so7il napisal/-a:Ampak... niti sedaj, ko si me prijazno opomnil tudi na ta del teksta, ne vidim razloga za sklepanje da je prešuštvo prenehalo biti obsojanja vreden greh...
Saj v tej priliki ne gre za
prešuštvo, gre za
sodbe in
sodnike, gre za:
Ne sodite
"1 »Ne sodite, da ne boste sojeni! 2 S kakršno sodbo namreč sodite, s takšno boste sojeni, in s kakršno mero merite, s takšno se vam bo merilo. 3 Kaj vendar gledaš iver v očesu svojega brata, bruna v svojem očesu pa ne opaziš? 4 Ali kako moreš reči svojemu bratu: ›Pústi, da vzamem iver iz tvojega očesa,‹ če imaš sam bruno v očesu? 5 Hinavec, odstrani najprej bruno iz svojega očesa in potem boš razločno videl odstraniti iver iz očesa svojega brata.«" (Mt 7,1-5)
"37 »Ne sodite in ne boste sojeni. Ne obsojajte in ne boste obsojeni. Odpuščajte in vam bo odpuščeno. 38 Dajajte in se vam bo dalo; dobro, potlačeno, potreseno in zvrhano mero vam bodo nasuli v naročje. S kakršno mero namreč merite, s takšno se vam bo odmerilo.«
41 Kaj vendar gledaš iver v očesu svojega brata, bruna v svojem očesu pa ne opaziš? 42 Kako moreš reči svojemu bratu: ›Pústi, brat, da vzamem iver, ki je v tvojem očesu,‹ če sam ne vidiš bruna v svojem očesu? Hinavec, odstrani najprej bruno iz svojega očesa in potem boš razločno videl odstraniti iver, ki je v očesu tvojega brata.«" (Lk 6,37-38.41-42)
Sicer se pa nimam volje s komerkoli zapletati v "razpravo" okoli tako nelogične zgodbice, kot je ta (nelogične v smislu "poučnosti" /se pravi, poučnosti glede pogledov boga in RKC na "zločin-in-kazen/).
Zakaj si kontradiktoren, zakaj se spuščaš v debato, če sam trdiš, da se ne misliš spuščati v le to?
Poskusi jo /v prej omenjenem kontekstu krščanskega nauka/ najprej sam pri sebi "analizirati"...
Evo sem jo ...
nekaj smernic:
Jezus o postavi:
"Ne mislite, da sem prišel razvezat postavo ali preroke; ne razvezat, temveč dopolnit sem jih prišel./.../ Če vaša pravičnost ne bo večja kakor pravičnost pismoukov in farizejev, nikakor ne pridete v nebeško kraljestvo."
Ne razumem zakaj se ne držiš smernic katere mi citiraš? Saj vse piše ...
Jezus farizejem:
"Bog je namreč rekel: Spoštuj očeta in mater in Kdor preklinja očeta ali mater, naj bo kaznovan s smrtjo.
Vi pa pravite: 'Kdor reče očetu ali materi: To, s čimer bi ti lahko koristil, je dar, temu ni treba več spoštovati svojega očeta.' Tako ste razveljavili Božjo besedo zaradi svojega izročila."
Ne vidim povezave. Kaj želiš reči?
Jezus o prešuštvu:
"Slišali ste, da je bilo rečeno: Ne prešuštvuj! Jaz pa vam pravim: Kdor koli gleda žensko, da jo poželi, je v srcu že prešuštvoval z njo. Če te desno oko pohujšuje, ga iztakni in vrzi od sebe; kajti bolje je zate, da izgubiš en del telesa, kakor da bi bilo célo tvoje telo vrženo v peklensko dolino. In če te desna roka pohujšuje, jo odsekaj in vrzi od sebe, kajti bolje je zate, da izgubiš en del telesa, kakor da bi célo tvoje telo prišlo v peklensko dolino.".
Imaš hude probleme z razumevanjem konteksta povedanega v Bibliji. Tu Jezus pravi, da naj ljudje ne prešuštvujejo, zgoraj pa pravi, tudi če "ulovimo" koga pri tem dejanju ni na nam da mu sodimo (Ne sodi!).
Ne razumem, da takšen poznavalec Biblije, kot si ti, tega ne osvoji...
in zdaj, Jezusov "način delovanja" in s tem "način delovanja" RKC je po tvoje takšen kot je opisano spodaj?
Od kod ta arbitrarnost, da Jezusov način delovanja izenačiš z delovanjem RKC? Kaj pa vse ostale krščanske cerkve (pravoslavna, protestantska, itn.)?
- Jezus in RKC prepuščata odločitev o linču/kamenjanju množici ("kdor je brez greha, naj prvi..."), prešuštnice ne obsojata (Jezus in RKC: "Tudi jaz te ne obsojam.")!??
- Jezusov nauk in nauk RKC pravita, da smo vsi ljudje grešni (brez izjeme). Torej, prvega kamna "ne more" vreči nihče - a to vendarle ni zagotovilo, da prvega vrženega kamna sploh ne bo. S tem je torej (ta pa vsekakor obvezna) zagotovljena Jezusova in RKC izjava "Nihče te ni obsodil? Tudi jaz te ne obsojam".
Huh, to pa je izpeljava …
Ne "ne more" vreči, temveč, "ne bi ga smel" vreči. Stavek:"kdor je brez greha, naj prvi...", pomeni: "nihče ni brez greha, torej nikar ...".
Hm, vedno bolj razumem tisto tvoje: "...nimam volje s komerkoli zapletati v "razpravo" okoli tako nelogične zgodbice...".
Jaz pravim da je verjetno ni programiral (ker potem adijo tako imenovana "svobodna volja" /en od "temeljev" krščanstva/). In ker je verjetno ni programiral, "negrešenje" ni zagotovljeno. Jo bo Jezus tudi naslednjič odpravil z besedami "Jaz te ne obsojam. Pojdi in ne greši več"? Pa tretjič, četrtič, petič, stotič, ... tudi?
Še enkrat, gre za ljubezen, in pri Jezusu gre vedno za to ...
Ja. Tudi tisočič, če je potrebno. "Sodbo bo slišala
zgoraj".
Kaj pa ti pričakuješ, da vzame kij in jo potolče?
Hja, kaj naj - razen brezupnega "o ti ljubi bog" - rečem na to... poleg priporočila seveda, da si Biblijo končno le oglej tudi od znotraj?
Preden to storim, mi lahko poveš kako ti sploh razumeš pojem ljubezen. Imam občutek, da bom bral "populistično moraliziranje" in ne poglobljene refleksije na temo "ljubiti (so)človeka". Blebetanje v stilu "o ti ljubi bog" me ne prepriča. Izvoli ...
Pa saj sam priznavaš da si z Biblijo nista ravno na ti, in jaz ti naj zdaj utemeljujem nekaj ("svojo tezo") v kar se lahko sam prepričaš, že če prečitaš samo nekaj naključno izbranih strani Biblije.
Kaj ti mar moje priznanje? Tu je povsem irelevantno, lahko je celo zlagano ...
Ko postaviš neko trditev, sicer izraženo skozi
dvom in ti si jo: "... bi Jezus isto dekle tudi drugič odpravil brez nekaj deset kilogramov kamenja za popotnico ...", in ko te sogovornik pozove, da jo utemeljiš, ali stori to, torej utemeljiš, ali pa zadevo pustiš pri miru. Nikakor pa ni primerno da krekečeš o tem, kaj je moč kje prebrati. Torej, utemelji svoj "dvom" ...
Že res da si ti napisal "oblast", vendar, vprašan si pa bil za "slo po oblasti"... (bogastvo - sla po bogastvu; /razumeš razliko?/)
In sem ti tudi odgovoril, če pa ne razumeš mojega odgovora pa povej, se potrudim biti še bolj jasen ...
Tudi to je res... a le, če želiš z definicijo napeljati vodo na svoj mlin (čeprav verjetno niti sam ne veš kateri mlin to sploh je /razen mlin "zaštrenal bom vse skupaj, pa se morda nekako zamaskirajo vse te zagate tule, v katerih sem se znašel ker sem nasprotoval samo zaradi nasprotovanja"/).
Driskijado zgornjega tipa pusti za debato v gostilni ... ali tudi malce drugače povedano, ne projiciraj* svojih "lastnosti" na druge ...
*SSKJ:
projicírati 3. psih. podzavestno prenašati kaj iz lastne duševnosti na druge osebe, na predmete
Pripravljen sem ti priskočiti na pomoč, kaj ti ne bi bil...
Potem to stori ...
Prosil bi te le, da pred tem ti meni na enak način pomagaš glede dodelitve oblasti Jezusu (tiste, iz tvojih citiranj Biblije)... Samo toliko, da približno vidim kako naj izgleda te vrste pomoč...
Viš, pa me spet nisi razumel, tam sem citiral glede
oblasti na splošno in ne oblasti v rokah Jezusa. Verjetno nisi spregledal, da prvi citat govori o Adamu in Evi, ki nista Jezus, tretji pa o tem, da množice slavijo Boga, ki je ljudem dal takšno oblast ... ali pač?