shrink napisal/-a:Naj kar filozofi ostanejo pri lastni refleksiji in pustijo naravoslovje pri miru; tudi kvantno mehaniko.
Shrink, res te ne razumem zakaj ta zahteva, da se filozofi naj ne bi spraševali o stvareh tudi glede naravoslovja in pa , konec koncev, kvantne mehanike. Pa saj filozofi niso lunatiki, ki bi uleteli v CERN in rekli: "Fiziki stran, vam bomo mi povedal svoje o bozonih predusm o tistmu od unga modela Higgsa!" Ne ger se za to. Verjetno se boš strinjal, da dognanja fizikov, imajo vpliv tudi na druga področja. Pa, saj so ti znane debate o npr. kvantni zavesti (da ne bo nesporazuma, vem da fiziki ne govorijo o temu, razen morebiti kaka izjema). Pa se tu za trenutek ustaviva. Predstavljaj si, da nek filozof prebere nek članek/vest o kvantni zavesti. Tu trči ob dva pojma
kvantna in
zavest (verjetno se strinjaš, da o zavesti filozofi lahko razmišljajo). Pa je verjetno zmeden, kašna
kvantna , o čemu je tu govora. Pa se vpraša: "Kdo mi lahko kaj pove o kvantih, kvantni mehaniki?" Pa ugotovi, da so edini, ki lahko o temu kaj povedo fiziki (no verjetno tudi matematiki, kemiki, ampak OK pustimo zdaj to). Torej, zakaj ne bi dobil od fizikov pravih informacij s katerimi bi lahko potem razmišljal in počel tisto, kar naj bi filozof v osnovi počel, "Zastavljal prava vprašanja".
Konec koncev, ali ni ravno Feynman že tam v šestdestih govoril o "malih strojih" (in bil bojda s strani stanovskih kolegov zasmehovan), pa sedaj vidimo koliki je napredek pri nanotehnologijah in kako prav je imel Feynman glede "malih strojev". Ampak, verjetno ne moreš trditi, da nanotehnologije (pa ne samo nanotehnologije, saj veš kaj mislim) nimajo nebenega vpliva na človeka oziroma človeštvo. In, če imajo vpliv, zakaj ne bi o temu razpravljali vsi, tako fiziki kot filozofi, kakor tudi drugi. ki so za to debato zainteresirani.
Če nam je cilj razvoj človekove civilizacije (pa pustimo zdaj vprašanja glede tega) je po moje skrajni čas, da se osvobodimo miselnosti "okopov" in končno skupaj rečemo kako pametno. Vendar, da bi to dosegli je potrebno prvo vzpostaviti stanje, kjer bi lahko različni diskurzi sobivali v dialogu in na ta način vsi prispevali kaj koristnega za človeštvo. Seveda, je pa na mestu vprašanje, ali je kaj takega kot je delovanje za doborobit čimvečjega možnega števila ljudi, sploh smiselno.