Bargo je napisal:
Ne vem če bo držalo.
Definicija: Izjava je vsak stavek, ki je bodisi pravilen (resničen) bodisi nepravilen (lažen,neresničen).
Sledi, da je vsaka izjava predpostavka, ki ji je mogoče določiti ali pravilnost ali nepravilnost. Če bi želel postavljati samo resnične izjave, potem bi moral vsako izjavo, ki bi jo ti poimenoval premisa, izkustveno preveriti in ugotoviti njeno pravilnost. S tem bi se nujno moral ukvarjati z vsebino in na koncu te čaka izjava: "Bog je nič." , primerneje bi bilo: "Bog je ."
SSKJ:
premísa -e ž (i)
1. trditev, iz katere sledi določen zaključek:
2. publ. osnovno načelo, vodilo
Tudi SSKJ ne govori nič o (ne)pravilnosti trditve.
Tudi sam sem konzultiral FRAN. Poudarek je bil
'v tem kontekstu'. Gre za specifični kontekst, kjer se mi zdi, da splošen semantičen pomen malo odstopa od tega, ki je izključno logično-kavzalen.
Ne dam pa roke v ogenj, saj to je tvoj teren ...
Nova vaja zate:
Ali je izjava 1: "Avtor te izjave: 'svečano izjavljam, da nisem ateist.' je božje delo." pravilna ali nepravilna?
Nepravilna, ker gre za kondicialni stavek, preizkus pa pokaže, da pogoj ni izpolnjen ('je božje delo').
Ali je izjava 2 "Rezultat naslednjega meta poštene kocke bo 5." pravilna ali nepravilna?
Neodločeno. Rezultata namreč ne moremo predvideti, lahko se pa zgodi.
Mislim, da ne. Izjava "Zakon gravitacije je zakon.", je klasična prireditev, zakon je pridevnik, torej lastnost gravitacije, "je zakon", pa pove, da je leva stran element množice Zakon. Izjavi "Rdeča hiša." ali "Hiša je rdeča.", sta ekvivalentni, v obeh primerih hiša gre v množico Rdeča.
Videl si lahko, da sem dodal , vendar program bi verjetno znal rešiti ta zaplet, med objektom in lastnostmi objekta.
Termin 'zakon' ima v obeh primerih popolnoma drugačno semantično vsebino. Pri (pravnem) zakonu gre seveda za delo človeškega uma (tako tudi definiramo pravne akte), pri naravnih zakonih pa gre za nespremenljive, zunanje zakone, ki jih lahko spoznamo, ne moremo jih pa spreminjati (razen, če nismo slučajno božanstvo
rockovega verovanja).
Tvoje stalno nanašanje na neko izmišljeno entiteto ima tole formalno strukturo:
1. Ali je bog vsemogočen in nam je usoda vnaprej določena, ali pa imamo ljudje svobodno voljo.
2. Bog je vsemogočen.
3. Ergo, svobodna volja ne obstaja.
Kje je napaka?
Kaj pa tale izjava, specialisti za informatiko in logiko:
Če je ta stavek pravilen, ima Madžarska morje.
Gre za pravilno ali napačno izjavo?