vsaj ena teorija, ki je povsem v nasprotju z njegovo, in katere napovedi so veliko veliko bolj skladne z opazovanji. Gre pač za metafiziko. Že Kant lepo ugotovi, če omenim zgolj njega, da z razumom ni moč spoznati boga, on pač uvede transcedentalno utemeljevanje boga.
Povsem nekaj drugega pa bi bilo oziroma je, kolikor bi se Akvinec spustil v razlago fizike in narave, kjer bi verjetno, kot je tudi z Aristotelom, "pometla" sodobna znanost (fizika, biologija ...). Ampak pri petopotju pač ne gre za fiziko ali biologijo, temveč metafiziko.
Potrebno je biti konkreten, o katerih logičnih zmotah govoriš. In pa, verniki, kot tudi vsi ostali, nimajo nobene imuniteta, ko gre za kritiko njihovih razmišljanj.A potem imajo verniki tudi imuniteto za očitke proti ostalim logičnim zmotam v njihovi argumentaciji?
Seveda bi te. A bi te s tem odvrnil od nadaljnjih slamnatih mož? Zelo verjetno ne ...Če bi jaz bil vernik, me ti ne bi opozoril na slamnatega moža v moji argumentaciji?
E ... koga vprašati, tistega, ki je bil iniciran, tistega, ki je vodil proces, tretjega opazovalca. Ampak relativizem, katerega sem v prejšnjem stavku poudaril, po moje ni na mestu. Se pa sprašujem na kakšen način pripraviti določene množice, da opustijo določene prakse. Sploh, ker gre pri iniciacijah, verskih seveda, za neko dejanje, ki praviloma ne temelji na prostovoljni odločitvi posameznika. Seveda ne živim v iluziji, da se bodo prav vse iniciacije odpravile - konec koncev sem bil tudi sam krščen in včlanjen v zvezo pionirjev in težko rečem, da sem doživel neko hudo nasilje sled tega - vendar vsaj tiste, ki so dejansko, vsaj v najini kulturi to tako vidiva, resnično brutalne (npr. obrezovanje deklic ...)Ne vem, so tisti, ki so deležni malo bolj boleče iniciacije, žrtve fizičnega nasilja?
Tu ne gre za nasilje, no gre ampak ne v zgoraj opisanem kontekstu, saj gre praviloma za prostovoljna dejanja - OK o prostovoljnosti bi tu lahko marsikaj povedala s stališča sociološke, kulturološke, antropološke analize ("družba...subjekt"), ampak mislim, da veš kaj mislim -.Recimo novinci v uličnih tolpah in podobno?
Če tebi kot staršu to povzroča še ne pomeni da tudi tvojemu otroku. No, sicer lahko posredno, ker rataš psiho, ki začne maltretirati tudi domače. Otrok je lahko povsem zadovoljen četudi ne sliši ničesar o evoluciji. Če pa smatraš, da je tudi otrok žrtev nasilja se pač moraš vprašati, ali ne gre za "projekcijo".Kaj pa če bi meni kot staršu otroka, ki bo v šoli prikrajšan za znanstveno izobrazbo in deležen verskega fundamentalizma, to povzročalo hude psihične bolečine?
Kako rešiš zagato, ko pa je nek drug starš povsem zadovoljen z učnim programom?
Da ne bo pomote, poudarjam, da seveda je izobrazba nujna in ta mora biti kvalitetna in v okviru dognanj znanosti (seveda tudi umetnosti) in ne sme vsebovati nobenih takšnih in drugačnih nepreverjenih nebuloz.
Hm, v skrajnem primeru bi se v taki situaciji osebno zadovoljil tudi z argumentom sile. Vseeno boljše, kot stisniti rep med noge in se odseliti.
Ne moraliziraj, ti ne priliči ...
P.S.
Sorry za mečkanje z odgovorom na tvoj post