Najprej moram reči, da ima Shrink prav, ko pravi, da so družboslovci začutili bolečine v aferi Sokal. Meni se zdi še več, da je v njihovi naravi vzpostaviti novo teorijo, novo ideologijo, kakor bi rekel Problemi, s katero bi osmislili svoje trpljenje v tem in grdoto napadalcev. Žal, tako se mi zdi.
Vendar! Trdim, da niti fizika ni povsem imuna na to. Res je, da je precej bolj trdna, ker vztrajno zavrača vdor "politike" in "ideologije" in "flancanja" vase, saj venomer zavrača sploh branje takih šarlatanskih tekstov. Od tod tudi beseda "šarlatanstvo". V reviji Nature objave nekega družboslovca, ki želi naplahtati fizike z neko svojo teorijo, ne bomo našli. Ker ne bo objavljena. Niti v Physics Review Letters ne. Idr. Ampak so revije, kjer na primer objavlja CENZURA Amrit. Kakšni fiziki so to, da smatrajo njegovo pisarijo, ki je mimogrede reklamirana kot fizikalna ne družboslovna, kot vredno objave? Ne vem, morda so pač zagovorniki svobode govora. Vendar če avtorjeva objava implicira kršitev zakonov termodinamike. Mislim, sorry, no passaran. Revijo urejajo neizobraženi fiziki. So sploh fiziki? Nekakšni spiritualisti. Enaki so v politiki, kjer pač so. Ljudstvo ne želi slišati kritike horoskoparstva. Naj politik torej molči? Hm.
Bognedaj, da bi filozofe učili fiziko. Vpis bi padel za 90 %. Ti imaš čudne ideje, da bi z vpeljavo "mešanih" predmetnikov popravil reči. To ne bo šlo. Jaz sem poslušal dva "družboslovna" predmeta na FMF. Filozofijo znanosti in ekonomiko poslovanja. Popolna izguba časa. Raje bi tisti čas bral Betheja. Ne smeš pozabiti, da sem šel študirati fiziko in samo fiziko. Kakor filozof filozofijo. Čeprav slednji bi rabili tudi fiziko, ker ne vidim, kako lahko brez fizike sploh kaj rečejo o naravi. Žal, tako pač je. Saj še osnovnih zakonov nje ne bo poznal. Razen! Če se jih sam uči. Fizik pa ne rabi posebnega pouka filozofije in politike itd. Ker se že uči ultimativno znanost. Tj. fiziko. Žal Žal Žal menim, da je fizika superiorna in v njej je inherentno znanje 0 (študij o) vsem, kar je.Problemi napisal/-a:Vendar naj bom najprej jasen. Ne govorim o tem, da bi morale humanistične in družboslovne vede vstopati na polje (polja se razlikujejo v metodi dokazovanja) naravoslovja ali pa celo ocenjevati delo in rezultate naravoslovnih ved, pa saj tega tako ne morejo - pustimo epsitemologijo, ta zadeva vse vede - govorim o tem, da je sam šolski sistem oziroma izobraževalni program napačno zastavljen. Naj ponazorim s primerom: Filozofska fakulteta bi morala imeti vsaj en semester predmet, katerega bi recimo predaval Jure Zupan. Pazite, tu ne mislim, da bi dr.Zupan predaval o zgodovinskem pregledu dosežkov fizike - te mora tako vsak spodoben filozof poznati, no saj poslušajo filozofijo narave (Uršič) - mislim na predavanja: Hiter prelet PTR, STR, fizika polj (seveda primeren nivo), uvod v kvantno mehaniko, teorija strun, M-teorija, (jaz bi dodal še holografski princip, vendar se bojim, da pa se mogoče fiziki s tem ne bi strinjali, skratka ne vem). Po drugi strani, bi lahko imeli na naravoslovnih fakultetah primeren seminar z določenimi humanističnimi in družboslovnimi vsebinami.
Ha. Vendar ali teoretični fizik kritizira družbo? On ti pove, kakšna je narava. On ti govori o družbi s svojega stališča. Zakaj bi moral imeti tečaj ontologije? Vidiš, jaz precej bolj konzervativen, ko gre za fiziko, kot misliš. Vdor vseh teh "filozofij" je katastrofa za fiziko. Kaj pa menim o "filozofiji" in "ideologiji" pa sem enkrat že povedal. Izum uma.Problemi napisal/-a:Ciljam predvsem na praktično filozofijo, etiko, politiko, estetiko, seveda tudi filozofijo fizike (ontologija). Škoda je, da se mladi študentje naravoslovja ne seznanijo tudi s temi vsebinami. Meni je jasno, da jim to pri samem razumevanju fizike ne bo veliko pomagalo pravzaprav nič, jim pa bo definitivno koristilo z vidika sposobnosti družbene/kulturne kritike.
Srednješolski nivo je čisto dovolj. Morda te bo šokiralo, ampak moja najbolj plodovita leta so bila gimnazijska. Tam sem več fizike zaužil kot na faksu. Odvisno je, kaj počneš na gimnaziji. Družboslovci zavračajo fiziko, ker je ne rabijo. Fiziki pa ne rabijo poznati jezika humanistike, ker znajo jezik formalne matematične logike in narave. To pa je ultimativni jezik. Zakaj bi sestopal po lestvi navzdol? Oblast, ideologija, hegemonija, biopolitika, biooblast so izumi uma. Ne prenesejo preizkusa časa, ker so izum uma. Se lahko spremenijo v sapici vetra. Sila, navor, hamiltonka ... pa so večni. (Biblijsko rečeno)Problemi napisal/-a: e družboslovce tu spustiva in se osredotočiva na naravoslovce in njegovo ugotovitev glede neizobraženosti - tu verjetno ni mislil na naravoslovno izobrazbo - lahko hitro prideva do tega, kar sem sam rekel. Srednješolski nivo je premalo. Ne da je nepotreben, nikakor ne, vendar je to vendarle obdobje ko praviloma mladi niso zainteresirani obdelovati vprašanja s področja ontologije (čista "hard fizika"), etike, politike, estetike. Največji problem, ki ga sam vidim je, da naravoslovci (praviloma) ne poznajo jezika humanistike in družboslovja. Dovolj bo, da ponudim kot pimer nekaj pojmov, oblast, ideologija, hegemonija, biopolitika, biooblast. Zakaj tega fiziki ali matematiki ne bi obvladali? Da sistemov (teorija družbenih sistemov) niti ne omenjam.
Kot sem rekel tu ne gre za nek velik doprinos razumevanju matematike ali pa fizike, temveč za tisto, kar po moji presoji, tudi dela "celovit" subjekt oziroma "celega" človeka.
Mislim, da bi tudi naravoslovci veliko lažje razumeli, kaj se pravzaprav dogaja z recimo uveljavljanjem reforme šolskega in visokošolskega sistema.
V resnici se tudi fiziki ukvarjajo z družbenimi sistemi, jasno. Jaz poznam Sergeja Kapico, ki je sin Petra Kapitze, ki je rešil Leva Landaua sibirskega gulaga. On se ukvarja s problemom rasti števila ljudi na Zemlji s termodinamičnega stališča. Njemu so "oblast", "politika" ipd. zgolj motnje, morda celo spremenljivke, ki zavzamejo enkrat to enkrat drugo vrednost.
To ti jaz lahko povem, ne da bi bral učni načrt. Filozofija v gimnaziji je njena zgodovina. Kar je edino sprejemljivo. Za fiziko pa ni.Problemi napisal/-a:Za ostalo bom rabil malce več časa, moram pobrskati po virih. Za začetek moram najti učni program predmeta filozofija na srednjih šolah. Ugotoviti na kakšen način se spopadajo z prej omenjenimi pojmi (oblast, ideologija ...)
Tega filozofija v resnici ne počne, ker srednješolski filozofi običajno niso kompetentni govoriti o naravi, saj o njej nič ne vedo. Aristotelovski "besedni" pristop k razlagi narave pa je ničvreden. Kar je definicija filozofije s stališča fizika. Niels Bohr, na primer, je študiral Kirkegarda (ne vem, kako se prav napiše). O njem je diskutiral s svojim bratom. Vendar on ga je študiral informativno kot človeka, ki ima svoj pogled na reči. Ni ga jemal kot fizika, ki o rečeh lahko celo nekaj pove.Problemi napisal/-a:Sicer lepo, da si me opomnil, vendar to vem, filozofija po učnem načrtu: "omogoča razumeti, kako so temeljni filozofski pojmi osnova humanistike, družboslovja, naravoslovja, religije in umetnosti;" (http://portal.mss.edus.si/msswww/progra ... a_gimn.pdf). Kateri drugi družboslovni predmet počne isto?