O matematiki, številih, množicah in računih...
derik
Prispevkov: 2044 Pridružen: 6.3.2010 9:04
Odgovor
Napisal/-a derik » 6.11.2015 15:35
Ali ni tako da vsako stičišče vej ni nujno vozlišče, ampak mora veljati da sta vozlišči na različnem potencialu?
V vozlišču je samo en potencial. Poglej si
https://en.wikipedia.org/wiki/Node_%28circuits%29
Kako je mišljeno da okno ne oklepa nobene veje? To pomeni, da znotraj sebe ne sme imeti nobene dodatne veje ampak samo okrog, torej v zanki?
Tako je. Če se da vezje narisati v eni ravnini, potem je najlaže računati s toki v oknih.
Poglej si
https://en.wikipedia.org/wiki/Mesh_analysis
DirectX11
Prispevkov: 413 Pridružen: 22.10.2008 14:50
Odgovor
Napisal/-a DirectX11 » 7.11.2015 16:12
Hvala.
Zanima me kako iz te enačbe:
\(X = A e^{j\phi}\)
po odvajanju
dobimo:
\(X' = j\omega X\)
A je amplituda, e je eulerjeva konstanta, j je imaginarna enota.
shrink
Prispevkov: 14610 Pridružen: 4.9.2004 18:45
Odgovor
Napisal/-a shrink » 8.11.2015 19:59
Gre za odvajanje posredne funkcije po verižnem pravilu:
\([f(g(t))]'=f'(g(t))\cdot g'(t)\) .
V tvojem primeru je:
\(f(t)=e^t\Rightarrow f'(t)=e^t\)
\(g(t)=j\phi(t)\Rightarrow g'(t)=j\phi '(t)=j\omega(t)\) .
Če to upoštevaš v izrazu na vrhu, sledi:
\(X'(t)=Ae^{j\phi (t)}\cdot j\omega(t)=X(t) j\omega(t)\) .
DirectX11
Prispevkov: 413 Pridružen: 22.10.2008 14:50
Odgovor
Napisal/-a DirectX11 » 9.11.2015 20:49
Vidim, da imaginarna enota ostane pri odvajanju.
Kako to, da je odvod od:
\(\phi (t)\)
Enak:
\(\omega (t)\)
Če je
\(\omega = 2 \pi f\)
shrink
Prispevkov: 14610 Pridružen: 4.9.2004 18:45
Odgovor
Napisal/-a shrink » 9.11.2015 21:44
Imaginarna enota je konstanta kot vsaka druga, fazni kot pa lahko mirno pišeš kot \(\phi =\omega t\) , odvod tega pa je menda jasen.
DirectX11
Prispevkov: 413 Pridružen: 22.10.2008 14:50
Odgovor
Napisal/-a DirectX11 » 10.11.2015 16:39
Ne znam si predstavljati odvoda od faznega kota.
Ali se kje dobi kakšno animacijo na širnem internetu, ki bi to s sliko opisala?
Lahko mi pa opišeš intuitivno.
shrink
Prispevkov: 14610 Pridružen: 4.9.2004 18:45
Odgovor
Napisal/-a shrink » 10.11.2015 19:08
Ne vem, kakšno predstavo bi rad za odvod kota, če pa želiš povezavo med kotom in krožno frekvenco pri sinusnem signalu, pa je to standardna predstava:
Drugače priporočam, da si prebereš:
https://en.wikipedia.org/wiki/Phasor
da ti bo jasno, kaj sploh pomeni izraz, katerega odvod te je zanimal.
DirectX11
Prispevkov: 413 Pridružen: 22.10.2008 14:50
Odgovor
Napisal/-a DirectX11 » 11.11.2015 18:35
Hvala maxwell, ja res je. Odvod poti po času je hitrost, vendar sem to pozabil. Sedaj mi je uspelo povezati kot in kotno hitrost.
Imam še vprašanja:
Kdaj in kje velja ta zveza:
\(P = \frac{1}{2} U I^*\)
Vem le, da je moč enaka napetosti pomnožene s tokom. Vendar od kje pride ena polovica, in zakaj je tok kompleksno konjugiran?
Hvala.
DirectX11
Prispevkov: 413 Pridružen: 22.10.2008 14:50
Odgovor
Napisal/-a DirectX11 » 11.11.2015 19:49
Imam luknje v svojem znanju, zato sprašujem na tem forumu.
Še nekaj, zato da lahko gledam tudi angleško literaturo:
Kako se reče zančna, vozliščna in vejna metoda v angleščini?
derik
Prispevkov: 2044 Pridružen: 6.3.2010 9:04
Odgovor
Napisal/-a derik » 12.11.2015 5:29
Kako se reče zančna, vozliščna in vejna metoda v angleščini?
Loop analysis, nodal analysis, mesh analysis (electric circuit analysis methods).
DirectX11
Prispevkov: 413 Pridružen: 22.10.2008 14:50
Odgovor
Napisal/-a DirectX11 » 19.11.2015 21:26
Zanima me kako se pride iz tega:
\(\frac{V_{in}}{R} = -\frac{CdV_{out}}{dt}\)
do slednje enačbe:
\(V_{out} = - \frac{1}{RC}\int_{0}^{t}V_{in} dt\)
Če je karkoli nesmiselnega tukaj, je zato ker sem narobe prepisal v zvezek.
Hvala za pomoč
maxwell
Prispevkov: 100 Pridružen: 16.11.2011 19:10
Odgovor
Napisal/-a maxwell » 20.11.2015 10:27
Imas diferencialno enacbo z locljivima spremenljivkama, zato spremenljivki locis vsako na svojo stran in integriras obe strani.
Najprej pomnozis z dt in R in dobis: \(V_{in}dt=-RCdV_{out}\) . Sedaj integriras levo stran po casu, desno pa po Vout. Na koncu se delis z -RC in dobis enacbo tako zapisano kot je tvoja.
DirectX11
Prispevkov: 413 Pridružen: 22.10.2008 14:50
Odgovor
Napisal/-a DirectX11 » 21.11.2015 15:52
Hvala, maxwell.
Ali si mogoče elektrotehnik po izobrazbi? Imam še eno vprašanje glede krmilne karakteristike opamp in sicer:
Zakaj je na levi območje izkrmiljenja idealnega opamp na desni pa realnega. Saj se pomikaš po x osi levo in desno, glede na Ud in v enem primeru greš v pozitivno nasičenje v drugem pa v negativno nasičenje. Torej bi na obeh straneh bilo enako tako za idealnega kot realnega opamp.