V dokaz, da mislim resno sem prebral še enkrat. Spodaj je povzetek !
Vojko : Zakaj je računalnik premaknil konja? Pravilen in plavzibilen odgovor jel: napadel je nasprotnikovo trdnjavo.)
Izbira med potezami pri šahu je zanj preračunavanje številskih vrednosti v skladu z algoritmom.
Računalnik vleče vse poteze odlično, nikoli nič ne spregleda,
skratka nima emocij.
Bargo : Pretiravaš. Odgovor je en sam: Zato, ker želi zmagati. Bolje, programiran je za zmago. Kako ? Tako, da prevideva prihodnost(veliko njih) in izbere najugodnejšo.
Bargo (Komentar): Lahko bi grobo rekel. Povsem nesmiselno ! Od kod si potegnil trnjavo. Konj napade zmeraj tudi še vsaj eno polje. Kaj pa je na tem (teh) polju ?
Vojko : Popolnoma napačna predstava! Stroj »ne želi zmagati« najmanj iz treh razlogov:
1. ker nima koncepta »želje«
2. ker nima koncepta »zmage«
3. ker nima koncepta »poraza«.
Izbira med potezami pri šahu je zanj preračunavanje številskih vrednosti v skladu z algoritmom.
Računalnik vleče vse poteze odlično, nikoli nič ne spregleda,
skratka nima emocij.
Bargo : Vojko, si pomislil, da to ni POKER, da govorimo o ŠAHU !
Čista pravila, brez naključji !
1. Kaj je koncept ŽELJE ? Želja je povezana z doseganjem cilja v prihodnosti. Mašina računa(upošteva), veliko, veliko več kombinacij,kot človek. ...
2. korak po korak se daleč pride, celo do zmage (Vsaka poteza je matematično ocenjena kot najboljša !) Računalnik, "spregleda" točno tisto, kar je spregledal programer !
3. ali do poraza.
Vojko : Bargo je pred tam napisal: »Zato, ker želi zmagati«. Nisem se spotaknil ob misel, ki jo citiraš ti (Problemi), to je v redu,
čeprav je tavtologija: zmagujem, ker sem programiran za zmago/ker sem programiran za zmago, zmagujem. To je trivialno dejstvo, ki ni sporno,
sporno je stroju pripisovati »želje«, »prepoznavanje poraza« in podobne antropocentrične koncepte. In samo ob to sem se spotaknil.
Bargo: (Komentar). Hm. Najbolj trivialna lastnost hevristične funkcije je, da pozna PORAZ in REMI. To je potreben pogoj, da se algoritem prekine !
V nasprotnem primeru, bi igra tekla do neskončnosti. (Recimo: Dva kralja, Dva kralja in tekač, ...)
Bargo : Lahko pa stroj, nadomestiš z PROGRAMER in rečeš: Programer želi zmagati s pomočjo stroja, računskega stroja ! Nobene inteligence ni potrebne tukaj.
Vojko : To je pa že povsem nekaj drugega, kar si trdil pred tem. Toda to je navadna trivialnost, kot tole: Dirkač F1 želi zmagati s pomočjo stroja, stroja z notranjim izgorevanjem!
Bargo (Komentar): Tvoje primerjave so zmeraj mimo. Programer je napisal program in je lahko že zdavnaj mrtev, ko program, s pomočjo računskega stroja, še zmeraj premaguje tekmece !
Nisem povsem prepričan, če to velja za tvoj primer. Torej Vojko ?
Program bo zmeraj tudi z lahko odgovoril na vprašanje: Kdaj nastopi zmaga ? Kdaj nastopi remi ? Kontra zmagi pa je itak poraz !
Torej ta avtomat ima samo
3 končna stanja in eno začetno:
1. Zmaga
2. Remi
3. Poraz
Vojko : Dopovedujem ti, da stroj (računalnik, enako kot avto ali kolo) nima koncepta pojma zmage, poraza, želje, …Kužiš?
Bargo : Se trudim. Očitno ne razumem. Prosim, če mi lahko pojasniš sledeče: Kaj je to koncept zmage ? Kaj je to koncept želje ?
Vojko : Halo, je kdo doma? Smo slišali koga govoriti o naključjih v tem kontekstu? Ne? V čem je potem problem?
Bargo: Imaš prav, nobeden ni uporail besede "naključje" pred menoj. Si pa asociral z " Računalnik vleče vse poteze odlično, nikoli nič ne spregleda,
skratka nima emocij."
1. Iz tega lahko sklepam, da je program (ne računalnik, ki je sredstvo/materija !) brez napak. Igra šaha se torej konča z prvo potezo !?
2.
NIMA EMOCIJ ! Če bi jih imel, bi lahko celo izgubil (že prej dobljeno partijo). Si to mislil povedati ! Če da, potem si TI vpeljal naključja !
Osebno menim, da nisi kaj dosti razmišljal v tem tisočletju o tem problemu. Računski stroj, ki poganja nek trivialnen algoritem za igranja šaha, pač ne more biti začetek inteligence ! Trivialen, mislim na število število pravil, ki jih je potrebno upoštevati. Verjetno bodo, čez 10 let otroci v šoli pisali takšne programe, če jim nebo dolgčas. Zakaj ? Prav zaradi procesorske moči ali Moorovega zakona.
Učinkovita raba energije, za doseganje zmage, je pa resen problem !?
Umetna inteligenca, po mojem dojemanju, torej ni nekaj, "kjer sem najboljši v pravilih", temveč "nekaj kar prepozna pravila" in potem igra in po dolgem času tudi zmaga. Recimo Watson je na dobri poti.
Vse drugo so namenski računski stroji (algoritmi).